Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lite härligt att igår se "dokumentären" Hovsjö brinner på svt.
Man märker att valpropagandamaskinerierna redan har börjat mala på.
Maken till glorifiering av problem har jag nog aldrig sett tror jag. Det känns fint att man istället för att ta debatten producerar nån jädra sk "dokumentär" om ett problemområde, kastar in det fåtal hyfsat försvenskade invandrare man lyckas skrapa fram, tillsammans med några bullätande myspoliser som illa kvickt tittar åt andra håll när någon nämner oskattade pengar, och sedan har mage att påstå att "allt är så fint här nu" och "Kom till Hovsjö vetja bruschan!" :rolleyes:

Kan ni fatta att Svea Rikes vapen mot gängvåldtäkter, mord, skolbränder, bilbränder, organiserad brottslighet, mordbrand, rån, inbrott, stölder och gängmisshandel är: bullätande myskrampoliser som är bruschan och yalla yalla med slöddret? :confused:

Länk till eländet för er som gärna blir indoktrinerade:
http://svtplay.se/v/1836640/hovsjo_brinner

Jag såg delar av det där men jag förlängde mitt liv med 3v genom att sänka mitt blodtryck/stänga av.
Se även SvD:s objektiva bild av islam som jag lade upp i minaret-tråden. :hihi
Valår - indeed! :D

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Läste för en vecka sen en artikel om just det här med invandrare och jobb i Sverige, det som var intressant var att de jämförde med Kanada som har många fler invandrare än Sverige och de tar in 5 ggr så många/år som vi, visserligen är de betydligt många fler än oss men det var ändå intressant för där har de inga problem med invandrarna på samma sätt. Finns inget parti som SD så man kan fråga sig varför det har blivit så här. Man kan sen fråga sig om verkligen problemet är så illa som alla påstår att alla som kommer hit inte får några jobb och vi behöver inte fler invandrare. Personligen tycker jag att vi i Sverige har alldeles för krångliga regler för högutbildade att få använda sina kunskaper. Finns x antal ingenjörer, tandläkare, läkare som ej får användning av sina kunskaper p.g.a. fel universitet som skrivit ut handlingarna och att det skulle vara sämre utbildningar där än här är rent skitsnack. Att sen många av invandrarna inte kommer in på arbetsmarknaden och bostadsmarknaden är mycket tack vare våra fördomar, men vi kan ju alltid hoppas att det blir bättre. Ju mer invandrarna blir integrerade i samhället desto mindre problem kommer vi få med kriminalitet och "vi och dom"-känsla. Innan dess kommer skitpartier som SD få med sig folk som ej har läst på vad gäller rena fakta angående invandringen.
Egentligen har jag ingen lust att diskutera såna här saker, men kände att jag ville komma med lite fakta till diskussionen.

Anledningen att Kanada tar in fler invandrare är att dem väljer vilka dem tar in i landet dem gör inte som Sverige och låter "vem som helst" få uppehållstillstånd. Kanada väljer folk dem har jobb till dem väljer högutbildat folk. Ja klart det finns högutbildat folk som Sverige ger uppehållstillstånd, vissa får inte jobb som det dem har utbildning till i sitt hemland. Man kan inte tro att bara för man har utbildning till ett yrke att det ska fungera över hela världen. Inte blir en svensk polis t.ex. polis i Danmark helt pangboom om han nu skulle vilja det.
Byggare, vad som helst det är inte samma sak att utföra ett jobb man har utbildning för i sitt land i ett annat...

Nej, jag ser gärna att SD kommer in i regeringen så de får ännu mer publicitet och rör om lite så att andra partier förstår att det finns ett missnöje och att dem utvecklar sina program om invandring så att vi får slut på problemen vi har idag.
Missköter sig invandrare så tycker jag dem ska ut, svårare än så är det inte...
Klart svenskar missköter sig också men räcker det inte att vi har problem med dem? ska vi ta på oss fler problem bara för vi redan har problem?

