En polischef sa ju rakt ut att lamotte får skylla sig själv då han själv skapat situationen som råder o det gör inte polisen något åt.
13500%?Mmmm sjuklövern med miljösvinen o svetsare i fören måste ju skrika av lycka.
Mellan kl 8 och 9 på måndagsmorgonen ökar elpriset i Stockholm, Göteborg och Malmö drygt 13 500 procent jämfört med söndagen. Prisuppgången ger den dyraste junimånaden någonsin.
Fem kronor per kilowattimme ligger priset på i elområdena tre och fyra där storstadsregionerna ligger enligt den nordiska elbörsen Nordpool.
Snittpriserna för dagen ligger på som mest 2,37 kronor för en kilowattimme i elområde fyra. I elområde tre är det något lägre på 2,33 kronor medan den norra halvan av landet klarar sig undan med omkring 40 öre.
Mja. Igår var elen nästan gratis, och idag svindyr, men ett överslag säger mig att priset ökat 1350 procent, dvs 13,5ggr. Inte 135ggr. Men det gäller iofs Stockholm. Götelabörj kanske hade änu billigare el igår.13500%?
Få se nu, vem är det som är justitieminister igen?View attachment 473164
Historisk dag!
34:e medborgarbataljonen tackar justitieministern för klartecknet, lastar av transportplanet och sätter upp försvar runt sina medlemmars egendom.
Det vore ytterst oansvarigt.Typ genom misstroendevotum eller nåt?
Detta torde väl kvala in på den gamla glesbygdsklassikern: Skjut, gräv ner, tig.Ja, den som inte tar egenansvar får skylla sig själv när han blir drabbad och den som tar egenansvar blir straffad ifall han är dum nog att informera samhället om vad han gjort.
Man börjar vara förvånad över att inte fler tjuvar och banditer rapporteras som försvunna i det här landet. Men det kommer väl...
Detta torde väl kvala in på den gamla glesbygdsklassikern: Skjut, gräv ner, tig.
En kollega hade ett inbrott där dom bor ute på landet. Deras hund väckte dom och grep tjuven i benet. Så dom ringde polisen. Polisen kom halade in tjuven i bilen och innan dom drog var slutrepliken: Nästa gång ringer ni inte oss utan låter hunden tugga färdigt.Ja, den som inte tar egenansvar får skylla sig själv när han blir drabbad och den som tar egenansvar blir straffad ifall han är dum nog att informera samhället om vad han gjort.
Man börjar vara förvånad över att inte fler tjuvar och banditer rapporteras som försvunna i det här landet. Men det kommer väl...
Tro mig, det tar emot att försvara Morgan Johansson, och tonen i samhället (som han själv är mest ansvarig av alla för att förpesta) är så uppskruvad att allt tolkas och misstolkas.
Jag kan förstå resonemanget att polisen kan inte stoppa alla stölder. Man förväntas låsa sin cykel, MC, bil och källare, detta är sedan länge.
Vet inte exakt vad han menade men visst har alla någon typ av ansvar för sin egendom.
Att det sticker i ögonen när det kommer från honom och då samhället snabbt förfaller är förvisso också sant.
Byggarbetsplatserna i Stockholm är hårt bevakade med hund mm, jag utgår från att det är kunden som betalar i slutändan, det kanske är det han menar.
Det inslag jag tog del av handlade om ett bygge vid någon motorväg i Jönköping, jag hörde ungefär halva inslaget.Dieselstölderna sker väl oftast vid hyfsat obevakade cisterner, tex på avlägnsa byggplatser och i skogen.
Jag garanterar att ägarna till dom har satt lås på dom.
Vad mer ska dom göra? Truppmina 12 är väl förbjuden?
Många sätter upp åtelkameror, fast då får dom fan av polisen för det för man inte göra.
Knepet är att hänga en korv på cisternen innan man monterar upp kameror så att man har lite bilder på rävar som äter korv på minneskortet, sen råkade det fastna dieseltjuvar på minneskortet när korven sedan länge var uppäten...
Fast det är inte säkert att dom vill ha bilderna ändå.
Det inslag jag tog del av handlade om ett bygge vid någon motorväg i Jönköping, jag hörde ungefär halva inslaget.
Det var diesel stölder ur maskiner som diskuterades.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|