Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Åh fan. Tänk att SD-typerna är så korkade att de missat något så uppenbart. Det kunde man ju aldrig tro...

Invandring må vara bra för sysselsättningen, förutsatt att invandrarna arbetar. Så länge de inte gör det i tillräckligt hög utsträckning så är kultureliten och borgarna rörande överens om att:
a) de arbetar
b) om de inte arbetar så är de sjuka
c) om de är sjuka är det svenskarnas fel
d) om inte a-b-c är applicerbart så kan vi alltid skylla på något modeord, t.ex. "utsatt område", "socialt utanförskap" eller "kränkta"

Resultatet av detta dravel blir att man gör ingentnng, förutom att på sin höjd beskylla någon random arbetsgivare för att vara "främlignsfientlig" (mot dem som vi andra sammanhang inte vill kalla just "främlingar", lustigt nog. Om man kan vara fientlig mot en "främling" så har väl samma individ, "främlingen", möjlighet att agera just "främling" i andra sammanhang, t.ex. när "främlingen" begår brott. Begreppsförvirringen är total och inkonsekvensen segrar, kultureliten jublar och får mer statsbidrag till värdelös verksamhet).

Ett annat synsätt vore att man skall inte vara i Sverige om man inte är svensk:
a) om man inte har asylskäl
b) inte har ett arbete

Tills nu har det dock varit ett i det närmsta totalförbjudet synsätt, de sade på Rapport senast i förrgår att vissa skolor underkänner elever i gymnasiet - som har fel åsikter i denna fråga.

Under alla omständigheter är det oansvarigt att släppa in en massa folk som vare sig behöver skydd eller kan skaffa jobb, de är bara en belastning för alla som bor här, svenskar som inte svenskar.

Men Markus berätta vad är det som tyger dig så mycket?

Jag gillar inte tyg helt enkelt. :mad:

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Att tala om generella människosyn är väl inte ett lämpligt ordval när homosexualliteten lyfts fram som något glamoröst precis överallt av media och politiker.

För inte skulle det finnas ishockeylag, helt bestånede av HBT:are om de hade strävat efter en generell människosyn?

Vad har hockeylag bestående av HBTare med saken att göra, eller hur andra partier o media ser på saken.

De tycker inte om det som är annorlunda och inte passar in i deras mall, punkt. Det går inte att frånse.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Att tala om generella människosyn är väl inte ett lämpligt ordval när homosexualliteten lyfts fram som något glamoröst precis överallt av media och politiker.

För inte skulle det finnas ishockeylag, helt bestånede av HBT:are om de hade strävat efter en generell människosyn?

Droger dödar. Håll dig borta från dem.

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Hej journalisten :hej

Ett tips på vägen i din utbildning är faktiskt att gå till själva källan av det du ska skriva om, istället för att förlita dig på Aftonbladet menar jag. I så fall hade du kunnat läsa detta:

"Asyl skall endast beviljas åt personer av två kategorier:

- De som uppfyller kriterierna i FN:s flyktingkonvention (Genèvekonventionen)
- Ett mindre antal kvotflyktingar som erbjuds asyl enligt avtal med UNHCR"

Så du behöver inte vara orolig, vännen. Även SD vill hjälpa folk från krig och förtryck :)

Hahahahaha, du är för rolig du :D

För det första: Du sitter och citerar från hemsidan av ett parti som inte främjar demokrati och förväntar dej att det som de skriver är sanning. Har du hört talas om källkritik min nyfunne vän? :)

- Ett mindre antal kvotflyktingar som erbjuds asyl enligt avtal med UNHCR"

Den siffran kan lika gärna sänkas till 4 flyktingar/år då efter vad de själva angett i sitt partiprogram. Mycket mer går inte att utläsa. Låter det rimligt tycker du?

Så du behöver inte vara orolig, vännen. Även SD vill hjälpa folk från krig och förtryck :)

Är du verkligen så naiv att du tror på det du själv skriver eller vågar du inte erkänna sanningen? Sannolikheten att SD skulle börja föra någon som helst politik som gynnar invandrare är ungefär lika troligt som att Moderaterna skulle höja skatten för höginkomsttagarna.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Tills nu har det dock varit ett i det närmsta totalförbjudet synsätt, de sade på Rapport senast i förrgår att vissa skolor underkänner elever i gymnasiet - som har fel åsikter i denna fråga.

Detta är är inte förenligt med vår grundlagsskyddade åsiktsfrihet.:mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
....ungefär lika troligt som att Moderaterna skulle höja skatten för höginkomsttagarna.

Vilket de gjort, jag ser att okunnigheten och framför allt arrogansen fått ett nytt ansikte på Sporthoj. :D

Det här kommer ge många fina stunder känner jag, undrar om Kurage-kungen har en egen fanclub man kan gå med i. :gnissla

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Under alla omständigheter är det oansvarigt att släppa in en massa folk som vare sig behöver skydd eller kan skaffa jobb, de är bara en belastning för alla som bor här

Under hösten lärde min kompis känna ett en man och kvinna och deras bäbis som kom från Eritrea. De bodde då på flyktingförläggning i ett samhälle utanför min hemstad. Killen hade ett stort hål i huvudet efter en krigsskada, hade konstant huvudvärk och kunde inte sova om nätterna. Deras resa började i Eritrea där tjejen blev gravid med deras barn. Killen, som var allvarligt skadad, skulle tvingas tillbaka in i armén men vägrade och paret blev då förföljt. De flydde från Eritrea, som politiska flyktingar, med hjälp av människosmugglare. Första månaderna vandrade de genom Saharas öknen och sov direkt på sanden. Många av de andra kvinnorna i gruppen blev våldtagna men hon skonades för att hon var med barn och hade stoppat upp en kudde innanför kläderna för att få det att verka som att hon var längre framskriden i graviditeten än vad hon var.