Mina 50 öre en tidig morgon:krama

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Jag som "ung" har fått känslan av att SD är ett parti för dom "arbetslösa och arga unga i samhället" i princip, har man ingen att skylla på, så skyll på en babbe i ett ghetto som sitter och gör ingenting, men lever lyxliv på arbetarnas bekostnad. Fan 50% som går ut skolan tror dom ska bli chefer med 500:- i timlön... Känns som många tror det är så det går till bara för man har gått en bra utbildning. :va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man bör hushålla med sitt förakt sett till antalet behövande men;

Jag finner inget förmildrande för de som beter sig enligt artikeln.

Nu är artikeln från Danmark, men liknande sker i Malmö mfl i Sverige.

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3409064

Det vore lika logiskt som att alla muslimer = al Quida..

I sådana här fall borde saken vara inihelvete enkel, ut härifrån.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Man bör hushålla med sitt förakt sett till antalet behövande men;

Jag finner inget förmildrande för de som beter sig enligt artikeln.

Nu är artikeln från Danmark, men liknande sker i Malmö mfl i Sverige.

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3409064

Det vore lika logiskt som att alla muslimer = al Quida..

I sådana här fall borde saken vara inihelvete enkel, ut härifrån.

Danska muslimer förefaller ha likheter med många SH-medlemmar. Här drar man ju gärna alla muslimer över en kam och hävdar ett kollektivt ansvar för terrorism etc. Jag börjar undra om det inte är ett allmänmänskligt tillkortakommande att döma ut hela folkgrupper å det här viset.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förstår inte varför ni måste gagga om Danmark, se bara på judarnas situation i Sverige. Här kan ni läsa en oerhört intressant artikelserie om arabernas judeförföljelser i nutid i Sverige, ivrigt påhejade av ledande socialdemokrater.

Skamligt är vad det är. Nog är det också.

31/1 Reepalu vill ha dialogforum
29/1 Vågar inte alltid berätta att hon är judinna
29/1 Gudstjänsterna bevakas alltid
28/1 "Be om ursäkt Ilmar!"
28/1 "Ta hoten på allvar, Ilmar"
28/1 "Det som händer är en tragedi"
28/1 Reepalu: "Jag står för det jag sagt"
28/1 FP kräver försoningskommission
27/1 Rekordmånga chattade med Ilmar Reepalu
27/1 Reepalu: Israel har skapat en "varböld"
27/1 "Onda krafter drabbar även moskén"
27/1 "Det känns legitimt att ge sig på judar"
27/1 Imam: Politiker bör leda dialog
27/1 "Önskar att fler hade Ilmars mod"
26/1 "Davidsstjärnan är som ett rött skynke"
26/1 Höjd säkerhet kring matcher
25/1 Judehatet får dem att lämna Malmö
25/1 Polisen: Hatbrott mot judar har fördubblats
25/1 Klasskamrater skulle "halalslakta" Jacob

http://www.skanskan.se/article/20100201/MALMO/100209982

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Förstår inte varför ni måste gagga om Danmark, se bara på judarnas situation i Sverige.
Fast kan vi inte bara hälsa judarna den klassiska SH-hälsningen: Trivs ni inte här och kan följa våra regler (d.v.s. bara använda kristna traditioner och värderingar) så kan ni dra här ifrån? Å vi ger dem ju givetvis bara rådet att flytta till Israel för att vi vill dem väl och önskar dem ett bra liv utan förföljelser och utanförskap!!

Jag för min del vill bevara den svenska kulturen och ser med fasa på hur kulturberikning bara leder till problem, kriminalitet och annat elände. Jag har givetvis inget emot judar eller andra grupper men är en stolt patriot som inte vill att mina barn ska tvingas äta koschermat, odla långa krulliga sidopolisonger eller bli snåla köpmän.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast kan vi inte bara hälsa judarna den klassiska SH-hälsningen: Trivs ni inte här och kan följa våra regler (d.v.s. bara använda kristna traditioner och värderingar) så kan ni dra här ifrån? Å vi ger dem ju givetvis bara rådet att flytta till Israel för att vi vill dem väl och önskar dem ett bra liv utan förföljelser och utanförskap!!

