Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag får väl medge att jag inte tänkte så långt som till att alla som besöker sina hemländer efter att ha fått uppehållstillstånd i Norden, återkommer med 20-200 släktingar. Som därtill givetvis får stanna. Så kan vi så klart inte ha det.

Skoja på ni, men varför kommer det så många som får PUT som inte har skyddsbehov? Pga anhöriginvandring, som endast möjliggörs genom s.k. ankare. Kommer det en irakisk klan utan anknytning hit så får de inte PUT.

Det är bara fakta, säg att du tycker det är bra om du tycker det men säg inte att det inte är så. Det är korvgubbefierad taktik. :mattias

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Skoja på ni, men varför kommer det så många som får PUT som inte har skyddsbehov? Pga anhöriginvandring, som endast möjliggörs genom s.k. ankare. Kommer det en irakisk klan utan anknytning hit så får de inte PUT.

Det är bara fakta, säg att du tycker det är bra om du tycker det men säg inte att det inte är så. Det är korvgubbefierad taktik. :mattias

Jag är helt allvarlig. Jag förstår inte hur man kan försöka hindra människor att åka till något visst land, egentligen inte av något skäl, men framför allt inte till sitt hemland. Detta är att på ett otillbörligt sätt försöka inskränka dessa människors mänskliga fri- och rättigheter. Det är ju för fan - ur denna aspekt - snudd på lika korkat som att förbjuda folk bosatta i Köpenhamn att åka hem till Odense.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag är helt allvarlig. Jag förstår inte hur man kan försöka hindra människor att åka till något visst land, egentligen inte av något skäl, men framför allt inte till sitt hemland. Detta är att på ett otillbörligt sätt försöka inskränka dessa människors mänskliga fri- och rättigheter. Det är ju för fan - ur denna aspekt - snudd på lika korkat som att förbjuda folk bosatta i Köpenhamn att åka hem till Odense.

Hmm, förnekar du att detta fenomen med sk ankare ens förekommer eller tycker du helt enkelt inte att det är ett problem? :va

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Hmm, förnekar du att detta fenomen med sk ankare ens förekommer eller tycker du helt enkelt inte att det är ett problem? :va

Jag tycker inte att problem av denna art skall lösas med inskränkningar av folks mänskliga fri- och rättigheter. That's all. Ytterst få problem låter sig lösas på rimligt sätt med sådana inskränkningar.

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Och eftersom journalister (felaktigt) tror att de är världsmästare på att uttrycka sig i skrift, så blir de skitsura.:lol Inse istället att om det inte finns korrekturläsare, så hänger det på textförfattaren att se till att det blir rätt. Tyvärr saknas kompetens för det inom journalistkåren.

Den omständigheten att ni journalister tycker vi andra är gnälliga jävlar är absolut ingen anledning att underlåta våra försök att lära er svenska. Ni utarmar språket och dess hantering å det grövsta, vilket måste motverkas. Våra barn läser också era usla texter och tror att det är OK att uttrycka sig så torftigt. Det är det inte. Ni tar helt enkelt inte det ansvar för språket som följer med ert yrke. Gör det så slipper ni griniga kommentarer.:tummenupp

Finns få som tror de är världsmästare på det svenska språket. De flesta strävar nog däremot efter att hela tiden bli bättre. Det saknas inte kompetens, det saknas tid. Särskilt nu i lågkonjunkturen när alla redaktioner är slimmade till max.

Jag håller med dig i det du säger att det skrivs mycket skit. Främst i kvällstidningar och dylikt. Dags- och morgontidningar brukar generellt hålla lite högre klass.

Få blir synade så hårt i sömmarna som journalister när det gäller arbetet de presterar. Men det får inte falla i glömska att även journalister är människor. Alla människor gör fel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Folk kan få åka vart de vill, men eftersom vi har en reglerad invandring och ett asylsystem som bygger på att de människor som får asyl får ett skyddsbehov så är det viktigt att deras skyddsbehov är äkta. Så långt vet jag att du håller med. Att de som flytt från ett land kan få åka tillbaka dit tycker förvisso jag också, men då på egen bekostnad och att asylen eller PUT dras in - eftersom skyddsbehov saknas och asylen erhölls på falsk grund. Det senare verkar du inte tycka och jag har inte förstått varför.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Folk kan få åka vart de vill, men eftersom vi har en reglerad invandring och ett asylsystem som bygger på att de människor som får asyl får ett skyddsbehov så är det viktigt att deras skyddsbehov är äkta. Så långt vet jag att du håller med. Att de som flytt från ett land kan få åka tillbaka dit tycker förvisso jag också, men då på egen bekostnad och att asylen eller PUT dras in - eftersom skyddsbehov saknas och asylen erhölls på falsk grund. Det senare verkar du inte tycka och jag har inte förstått varför.

