Sverige idag..

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Om fyrtio år kommer någon igen föreslå att lite graffiti trollar bort kriminaliteten.
Jajjemen. Det är en grundprincip hos en viss sorts människor, att göra något helt meningslöst för att lösa ett problem de inte kan hantera.

Som detta. Eller shamanism. Eller det idag kanske vanligaste -- byta till påbjuden profilbild i sociala medier.

Folk är idioter helt enkelt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Å jag tycker att man ska införa obligatorisk körsång i skolan å sjunga "komboya", "We shall overcome", "From the sea to the river" och övriga snärtiga kampsånger!!!
:zpy

Det hade vi på min tid, det kallades musikundervisning, men musikläraren som åkte på årliga resor till Östtyskland valde sånger som Balladen om Joe Hill, Svarte tupp, röde tupp och andra festliga kampsånger...

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det hade vi på min tid, det kallades musikundervisning, men musikläraren som åkte på årliga resor till Östtyskland valde sänger som Balladen om Joe Hill, Svarte tupp, röde tupp och andra festliga kampsånger...
Inte Knutna Nävar, då?

Arbetarbröder och andra trallvänliga alster.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jo, men vi hade inga lektioner i att skriva skrivmaskin. Inte gymnasiet heller, men tror det fanns i vissa utbildningar. Jag gick El- teleteknisk gren elektriker, vår ena lärare (då snart pension) tyckte vi gjorde tvärdumt som valde svenska och engelska som ersättning för en del av elutbildningen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jo, men vi hade inga lektioner i att skriva skrivmaskin. Inte gymnasiet heller, men tror det fanns i vissa utbildningar. Jag gick El- teleteknisk gren elektriker, vår ena lärare (då snart pension) tyckte vi gjorde tvärdumt som valde svenska och engelska som ersättning för en del av elutbildningen.
Jag tror valet svenska och engelska som ersättning för en del av elutbildningen var rätt.
El kunde ni lära er senare, språk är visst lättare som ung.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg att någon av de alternativa medierna frågade P4 varför skytten ansågs vara en bra integrerad invandrare.

Hur många sun shine stories har nu debunkats? 20-30?
Antagligen för att han är en bra inkluderad invandrare.
Han sköt ju inte ihjäl 14-åringen utan fubba till det som en svensk !

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det är tydligen ett problem när barnen leker att de är djur, men inte när de identifierar sig som det andra könet.
Jag är inte ens förvånad över det absurda.

- Det blir åtminstone en lättnad för småbarnsföräldrarna iom att de kan ersätta blöjorna med kattlåda.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag tror valet svenska och engelska som ersättning för en del av elutbildningen var rätt.
El kunde ni lära er senare, språk är visst lättare som ung.
Precis vad vi sa också, men han var som sagt färdig för pension, vilket betyder att han borde varit född ca 1915. Uppvuxen under helt andra förutsättningar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
@Markus startar du en insamling så att vi kan betala skolavgift och fixa in några nysvenskar från Rinkeby till Lundsberg?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
@Markus startar du en insamling så att vi kan betala skolavgift och fixa in några nysvenskar från Rinkeby till Lundsberg?
Pennalism på Lundsberg är väl en viktig del av traditionerna där.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
När jag började gymnasiet kom det en kille till klassen som hade gått grundskolan på Lundsberg. Han hade helt annat sätt att uttrycka sig och bemöta människor än alla andra och det var tydligt att han hade drillats till det.
Efter några månader med oss hade det blivit folk av honom med...

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
GP:s avslöjande om pakten mellan politiker i Alingsås hamnade i Mellanösterntråden, så jag föreslår en fortsättning här.

Artikeln är alldeles för lång för att försöka lägga in här och innehåller mängder med skärmdumpar från politikers chattar osv, så är det nån gång man skall betala typ 1 kr för en månads prenumeration på GP är det nog nu.

Men kortfattat handlar det om att Alingsås två manliga gruppledare för M och S bildade en hemlig pakt bakom ryggen på sina egna partier och respektive samarbetspartier. Det innebar att de i praktiken kunde göra upp sinsemellan och styra politiken som om de tillsammans hade majoriteten. Efter valet, när de behövde ytterligare stöd tog de in en kvinnlig V-politiker i gruppen. Detta pågick i flera år och GP har haft tillgång till deras chattgrupp med tiotusentals meddelanden. Där avslöjas hur de konspirerar mot diverse politiker och tjänstemän. Det blir allt grövre och grövre när de börjar blanda in sexuella fantasier om diverse andra politiker, hur äckliga de är, hur en av dem vill ta bilen och köra på en gemensam rival osv. De är också hånfulla och nedlåtande mot sina respektive egna partier.

Det hela blir väldigt effektfullt när man efter olika grova chatt-exempel får läsa deras respektive partiers etiska riktlinjer.

Det här har nog goda chanser att bli årets avslöjande.

Ett smakprov:

Skärmavbild 2025-01-22 kl. 20.54.19.png
Skärmavbild 2025-01-22 kl. 20.52.08.png

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...