Jag för min del vill bevara den svenska kulturen och ser med fasa på hur kulturberikning bara leder till problem, kriminalitet och annat elände. Jag har givetvis inget emot judar eller andra grupper men är en stolt patriot som inte vill att mina barn ska tvingas äta koschermat, odla långa krulliga sidopolisonger eller bli snåla köpmän.

Jag tycker du skulle välja dina tillfällen att raljera med något större omsorg, om så är möjligt. Det framstår nämligen som att du tycker situationen i artikelserien inte är särskilt allvarlig, något jag har svårt att tro att du egentligen tycker.

Läs artiklarna och sansa dig.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag tycker du skulle välja dina tillfällen att raljera med något större omsorg, om så är möjligt. Det framstår nämligen som att du tycker situationen i artikelserien inte är särskilt allvarlig, något jag har svårt att tro att du egentligen tycker.

Läs artiklarna och sansa dig.
Jag kommer nog inte att läsa artiklarna om jag ska vara ärlig. Har inte någon större tradition att bygga mina åsikter på massmedia eftersom jag tror att det ofta finns mer än ett sätt att se på saker och ting och att det sällan lyfts fram i tidningasartiklar.

Fast samtidigt är jag väl medveten om vad jag anser om saker och ting, och att jag är emot förföljelser och kränkningar av alla grupper och anser att det enda justa är att bedömma var indvid för vem han är och vad han gör. Om någon behandlas illa för att han är jude så är det illa, lika illa som om någon är illa behandlad för att han är muslim.
Använder man argument om att värna den svenska kulturen mot den ena gruppen så måste argumenten även gälla den andra gruppen, annars klingar det lite falskt i mina öron.

Och om jag ska vara provokativ så kan jag nog hålla fast vid att om judar upplever att de har det tufft i Sverige så står det dem fullt fritt att flytta eller byta religion och traditioner. Något får man väl offra om man flyttar till ett nytt land som tar så väl hand om sina gäster. Komma hit här och gnälla, känna sig kränkt och ställa krav...
Jag trodde i min enfald att jag vara var en god representant för SH när jag föreslog detta. Så dum jag kan vara!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag kommer nog inte att läsa artiklarna om jag ska vara ärlig. Har inte någon större tradition att bygga mina åsikter på massmedia eftersom jag tror att det ofta finns mer än ett sätt att se på saker och ting och att det sällan lyfts fram i tidningasartiklar.

Jag tycker det är opassande att inte vilja läsa en artikelserie om systematiska övergrepp på en minoritet av befolkningen men ändå ha en massa åsikter i samma ämne.

Härmed nominerar jag dig till stora struts-priset, grattis. Du möter hårt motstånd men dina chanser att ta medaljen äro stora.

struts1.jpg

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Skamligt är vad det är. Nog är det också.

Skamligt är ett ord bland flera som kan användas i detta sammanhang. Ingen skall behöva utsättas för trakasserier och förföljelser. Intressant är naturligtvis också frågan om varför dessa antisemitiska strömningar gror i Malmö just nu. Det är ju inte svårt att de en koppling till muslimska grupperingar i stan. Men varför agerar dessa mot judar just nu?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men varför agerar dessa mot judar just nu?

Vad får dig att tro att det är något tidsbegränsat beteende, det har väl varenda en som inte deltar i "Struts 2010" fattat att det pågått sedan de började välla in. Det var ju fest i förorten 12/9-2001, har någon missat det? :confused:

Här är en drygt sex år gammal artikel och tillhörande rapport, inget nytt under solen alltså. Försök för fasicken inte få det här kopplad till någon isolerad händelse. Vi har ett stort jävla problem, vilket av riksdagspartierna tar bollen i denna fråga? Visst ja, ingen.