Resan gick över Atlanten. Från Libyen till Italien. De reste i 2 dagar i en uppblåsbar flotte tillsammans med 40 andra flyktingar. De tog sig iland i Italien och blev inskriva där som flyktingar. Men flyktinglägren var överfulla och de tvingades bo på gatan. 2009 tog de sig till Sverige, bodde här i ett par månader och födde sin son. Sedan fick de avslag från migrationsverket och skulle bli tillbakaskickade till Italien.
När tjejen kom tillbaka från migrationsverket efter beskedet var killen försvunnen. Hon hittade en lapp från honom där han skrev att han tagit självmord. Än idag vet hon inte om han lever eller inte. Idag lever tjejen med sitt barn på flykt och vet inte vad hon ska ta sig till.

Regelverket är redan inhumant som det är. Skulle inte leda till annat än en försämring om SD fick bestämma.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
.....

Dom säger ju att man ska respektera andras åsikter men jag börjar tvivla...:va

Bra, det framgår av tråden att du vill bli vänstermurvel - du kommer bli en fullfjädrad murvel som gör ett ypperligt jobb att sprida desinformation till de som inte förstår lika bra som dig och dina kommande bisexuella drejar-polare i palestinasjal på kulturskribent-department.

Hur ser sysselsättningsmöjligheten ut för dig och kulturskribenterna förresten, får du dela matkupong med gummibåtsgänget kanske? :lol

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
För det första: Du sitter och citerar från hemsidan av ett parti som inte främjar demokrati och förväntar dej att det som de skriver är sanning. Har du hört talas om källkritik min nyfunne vän? :)
Du menar att man inte ska leta i partiernas program vad de står i olika frågor? :va.

Jag tror du får ta om kursen som handlar om källkritik.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du menar att man inte ska leta i partiernas program vad de står i olika frågor? :va.

Jag tror du får ta om kursen som handlar om källkritik.

Du har ju verkligen inte fattat någonting! Alla andra partier förutom SD skall få formulera sin egen politik, men eftersom SD är odemokratiska i sin strävan att nå Riksdagen så kan de andra partierna ta sig rätten att formulera också SD's - i demokratins tjänst förstås! OBS, detta gäller både öppet extremistiska partier som VPK och sådana som inte varit nazister på flera år, som Centerpartiet med feta haggan från tjotahejti i spetsen! Alla får bestämma vad SD tycker, det är det mest demokratiska!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Under hösten lärde min kompis känna ett en man och kvinna och deras bäbis som kom från Eritrea. De bodde då på flyktingförläggning i ett samhälle utanför min hemstad. Killen hade ett stort hål i huvudet efter en krigsskada, hade konstant huvudvärk och kunde inte sova om nätterna. Deras resa började i Eritrea där tjejen blev gravid med deras barn. Killen, som var allvarligt skadad, skulle tvingas tillbaka in i armén men vägrade och paret blev då förföljt. De flydde från Eritrea, som politiska flyktingar, med hjälp av människosmugglare. Första månaderna vandrade de genom Saharas öknen och sov direkt på sanden. Många av de andra kvinnorna i gruppen blev våldtagna men hon skonades för att hon var med barn och hade stoppat upp en kudde innanför kläderna för att få det att verka som att hon var längre framskriden i graviditeten än vad hon var.

Resan gick över Atlanten. Från Libyen till Italien. De reste i 2 dagar i en uppblåsbar flotte tillsammans med 40 andra flyktingar. De tog sig iland i Italien och blev inskriva där som flyktingar. Men flyktinglägren var överfulla och de tvingades bo på gatan. 2009 tog de sig till Sverige, bodde här i ett par månader och födde sin son. Sedan fick de avslag från migrationsverket och skulle bli tillbakaskickade till Italien.
När tjejen kom tillbaka från migrationsverket efter beskedet var killen försvunnen. Hon hittade en lapp från honom där han skrev att han tagit självmord. Än idag vet hon inte om han lever eller inte. Idag lever tjejen med sitt barn på flykt och vet inte vad hon ska ta sig till.

Regelverket är redan inhumant som det är. Skulle inte leda till annat än en försämring om SD fick bestämma.

hur kom det sig att dom kom just till sverige? finns massor av fina rika länder på vägen! varför provade dom inte lyckan i t ex. schweiz, österrike, tyskland, danmnark osv:va

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Bra, det framgår av tråden att du vill bli vänstermurvel - du kommer bli en fullfjädrad murvel som gör ett ypperligt jobb att sprida desinformation till de som inte förstår lika bra som dig och dina kommande bisexuella drejar-polare i palestinasjal på kulturskribent-department.

Hur ser sysselsättningsmöjligheten ut för dig och kulturskribenterna förresten, får du dela matkupong med gummibåtsgänget kanske? :lol

Ja va kul, vi är inne på pajkastningen! :)

Jo men jag lovar att jag ska skriva om dej sen. Du kommer bli känd som mannen som sålde sina föräldrar för att bekosta en tatuering på högra skinkan med sitt egna namn på. Så att när han sen är 65 och pensionär kan visa upp den för sina manliga "kompisar" i bastun på helgerna.

(PS: jag är inte mycket för kultur, gillar sport mer.)

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
hur kom det sig att dom kom just till sverige? finns massor av fina rika länder på vägen! varför provade dom inte lyckan i t ex. schweiz, österrike, tyskland, danmnark osv:va

Ganska enkelt svar på den frågan.
Sverige har gott rykte ute i världen om att ta hand om behövande.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år