Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En medlem i Sveriges riksdag ska naturligvis ha Sveriges bästa som högsta prioritet och inget annat.
En rikshen ska kanske ha sina väljares bästa för sina ögon. Exempel här från Göteborg är Leila Ali Elmi som enligt vad jag läst tidigare gick till val med sloganen: Somalia är stort, somalierna är stora och lärde ut till somalier hur man röstar, hur man röstar på just henne i Riksdagsvalet och på somaliska kandidater i Region och Kommunalval.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Hon Kebabeh vill inte att sveige ska vika sig för Erdogan för att få gå med i NATO.
Men hon kräver att hela Sverige ska dansa efter hennes pipa?
Om Morgan blir bortröstad så är det inte Kakabaveh's fel. Hon har bara en röst.
Utom Kakabaveh's röst fodras det ytterligare 174 röster (väl ?). Som tycker likadant.
Som jag ser det är felet lika stort för var och en av de 174 andra rösterna.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Morgan kunde fått röstas bort från dag ett som han har betett sig och att det råkar bli just nu kan ju tyckas vara olyckligt men han är inte bättre för det. Det samma kan sägas om Strandell.

Kan man som Kakkababba sitta i riksdagen och knappt kunna svenska samt prioritera kurders väl och ve framför Sveriges så får man räkna med att det kan bli som det har blivit men det är kanske kommunernas fel det med, eller vad säger du Mogge?.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hon Kebabeh vill inte att sveige ska vika sig för Erdogan för att få gå med i NATO.
Men hon kräver att hela Sverige ska dansa efter hennes pipa?
Hon kräver att Sverige ska riskera att utsättas för vad Ukraina nu går igenom, hon sätter kurderna framför svenskarna, så klart.

Någon som trodde att invandrare blev mer lojala med svenskar än med sina landsmän? Om så är fallet, ge tre exempel.

Vilket parti tror ni först kommer lyfta att invandrare inte ska vara i riksdagen? Jag har en känsla.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Därför ska inte invandrare vara i riksdagen. Punkt.
Inte ens invandrare som faktiskt har sveriges bästa som högsta prioritet?
Den som sitter i riksdagis vill väl antagligen sitta kvar där, utöka sin makt osv - oavsett nationalitet?
Det blir lite som att säga att en gotlänning inte ska få sitta i kommunfullmäktige i gagnefs kommun. Gagnefs kommunpolitiker ska ha gagnefs bästa som högsta prioritet.

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Helst vill man ju inte ens ha invandrarna i landet överhuvudtaget. Då hade de inte varit i riksdagen heller. I vart fall inte om vi ska fortsätta vara en välfärdsstat. Skippar vi välfärden kan vi gott öppna gränserna helt och ändå slippa kurder och somalier.

Har vi inte nog med idioter i landet? Vi måste ju trots allt försörja Steffe Svets, Strandhäll och Mogge. Vi behöver inte fler förståndshandikappade.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tack för att ni önskar mig ut ur landet!
Det är precis vad man behöver efter en skitvecka.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Du är inte ensam, själv med rötter i Skåne (Danmark), Jämtland (Norge) , Finland och visst Skottland ligger jag lika illa till ! Tjoho ! :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inte ens invandrare som faktiskt har sveriges bästa som högsta prioritet?
Den som sitter i riksdagis vill väl antagligen sitta kvar där, utöka sin makt osv - oavsett nationalitet?
Det blir lite som att säga att en gotlänning inte ska få sitta i kommunfullmäktige i gagnefs kommun. Gagnefs kommunpolitiker ska ha gagnefs bästa som högsta prioritet.
Nej det är inte samma sak alls faktiskt.
I Sverige kan du vara helt ointegrerad, bevisligen inte ens kunna svenska, och vara svensk medborgare. Det är helt omöjligt att veta vem som är tillräckligt integrerad. Låt gå för att EU -länders fd medborgare kanske kunde komma på tal, men varför krångla? Det är ingen rättighet att få ett av de 349 åtråvärda tjänstemannajobben. Vi har redan sagt att man måste vara svensk medborgare för att sitta i riksdagen, ändra några ord i den meningen.

Just nu går kurdernas sak mot Turkiet före svenskarnas mot Ryssland, det är helt ofattbart.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

I just ditt fall tror jag det handlar om något annat än din inbillade invandrarbakgrund. Men jag låter Tegel tala för sig själv, speciellt eftersom du är så artig att du niar honom, då vill man ju hålla standarden.

Ta av dig offerkoftan, tack på förhand.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nej det är inte samma sak alls faktiskt.
I Sverige kan du vara helt ointegrerad, bevisligen inte ens kunna svenska, och vara svensk medborgare. Det är helt omöjligt att veta vem som är tillräckligt integrerad. Låt gå för att EU -länders fd medborgare kanske kunde komma på tal, men varför krångla? Det är ingen rättighet att få ett av de 349 åtråvärda tjänstemannajobben. Vi har redan sagt att man måste vara svensk medborgare för att sitta i riksdagen, ändra några ord i den meningen.

