Sverige idag..

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
De kan ju inte skriva sanningen. För att citera min kanske inte helt indoktrinerade löjtnant från lumpen:
"Om det blir krig? Ni gör som ni vill, men jag kommer att vara i Australien. Jag har en bokning dit som jag bokar om löpande."

Dvs en pamflett som säger "Om kriget kommer så blir du plundrad av närmsta klan. Har du tur så har de ihjäl dig, annars blir det jobbigt för dig.".

Vår löjtnant sade något liknande mitt i en stor övning… ”ni fattar väl att detta inte skulle fungera i verkligheten”. Fänriken skrek åt honom att hålla käften

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Energikrisen i Tyskland och därmed drabbas även Sverige/EU av "Die Grünes" absurda terror.

Vi får jobba så att ideologiskt drivna tjänstemän inte driver partipolitik inom allmänna verksamheter.

Jag försökte bifoga artikeln som pdf, det sket sig, @Swedie kanske kan fixa så att pdf'er kan hanteras (instruktioner howto's etc behövs i teknikforat)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vi får jobba så att ideologiskt drivna tjänstemän inte driver partipolitik inom allmänna verksamheter.

I Sverige kan vi ju börja med att skrota det som kallas Klimatpolitiska Rådet. ”Ett oberoende tvärvetenskapligt expertorgan” enligt dem själva. Egentligen en samling klimatfanatiker tillsatta av andra klimatfanatiker och på något helt outgrundligt sätt en maktfaktor inte bara inom ren klimatpolitik.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag började lyssna på Kvartals Fredagsintervju idag med Kristofer Lundberg som blev utesluten ur Vänsterpartiet för att han hyllade PFLP. Bortsett från att han verkar ogilla Lamotte så lät det som att han använder kalejdoskop för att se på världen.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag började lyssna på Kvartals Fredagsintervju idag med Kristofer Lundberg som blev utesluten ur Vänsterpartiet för att han hyllade PFLP. Bortsett från att han verkar ogilla Lamotte så lät det som att han använder kalejdoskop för att se på världen.
Heter väl LSD?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Så blir det när ideologin är överordnad allt annat. Höll på att kräkas när jag lyssnade.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Första fredagsintervjun jag vill höra sedan Jomshof.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Riktigt bra skrivet!!! Hoppas ni kan läsa

Eller egentligen är det bra om ni inte kan läsa - man blir bara sorgsen
Jag vill inte läsa, jag vet att ännu en muslimsk invandrare som folkpartiet ville ha här, inte gjort något för att bli av med, och som hyllats som vår framtid har gjort detta.

Framtid, nej tack.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag vill inte läsa, jag vet att ännu en muslimsk invandrare som folkpartiet ville ha här, inte gjort något för att bli av med, och som hyllats som vår framtid har gjort detta.

Framtid, nej tack.
Det som var bra skrivet var detta - saxat ur artikeln
"Ytterst är det jag som är ansvarig för verksamheten och för de strukturella problem som lett till att de våldtäkter inom hemtjänsten som medierna ny lyfter fram kunnat begås. Därför väljer jag nu att avgå."

Så säger inte Tobias Smedberg (V), ordförande i Uppsalas äldrenämnd.

"Jag är ansvarig för hemtjänsten i Uppsala. Under mitt ledarskap har allvarliga larm från brukare och anställda ignorerats. Jag måste ta på mig ansvaret och lämna mitt jobb. "

Så säger inte Lenita Granlund, direktör för kommunens vård- och omsorgsförvaltning.

"Som avdelningschef för hemtjänsten i den stadsdel där detta fruktansvärda hänt, bär jag ansvaret. Jag har i dag begärt avsked från min tjänst."

Så säger inte Rasmus Sundström, avdelningschef inom kommunens äldreomsorg.

För så säger man inte i Sverige.................................osv

sedan blir det en avhyvling av offentliga sektorns metod att alltid ducka ansvar - därför tyckte jag det var bra skrivet

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Är det verkligen att ta ansvar när man lämnar sin tjänst?
Jag föredrar att folk ser till att reda ut skiten de misslyckats med.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ligger en del i vad du säger, men läser man artikeln så hade de flera chanser att ta tag i ärendet men de gjorde inte ett skit

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Ligger en del i vad du säger, men läser man artikeln så hade de flera chanser att ta tag i ärendet men de gjorde inte ett skit
Det ifrågasätter jag inte utan det är mer att det är för vanligt att kräva avgång när det är något som sköts fel och att det ses som ansvarstagande att lämna det till nästa person.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vill man ens att den som inte tagit sitt ansvar ska ta det när det uppdagas? Är det brottsligt så är det inte ens en tänkbar lösning, varför nu?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
"Ytterst är det jag som är ansvarig för verksamheten och för de strukturella problem som lett till att de våldtäkter inom hemtjänsten som medierna ny lyfter fram kunnat begås. Därför väljer jag nu att avgå."

Så säger inte Tobias Smedberg (V), ordförande i Uppsalas äldrenämnd.

Jaså. En vänsterpartist, minsann. Då är det ju föga förvånande att man inte vill anmäla babben som våldtagit en av gamlingarna…Man kan ju inte hålla på och anmäla Nooshis röstningsboskap så att den får trubbel med myndigheter och riskerar utvisning…

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jaså. En vänsterpartist, minsann. Då är det ju föga förvånande att man inte vill anmäla babben som våldtagit en av gamlingarna…Man kan ju inte hålla på och anmäla Nooshis röstningsboskap så att den får trubbel med myndigheter och riskerar utvisning…
Han var på Ekot i går morse ca 0745, man blev illamående.
Och undrar så klart varför det är så många migranter i hemtjänsten som vill våldta svenska åldringar.
Undrar vad Lars Leijonborg tycker nu.

Kommentar någon? Har vi någon folkpartist på forumet tex?

😄

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Han var på Ekot i går morse ca 0745, man blev illamående.
Och undrar så klart varför det är så många migranter i hemtjänsten som vill våldta svenska åldringar.
Undrar vad Lars Leijonborg tycker nu.

Kommentar någon? Har vi någon folkpartist på forumet tex?

😄
Och jag som trodde du va Folkpartist ! Sorry :hjarta

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende