Sverige idag..

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Är inte detta något man redan märkt i Florida? 🤔
Tror det är extremt dyrt att försäkra hus där nu.
Är väl beroende på allt fler orkaner snarare än havsnivåhöjning men försäkringsbolagen hävdar väl klimatförändringar som orsak har jag för mig?
Har inte kollat upp om det stämmer, men det kom lite inlägg/filmer i mitt flöde där det sas att redan innan branden hade det varit nära nog omöjligt att teckna försäkring.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har inte kollat upp om det stämmer, men det kom lite inlägg/filmer i mitt flöde där det sas att redan innan branden hade det varit nära nog omöjligt att teckna försäkring.
Kan nog stämma, jag har hört liknande rykten.
Hörde att förra året höll LA på att rinna bort i någon störtflod men sedan har det knappt kommit en droppe sedan dess.
Jag tror att dom nu är inne i sin "wet season" vilket ju inte direkt syns på TV...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu har Göteborg börjat oroa sig för Klimatet och att 1,5 meters havsnivåökning på 150 år kan innebära ett hot mot 2010 års Vision Älvstaden.
1737095215448.png
1737095356081.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag känner Tesla-skam av helt andra orsaker…
Det roliga är ju att ett huvudsakligt skäl till att jag har hatat Tesla är att kundgruppen varit just den urbana vänstern som tror de är lite mer än alla andra. Nu när Elon Musk vaknat till liv känner man ju i alla fall lite mer för att åka medelklass-prius.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sverige är verkligen helt obeboeligt. Vad är det för hemskt DDR förbud? Jag hoppas vi får någon strafftull, kan någon tipsa Trump att vi har förrädare vid makten?
Jag gissar Trump skiter totalt i Europa, USA First.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Omar Makram på Kvartal fredagsintervju, mycket intressanta betraktelser om Sverige från en invandrad, numera konverterad, muslim.

Kvartal har gratis erbjudande för den som vill lyssna mycket i några månader, annars med reklam via tex Spotify.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är tydligen ett problem när barnen leker att de är djur, men inte när de identifierar sig som det andra könet.
Jag är inte ens förvånad över det absurda.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är tydligen ett problem när barnen leker att de är djur, men inte när de identifierar sig som det andra könet.
Jag är inte ens förvånad över det absurda.

Det är inte länge sedan sådant här bara var i snask-tv, typ Outsiders på Kanal 5.

Fortfarande har vi alltså gott om människor som undrar varför högern är på frammarsch.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det roliga är ju att ett huvudsakligt skäl till att jag har hatat Tesla är att kundgruppen varit just den urbana vänstern som tror de är lite mer än alla andra. Nu när Elon Musk vaknat till liv känner man ju i alla fall lite mer för att åka medelklass-prius.

Som sagt, det utspelar sig en del minst sagt intressanta saker på LinkedIn sedan någon månad tillbaka.

Tänk mellanchefer / progressiva storstadsmänniskor / urban vänster som hyllar Elon Musk som entreprenör och som gärna idiotförklarar alla som inte skaffar elbil och gärna avfärdar alla andra som lågintelligenta Bränsleupprors-bönder…

Sedan någon månad tillbaka går det inte längre att hitta deras hyllning till Musk och de har inte alls gett någon annan tummen upp när de hyllar Musk…

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som sagt, det utspelar sig en del minst sagt intressanta saker på LinkedIn sedan någon månad tillbaka.

Tänk mellanchefer / progressiva storstadsmänniskor / urban vänster som hyllar Elon Musk som entreprenör och som gärna idiotförklarar alla som inte skaffar elbil och gärna avfärdar alla andra som lågintelligenta Bränsleupprors-bönder…

Sedan någon månad tillbaka går det inte längre att hitta deras hyllning till Musk och de har inte alls gett någon annan tummen upp när de hyllar Musk…

Dom där elbilsfantasterna finns det fortfarande gott om på facebook där dom kastar allehanda epitet på den som föredrar att åka bränsledrivet.

Det är ungefär samma stjärnor som kommenterar varje gång det är nåt inslag om körkort för automat. Den som vill ha körkort för manuell är enligt dom kort sagt dum i huvudet, och den arbetsgivare som äger manuella bilar är också idioter enligt deras måttstock.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Dom där elbilsfantasterna finns det fortfarande gott om på facebook där dom kastar allehanda epitet på den som föredrar att åka bränsledrivet.

Det är ungefär samma stjärnor som kommenterar varje gång det är nåt inslag om körkort för automat. Den som vill ha körkort för manuell är enligt dom kort sagt dum i huvudet, och den arbetsgivare som äger manuella bilar är också idioter enligt deras måttstock.
Angående körkort, jag såg det här förra veckan, hade helt gått mig förbi. Det här skrevs för nästan ett år sedan. Trodde att de flesta tog "vanligt" körkort, men ack så fel jag hade.

Ökningen fortsätter – många väljer att ta automatkörkort​

Uppdaterad 25 april 2024Publicerad 25 april 2024
Intresset för att ta automatkörkort fortsätter att växa. Förra året låg andelen körprov för automatväxlad bil i Sverige på 42 procent.
Nyare bilar, färre lektioner och mindre moment är det som lockar enligt körskolläraren Kickan Franzén.
Att fler vill ha automatkörkort är något som körskoleläraren Kickan Franzén märker av.
– Det är absolut fler som väljer att göra det även om majoriteten fortfarande väljer manuell, säger hon.
2018 genomfördes det nästan 300 000 körprov för B-körkort i Sverige. Av dessa var 18 procent för automat. 2023 hade andelen stigit till 42 procent.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Angående körkort, jag såg det här förra veckan, hade helt gått mig förbi. Det här skrevs för nästan ett år sedan. Trodde att de flesta tog "vanligt" körkort, men ack så fel jag hade.

Ökningen fortsätter – många väljer att ta automatkörkort​

Uppdaterad 25 april 2024Publicerad 25 april 2024
Intresset för att ta automatkörkort fortsätter att växa. Förra året låg andelen körprov för automatväxlad bil i Sverige på 42 procent.
Nyare bilar, färre lektioner och mindre moment är det som lockar enligt körskolläraren Kickan Franzén.
Att fler vill ha automatkörkort är något som körskoleläraren Kickan Franzén märker av.
– Det är absolut fler som väljer att göra det även om majoriteten fortfarande väljer manuell, säger hon.
2018 genomfördes det nästan 300 000 körprov för B-körkort i Sverige. Av dessa var 18 procent för automat. 2023 hade andelen stigit till 42 procent.
För mig är det helt självklart att man skall ta manuell, även om jag förstår att det är lite som att ta skrivmaskinkörkortet i högstadiet.
Någon som minns skärmen man fick ha över tangentbordet? 🙈

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...