Just nu går kurdernas sak mot Turkiet före svenskarnas mot Ryssland, det är helt ofattbart.
Du har en poäng. Men är det inte bättre att titta på åsikterna?
Någon kanske tex inte vill att partiet nyans ska ha något som helst att säga till om i svensk politik, borde väl gälla oavsett om de har en pursvensk partiledare eller ej? Politiken är samma oavsett.

Man kan titta från andra hållet också.
Hur blir det med diverse incitament när det ser ut så här?
År 2018 var 578 000 utländska medborgare röstberättigade. Då hade antalet aldrig tidigare varit så högt.

Men i höstens val slås ett nytt rekord då drygt 670 000 utländska medborgare beräknas finnas i röstlängderna.
Andelen förstagångsväljare med utländsk bakgrund har nästan fördubblats de senaste 20 åren, rapporterar Ekot. I Malmö kommun är andelen högst i landet, 48 procent utlandsfödda förstagångsväljare.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har en poäng. Men är det inte bättre att titta på åsikterna?
Någon kanske tex inte vill att partiet nyans ska något som helst att säga till om i svensk politik, borde väl gälla oavsett om de har en pursvensk partiledare eller ej? Politiken är samma oavsett.

Man kan titta från andra hållet också.
Hur blir det med diverse incitament när det ser ut så här?

Tyvärr kan man inte lita på vad folk säger att de har för åsikter, partiet Nyans är ett bra exempel på det: har inte partiledaren redan varit aktiv i C och S? Finns många sådana exempel, de har inte ingången att de bryr sig ett skit om svensk partipolitik, det är totalt cykelställ-frågor för dem. De driver en agenda för sin klan, sitt folk, sin historia, fan vet.

Innan vi accepterar att mångkultur betyder att folk har olika kulturell bakgrund och i vissa kulturer har politiken en underordnad betydelse så kommer vi ingen vart.

Moderaten Abdirisak, är han moderat?

Sharia kvinnan i Centern i Solna, är hon centerpartist?

Kakabaveh, vad är hon?

Nej, det håller inte.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
PM Nilsson:
”Det finns ingen som helst princip eller praxis som talar för att en statsminister måste avgå för att en minister tvingas bort av riksdagen, tvärtom.

Justitieministern har misslyckats politiskt med sin uppgift och visat en sällsynt och långvarig arrogans mot en riksdagsmajoritet som i snart åtta år levererat förslag, idéer och lagstiftning för att stävja brottsutvecklingen.

Det är Andersson själv som har bildat regering på ett underlag som dels inte vill förhandla inbördes, dels är beroende av ett principvidrigt avtal med en tidigare vänsterpartist, Kakabaveh, som stipulerar en viss politik mot en kurdisk gruppering i Syrien. Konstigare och skakigare regeringsunderlag är svårt att föreställa sig.”

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
PM Nilsson:
...
...
Det är Andersson själv som har bildat regering på ett underlag som dels inte vill förhandla inbördes, dels är beroende av ett principvidrigt avtal med en tidigare vänsterpartist, Kakabaveh, som stipulerar en viss politik mot en kurdisk gruppering i Syrien. Konstigare och skakigare regeringsunderlag är svårt att föreställa sig.”
Samma kurdiska gruppering som med USA's stöd (och svenskt stöd ?) hjälpte till med att slå ut IS.
Eller är jag fel pået ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag tror det stämmer, som USA sedan svek.
Och det är där jag ser svagheten med NATO. Den som litar på USA kan känna sig blåst.
Vilket redan indianerna upptäckte.

Bekräftat av uttalandet i samband med att "specialoperationen" började i Ukraina.
"NATO vill inte komma i konflikt med Ryssland."
i klartext USA vill inte komma i konflikt med Ryssland. Av naturliga skäl.

Jag ställde för "länge sedan" frågan här i tråden.
Ge tre skäl för att en amerikansk president blir omvald efter kommit i krig med Ryssland ?
Det blev inte ett enda svar vad jag kunde se. Men kom igen nu om jag missat något !

Och det är bara att se på USA's agerande under världskrigen i Europa, USA har i det längsta undvikit att bli inblandat, 3 år respektive 2 år.
När NATO bildades var USA's ekonomi god. Vid 2:a världskrigets slut stod USA för 50 % av "jordens" BNP. Nu är det 40 år sedan USA hade positiv handelsbalans.
USA lever på lån och US$ som "världsvaluta".
Det naturliga är ett försvarsförbund i EU.
Danskarna ska rösta för medlemskap i försvarsförbundet nu i år.
(För Danmark har haft ett undantag i sitt EU avtal.)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...