Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Pappan (hen) till sitt hen-barn om att de ska åka o hälsa på farfar o farmor.
"- Vi ska åka till Knäckebröhult o hälsa på henhen o henhen, du o jag o mamm..hen.
- Men henhen bor ju i Bortomberga?
- Nä, det är ju henhen som bor där. Mamm..hens mam..hen alltså.
- Åh.."

Jag kan absolut kalla en person för "hen" om dom föredrar det.
Men jag använder det inte om folk som ser ut att tillhöra det ena eller andra könet.

Om jag skulle säga "han" om en maskulin tomboy tjej så rättar dom mig, och det är inte mer med det.
Om jag säger "hon" om en uppenbart väldigt feminin tjej och dom föredrar att bli kallad "hen" så får väl dom rätta mig då.

Det är ungefär 0.4% som identifierar sig som ickebinära, så vi behöver inte gå omkring och kalla alla för "hen" tills vi har gjort en könsidentitetsutredning på dom.
Det är bara ängsligt och skitnödigt i överkant. 99.6% identifierar sig som det dom är födda till.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det här är så sjukt att det går knappt att inse. Att man kan ha en sådan störning och ett sådant jobb.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag kan absolut kalla en person för "hen" om dom föredrar det.
Men jag använder det inte om folk som ser ut att tillhöra det ena eller andra könet.

Om jag skulle säga "han" om en maskulin tomboy tjej så rättar dom mig, och det är inte mer med det.
Om jag säger "hon" om en uppenbart väldigt feminin tjej och dom föredrar att bli kallad "hen" så får väl dom rätta mig då.

Det är ungefär 0.4% som identifierar sig som ickebinära, så vi behöver inte gå omkring och kalla alla för "hen" tills vi har gjort en könsidentitetsutredning på dom.
Det är bara ängsligt och skitnödigt i överkant. 99.6% identifierar sig som det dom är födda till.
- Sen har man ju "floating gender" att ta hänsyn till också.
De kanske ska tituleras "han", "hon", "den" eller "hen" beroende på vilken könstillhörighet de väljer för dagen.

Stackars dagens dagisbarn som inte längre vet vad de är eller hur de ska förhålla sig till någon..

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Pappan (hen) till sitt hen-barn om att de ska åka o hälsa på farfar o farmor.
"- Vi ska åka till Knäckebröhult…
Neej! Jag vill inte ha hit några hennar…
Jag är uppväxt i en tid då en man var en man, en kvinna var en kvinna och en fikus var en krukväxt, kan nog inte vänja mig vid något annat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
- Fast..homosexuella kallar sig väl oftast man eller kvinna ändå?
Jo, det är ju själva grejen med att vara homosexuell, man har sex med samma kön som man har själv.

Det blir dock komplicerat med transgenders vad man ska räkna som homosexuellt/straight, men det är ju ingenting som drabbar mig, eller 99.9% av resten av befolkningen, så det löser dom nog själva på bästa sätt.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ca
Jo, det är ju själva grejen med att vara homosexuell, man har sex med samma kön som man har själv.

Det blir dock komplicerat med transgenders vad man ska räkna som homosexuellt/straight, men det är ju ingenting som drabbar mig, eller 99.9% av resten av befolkningen, så det löser dom nog själva på bästa sätt.
- Ca 10% av oss lär ju vara homosexuella. Inte 10% per person...10% av antalet människor.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hojen är hemma från vintergarage. Batteri kass, snö på backen och den behöver litet kärlek. Men den är hemma! ?

Edit:
Fel tråd. Jag ber om ursäkt.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vi har med andra ord redan media anpassade till politikerna. Ingen större skillnad mot Ryssland.
Jo tack.
Lyssnar på P3 Dystopia (podd) just nu, nytt avsnitt som släpptes idag, om Ryssland.
De varnar bl.a. för hur snabbt Putin tog kontroll över median i början av 2000-talet, i början av sin karriär som president (diktator) och hur riktiga journalister gick över till att skriva trams för det övre medelklassen, då det blev deras nya målgrupp och de ville inte läsa om allt tragiskt och negativt som hände i Ryssland på riktigt.

Slående likt utvecklingen i Sverige, sossarna och "Public Service" inkl. Aftonbladet m.fl. med presstöd på flera miljoner om året vare sig vi medborgare är intresserade eller inte av att betala för deras journalistik...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Han är ju ganska bitig den där Jan Emanuel.

– Jag tog inte i, utan jag tolkade bara det som att de behövde hjälp av vägen, säger han.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Många bilar på tomgång(0% verkningsgrad) under demonstrationen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Klart dom behövde hjälp men psykhusen är väl stängda numera.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det här tycker jag är lite läskigt.
Är det svårt att greppa vad detta faktiskt innebär och för med sig?
Vill politikerna ha det såhär?

Från SOM-institutet.

View attachment 470361

Hela bildspelet är intressant, tex sida 8:
"Anser du att personer som tillhör den grupp som du mest ogillar borde få göra följande? Andel Nejsvar" ger en skrämmande bild map på svaren.

Intressant också att väljarna till de partier som är minst omtyckta är också själva minst toleranta mot oliktänkande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En nordisk tradition
76dc028daecade0e60a28496c14f6fc7.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här tycker jag är lite läskigt.
Är det svårt att greppa vad detta faktiskt innebär och för med sig?
Vill politikerna ha det såhär?

Från SOM-institutet.

View attachment 470361

Hela bildspelet är intressant, tex sida 8:
"Anser du att personer som tillhör den grupp som du mest ogillar borde få göra följande? Andel Nejsvar" ger en skrämmande bild map på svaren.
Dom som är mest negativa till att andra åsikter ska få presenteras är de med låg utbildning.
Så med tanke på att dessa snabbt ökar.
Fritt ur minnet från GP.se
"Den typiske skytten i Göteborg har kommit hit som 14-åring. Och gått ut Grundskolan utan betyg i samtliga ämnen."

Inte speciellt märkligt. Kommer hit. Har kanske i 3 års skolgång. Talar sitt egets folks språk , swahili och kanske lite engelska. Och placeras i en klass med undervisning på svenska. Som han lessnar på efter en timme. Fullt begripligt för mig.
Det ställs krav på adoptivföräldrar.
Det borde ställas krav på länder som tar emot invandrare. Har landet kompetensen ?
Sverige har det inte. Tycker jag.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför sprider SVT sånt här?
Varför på svenska, vem riktar man sig till?

Bra frågor.
Hörde av en som jobbat mycket i och med Turkiet att man får typ stänga verksamheten under Ramadan för de blir oregerliga och en del aggressiva under Ramadan.
Aldrig tänkt på det, blodsockerfall i en månad, hur bra är det? Jag kan få utbrott (knyter näven i fickan, tänker fula ord) redan efter 5-6 timmar utan mat.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA