Sverigedemokraterna.....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Välgjord, men obehaglig.

Tycker den parodierar dem själva eftersom den visar hur de uppfattar världen och framförallt gör den deras paranoia så oerhört tydlig.

beerpic14.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den handlar väl om att ställa invandring emot pensioner, lika relevant som när vänstern ställer skattesänkningar mot pensioner.
Inget av det är vare sig rätt eller fel definitionsmässigt, det kan vara rätt men det kan lika bra vara fel. Som all politik. Fan vad skitnödiga/lättkränkta ni är. :lol

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag undrar mest varifrån På Spåret-referensen kommer. Ska man dra i handtaget när man har svaret som vanligt, eller hur har de tänkt? :gnissla

Bengtsten

Bannad
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Ingen^^
Sverigedemokraterna är kanske inte rasister, men däremot är dom ju grovt främlingsfientliga och invandrarfientliga. Nej rösta rätt, rösta rött:tummenupp

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sverigedemokraterna,,, Lite mer korkade än Nydemokrati med Bert och Ian.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sverigedemokraterna är kanske inte rasister, men däremot är dom ju grovt främlingsfientliga och invandrarfientliga. Nej rösta rätt, rösta rött:tummenupp

Finns det en definition på främlingar eller är det något du lärt dig att upprepa bara? :confused:

"Rött" :lol

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
äre bara jag eller tycke ringen om muslimer? Hög tid o starta nytt korståg o avsluta det vi påbörjade för 500 år sen!

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
äre bara jag eller tycke ringen om muslimer? Hög tid o starta nytt korståg o avsluta det vi påbörjade för 500 år sen!

Det är nog bara du. Och Markus. Och Dreggel. Och SD. Men sen så är det nog bara ni.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hur menar du nu, jag vet att majoriteten håller med i smyg!

I all din iver av ironi så finns där nog ett viss uns av sanning...

Tänk så mycket skit en mindre grupp extremister kan ställa till med för majoriteten av en religiös grupp.
(Förvisso kanske inte den där mindre gruppen är liten till antalet men ändå...)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Hur menar du nu, jag vet att majoriteten håller med i smyg!

Borde det inte blivit en förändring redan om nu majoriteten håller med (om än i smyg)?
Vad jag däremot tror att du blandar ihop saker med, är att Sveriges invandrarpolitik inte hanterats riktigt så som den borde och att folk på ett eller annat sätt kan hålla med om det. Sen att alla medier/motståndarpartier går upp i split så fort någon nämner något som ens på långt håll kan tolkas främlingsfientligt har gjort ämnet extremt tabu-belagt. Enda man kan hoppas är att någon av de etablerade partierna vågar ta tag i dessa frågor som svar på SD.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Borde det inte blivit en förändring redan om nu majoriteten håller med (om än i smyg)?
Vad jag däremot tror att du blandar ihop saker med, är att Sveriges invandrarpolitik inte hanterats riktigt så som den borde och att folk på ett eller annat sätt kan hålla med om det. Sen att alla medier/motståndarpartier går upp i split så fort någon nämner något som ens på långt håll kan tolkas främlingsfientligt har gjort ämnet extremt tabu-belagt. Enda man kan hoppas är att någon av de etablerade partierna vågar ta tag i dessa frågor som svar på SD.

För man blir kallad rasist så klart

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
kom igen folk jag har tråkigt på jobbet??
Vart e markus när man behöver honom??

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är nog bara du. Och Markus. Och Dreggel. Och SD. Men sen så är det nog bara ni.

Bara och bara.
16% av befolkningen tycker SD har den bästa invandringspolitiken.

”Bortsett från vilket parti du själv röstar på, vilket parti tycker du har den bästa politiken vad gäller flyktingar, invandring och integration?”

um_sd.jpg

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Bara och bara.
16% av befolkningen tycker SD har den bästa invandringspolitiken.

”Bortsett från vilket parti du själv röstar på, vilket parti tycker du har den bästa politiken vad gäller flyktingar, invandring och integration?”

um_sd.jpg

Nu var väl frågan hurvida man gillade muslimer eller inte, alltså inte något om invandrarpolitiken.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Dåligt av TV4. Ännu ett exempel på hur man i media vill mörka. För inte kan det väl vara så att "burkakärringar" med anhang faktiskt kostar en massa pengar för samhället? Pengar som tydligen inte bör bekosta något annat. Tex att någon som, utan att gnälla, slitit hund hela livet ska slippa maskätna liggsår.

Man har i valrörelsen upprepade gånger fått höra av diverse olika politiker att politik handlar om prioriteringar. Man kan ju tydligt se vilka sittande och tidigare regeringar, kommuner och landsting har prioriterat. Skämmes!

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
så vart ligger problemet då, muslimskainvandrare eller invandrare generellt?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år