Om asyl givits på falska grunder bör den kunna dras in. Agree. Så kanske är fallet om någon återvänder hem veckan efter det att asylärendet prövats. Men allteftersom tiden går så förändras förhållandena även i oroshärdar. Folk som kom hit från forna Jugoslavien under 90-talet, har knappast något skyddsbehov idag. Trots det skickar vi inte tillbaka dem. Det förefaller inte rimligt att de som flydde från Kosovo då, inte skulle få återvända tillfälligt nu, utan att bli av med uppehållstillstånd eller än värre medborgarskap.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Om asyl givits på falska grunder bör den kunna dras in. Agree. Så kanske är fallet om någon återvänder hem veckan efter det att asylärendet prövats. Men allteftersom tiden går så förändras förhållandena även i oroshärdar. Folk som kom hit från forna Jugoslavien under 90-talet, har knappast något skyddsbehov idag. Trots det skickar vi inte tillbaka dem. Det förefaller inte rimligt att de som flydde från Kosovo då, inte skulle få återvända tillfälligt nu, utan att bli av med uppehållstillstånd eller än värre medborgarskap.

för en gångs skull är vi överrens:tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag vet inte vad du läst, men jag har bara läst i länken i denna tråd, nämligen:

Om de framöver reser till hemlandet utan att först ha fått tillstånd till det kan de få uppehållstillståndet i Danmark indraget i tio år.

Det omöjliggör alltså på intet sätt det du skriver om Jugoslavien, vilket jag för övrigt håller med om, men det omöjliggör uppenbart mygel - vilket är bra.

Det finns inget i ovan nyhetsreferat som omöjliggör någonting för någon, det försvårar dock för fuskarna.

Jag är rätt säker på att du håller med egentligen.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag vet inte vad du läst, men jag har bara läst i länken i denna tråd, nämligen:

Om de framöver reser till hemlandet utan att först ha fått tillstånd till det kan de få uppehållstillståndet i Danmark indraget i tio år.

Det omöjliggör alltså på intet sätt det du skriver om Jugoslavien, vilket jag för övrigt håller med om, men det omöjliggör uppenbart mygel - vilket är bra.

Det finns inget i ovan nyhetsreferat som omöjliggör någonting för någon, det försvårar dock för fuskarna.

Jag är rätt säker på att du håller med egentligen.

Vi är överens om att mygel skall stävjas. JAg tycker bara att det bör ske med andra metoder än att man tallar på folks grundläggande fri- och rättigheter.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vi är överens om att mygel skall stävjas. JAg tycker bara att det bör ske med andra metoder än att man tallar på folks grundläggande fri- och rättigheter.

Jag tror att en svensk jurist och en hängiven Guantanamo-anhängare kommer ha svårt att nå varandra i den frågan.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Här har jag bara inte hjärta att undanhålla er denna.

Känner ni inte igen den korpulente, blygsamt friserade, skönsjungande herren så är
det ingen mindre än Richard Stallman, som, förutom en hedersdoktorstitel från
Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm, antagligen har fler fingrar i
programvarorna ni använder än ni anar.

Här sjunger han, tillsammans med sina kubanska kommunistkompisar, en egen
version av Guantanamera.

[YOUTUBE-ID]utjo8qAalck[/YOUTUBE-ID]

Me odiaba mi primo
Por celos a mi carrera.
Lo arrestaron y dijo
Que terrorista yo era.

Guantanamero, soy preso guantanamero.
Guantanamero, soy preso guantanamero.

Ha decidido el imperio
Tenerme por siempre preso
Y la cuestión es hacerlo
Con o sin falso proceso.

Guantanamero, etc.

Cuando me hieren el cuerpo,
Dicen que no me torturan.
Causan heridas profundas
De esas que nunca se curan.

Guantanamero, etc.

No me permiten que duerma:
Mi fin no es un misterio.
Voy a salir cuando muera
O caiga el gran imperio.

Guantanamero, etc.

Translation:
My cousin hated me;
He was jealous of my career.
They arrested him and he said
I was a terrorist.

Guantanaman, I'm a Guantanaman prisoner.

The empire has decided
To keep me in prison forever.
The question is whether to do it
With or without a fake trial.

When they injure my body
They say they are not torturing me.
They cause me grave wounds
Such as never heal.

They don't let me sleep:
My end is no mystery.
I will get out when I die
Or the great empire falls.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år