Sverige idag..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Tror dom flöd omkring klockan 2 idag över göteborg, hörde ljudet,
satt och åt lunch med en gammal komois så det var inte läge rusa ut och försöka se nått.

Exakt 11.37.30 rakt ovanför mitt garage.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Enligt Göteborgs Posten GP så har NEVS varslat alla på grund av att det finns risk för konkurs.

PROFFS.se är en plats på nätet som riktar sig till lastbilschaufförer.
Där skrevs det om dagsfärsk konkurs av ett större åkeri i Ystad ( inte den första heller )

Även ett åkeri i Ängelholm har drabbats av konkurs.

Det var bara en tidsfråga i följden av att byggföretagen har slagit igen, en efter en.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Enligt Göteborgs Posten GP så har NEVS varslat alla på grund av att det finns risk för konkurs.

Där skrevs det om dagsfärsk konkurs av ett större åkeri i Ystad ( inte den första heller )

Det var bara en tidsfråga i följden av att byggföretagen har slagit igen, en efter en.
Tråkigt men jag kan också känna att historien om att Saab tyvärr försvann har pågått i över femton år nu. Det måste vara världshistoriens längsta dödsryckning.

Sverige mår verkligen inte bra och det man kan göra åt det för att rädda sig själv, förutom det vanliga, är att investera i länder som mår bättre.

Igår blev USA börsen för första gången någonsin mer värd än alla andra börser sammantaget.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Trist, men det företaget har inte existerat i praktiken på länge. Alla anställda kan låta mycket, men det var bara ett tjugotal kvar, typ VD:n, skyltputsaren och vaktmästaren.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Trist, men det företaget har inte existerat i praktiken på länge. Alla anställda kan låta mycket, men det var bara ett tjugotal kvar, typ VD:n, skyltputsaren och vaktmästaren.
Ojdå, finns där inte fler än så, har undrat lite mellan varven men inte varit nyfiken nog att göra efterforskning.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ojdå, finns där inte fler än så, har undrat lite mellan varven men inte varit nyfiken nog att göra efterforskning.
De gjorde sig av med stora delar av personalen för rätt länge sedan. Sen har jag fattat det som att företaget i princip varit på sparlåga under tiden man försökt göra någon ny deal som nu misslyckats.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ännu ett aktivistärende. Media går in och tycker något som de inte har någon kunskap om. Helt ointressant med dessa case studies, lyft frågan om det är ett generellt problem, jag litar på säkerhetsbedömningen, precis som med charteregyptierna som media också tyckte och tyckte om, år ut och år in.

Säkerhetsintervju slutet på karriären – efter 30 år

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
I år är det inte bara Malmö kommun som vill fjäska för skinkvägrarna och slopa hälsningsfrasen ”god jul”…

BC_happy_holidays.png

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Varför röstar du på SD?

Jag:

View attachment 507599
Nä alltså nu får de fan skärpa sig.

Dels är dubbelbestraffning osnyggt som fan. Men ok, det kan jag absolut leva med i fall som detta och det är jag säker på att alla utom CH själv kan leva med i just det här fallet.

Däremot ska vi nog vänta med att straffa tills skithögen är dömd.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä alltså nu får de fan skärpa sig.

Dels är dubbelbestraffning osnyggt som fan. Men ok, det kan jag absolut leva med i fall som detta och det är jag säker på att alla utom CH själv kan leva med i just det här fallet.

Däremot ska vi nog vänta med att straffa tills skithögen är dömd.
Förklara gärna varför du tycker som du tycker.
Jag förstår det då inte.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...