DET FÖRNEKADE HATET

http://www.skma.se/pdf/dfh_v2.pdf
http://www.dn.se/kultur-noje/bortforklara-inte-antisemitismen-1.230910

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Skamligt är ett ord bland flera som kan användas i detta sammanhang. Ingen skall behöva utsättas för trakasserier och förföljelser. Intressant är naturligtvis också frågan om varför dessa antisemitiska strömningar gror i Malmö just nu. Det är ju inte svårt att de en koppling till muslimska grupperingar i stan. Men varför agerar dessa mot judar just nu?

För att de snor deras jobb o lever på bidrag såklart!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag tycker det är opassande att inte vilja läsa en artikelserie om systematiska övergrepp på en minoritet av befolkningen men ändå ha en massa åsikter i samma ämne.

Härmed nominerar jag dig till stora struts-priset, grattis. Du möter hårt motstånd men dina chanser att ta medaljen äro stora.

struts1.jpg
och de minoriteter som det idag inte skrivs artikelserier om då?? Homosexuella, samer, andra invandrare och religioner, sporthojsförare, dyslektiker, handikappade o.s.v., o.s.v.
Ska jag förresten byta engagemang när nästa artikelserie kommer igång??
Naj, jag väljer nog att fortsätta att vara negativ till all form av förtryck och övergrepp, inkl. den som drabbar judar om än jag nog inte kommer att exklusivt tycka synd om just dem.

Detta må betyda att jag är en struts medan du bara är lättmanipulerad, för t.e.x massmedia, och att andra kan få dig att engagera sig i den fråga som de väljer att fokusera på just nu.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Vad får dig att tro att det är något tidsbegränsat beteende, det har väl varenda en som inte deltar i "Struts 2010" fattat att det pågått sedan de började välla in. Det var ju fest i förorten 12/9-2001, har någon missat det? :confused:

Här är en drygt sex år gammal artikel och tillhörande rapport, inget nytt under solen alltså. Försök för fasicken inte få det här kopplad till någon isolerad händelse. Vi har ett stort jävla problem, vilket av riksdagspartierna tar bollen i denna fråga? Visst ja, ingen.

DET FÖRNEKADE HATET

http://www.skma.se/pdf/dfh_v2.pdf
http://www.dn.se/kultur-noje/bortforklara-inte-antisemitismen-1.230910

Får annars för mig att det eskalerat på senare tid, vilket var anledningen till att det blivit så mycket debatt i Malmö. Att antisemitismen i dess mer renodlade former (alltså inte kritik mot Israels regering) alltid har funnits är väl i och för sig ingen nyhet. FÅr dock för mig att det ökatpå senare tid. Kanske är fel dock...

För att de snor deras jobb o lever på bidrag såklart!

Åh, är det så enkelt. Tack för svaret.:)

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
och de minoriteter som det idag inte skrivs artikelserier om då?? Homosexuella, samer, andra invandrare och religioner, sporthojsförare, dyslektiker, handikappade o.s.v., o.s.v.
.

Konstig liknelse. Tror du verkligen att tex "jävla buddistjävel du ska dö" är ett vanligt uttryck på svenska skolgårdar? I Stockholm misshandlades för ett par år sedan ett judiskt ungdomslag i fotboll när de mötte ett lag med många somalier i. Tror du detta hade hänt dyslektiker eller lappar? Jo, jag vet att du är sarkastisk vad gäller en del av de du nämner men faktum är att ingen annan grupp är så utsatta pga sin religion eller etnicitet som judar.

Av de grupper du nämner, allvarsamt eller inte, är det väl enbart homosexuella som får stå ut med liknande glåpord och våldshandlingar som judar? Om det problemet tycker jag allt att det har skrivits en hel del. Du har väldigt konstig retorik överlag. Markus strutsexempel är slående.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...