Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu var det ju inte svar på din fråga jag for efter, utan en snabbanalys av varför mer pengar till pensionärer kan vara en intressant profilfråga för SD. Din fråga har du säkert ett bra svar på själv.

Om pop: http://sv.wikipedia.org/wiki/Populism

Att vilja fördriva omfördelnngspolitik kan omöjligen vara vare sig unikt för SD eller att anse populistiskt. Jag skulle kunan tänka mig att idioten Ask som idag föreslgo att dömda sexköpare ska få hem ett brev i grälla färger för att sabba deras sociala liv i och med detta kvalificerar sig som populist däremot.

Här, om inte förr, börjar man ju på allvar höja på ögonbrynen. Är det förenligt med mänskliga rättigheter att vid äventyr av ekonomiska sanktioner begränsa människors möjligheter att fritt resa till ett specifikt land, bara för att de råkar komma därifrån? Häpnadsväckande i sanning.

Nu är du bra långt ute och cyklar, självklart skall den som påstår sig flytt från ett land inte få åka tillbaka dit så snart PUT myglats fram. I så fall är det bye bye, Danmark visar än en gång vägen. I Sverige får ju "flyktingar" sin årliga hemresa betald av socialen, om du vill slösa dina skattekronor på det kan du ju alltid ge dem till Röda Korset men jag är föga intresserad av att bedrvia skandinavisk socialbyrå för hela MENA faktiskt.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ber om ursäkt om jag är jobbig, men om du skall bli journalist måste du verkligen sluta uttrycka dig på det viset. Begått självmord heter det.

Mäh hallååå???! Har du läst en tidning på sistone? Korrläsning verkar inte vara Prio1 direkt.

Sverige har gott rykte ute i världen om att ta hand om behövande.

Mm, och det ska vi vara stolta över Jojye. :nicka

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ber om ursäkt om jag är jobbig, men om du skall bli journalist måste du verkligen sluta uttrycka dig på det viset. Begått självmord heter det.

Ska han bli journalist? Man blir rätt mörkrädd när man läser hur vissa journalister uttrycker sig och den låga kunskapsnivå de har många gånger. Ekonominyheterna är ett utmärkt ställe att studera.

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Ska han bli journalist? Man blir rätt mörkrädd när man läser hur vissa journalister uttrycker sig och den låga kunskapsnivå de har många gånger. Ekonominyheterna är ett utmärkt ställe att studera.

Journalist är inget tacksamt yrke. Du förväntas kunna mycket om allt, du får skit för minsta felskrivning och aldrig någon cred när du gjort något bra.

Allra värst är det för allmänreportern. Han ska intervjua kommunfullmäktigeordföranden om vårbudgeten kl 13, gå på utställning och snacka abstrakt konst (eller vad fan dom nu kallar det) kl 15, tätt följt av en fotbollsmatch med utfrågning av tränarens idéer till ett nytt spelsystem. Sen kommer han tillbaka till redaktionen och ska skriva ihop skiten till begripliga texter som Pelle 15 och Agda 84 båda ska kunna förstå. Sen är det bara att hoppas att ingen svensklärare granskar din text i tidningen dagen efteråt. Tidningen har nämligen skurit ner på korrekturläsare och om det är minsta fel så finns det alltid nån gnällig jävel som måste anmärka på det. :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Låter verkligen inte som något glamoröst jobb. Säker på att du valt rätt yrkesbana?

Journalist är inget tacksamt yrke. Du förväntas kunna mycket om allt, du får skit för minsta felskrivning och aldrig någon cred när du gjort något bra.

Allra värst är det för allmänreportern. Han ska intervjua kommunfullmäktigeordföranden om vårbudgeten kl 13, gå på utställning och snacka abstrakt konst (eller vad fan dom nu kallar det) kl 15, tätt följt av en fotbollsmatch med utfrågning av tränarens idéer till ett nytt spelsystem. Sen kommer han tillbaka till redaktionen och ska skriva ihop skiten till begripliga texter som Pelle 15 och Agda 84 båda ska kunna förstå. Sen är det bara att hoppas att ingen svensklärare granskar din text i tidningen dagen efteråt. Tidningen har nämligen skurit ner på korrekturläsare och om det är minsta fel så finns det alltid nån gnällig jävel som måste anmärka på det. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låter verkligen inte som något glamoröst jobb. Säker på att du valt rätt yrkesbana?

Framför allt finns det väl ett jobb per 100 snorvalpar, men hey - why bother? Staten betalar lekstugan under utbildningen och då kan skattebetalarna lika bra betala uppehälle och fritidsintressen efter utbildningen också.

:banana

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Frågar mig inte om det här blir ett bakslag och ytterligare eld i SDs brasa.

Hemskt om det är sant att familjen blivit behandlad på det viset. Personligen har jag svårt att tro att ett flygbolag som SAS skulle särbehandla sina passagerare på det här viset som artikeln gör gällande.

Skulle verkligen ett flygbolag som SAS behandla folk på det här sättet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6811564.ab

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Hemskt om det är sant att familjen blivit behandlad på det viset. Personligen har jag svårt att tro att ett flygbolag som SAS skulle särbehandla sina passagerare på det här viset som artikeln gör gällande.

Varför skulle SD tjäna på att zigenare diskrimineras? :va Att historien är lögn är ju uppenbart, det kanske är det du menar? Som jordkällaren fast på flygplats. :lol

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Varför skulle SD tjäna på att zigenare diskrimineras? :va Att historien är lögn är ju uppenbart, det kanske är det du menar? Som jordkällaren fast på flygplats. :lol

Jag menar att historien är en lögn och att flygbolaget ändå betalade skadestånd för att slippa dålig publicitet med stora rubriker och D.O knackandes på dörren.

Inte helt olikt några andra scenarion man läst om tidigare.

Jag tror sådana historier likt dessa där man kan misstänka att de är ren lögn verkligen främjar partier som SD och folks förakt för bl a zigenare.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R

Hur skulle det bli eld på sds brasa? Om något så ger det väl uttryck för hur den genomsnittligt lågpannade sdanhängaren skulle lösa problemet.

edit; sen såhär på morgonen - behöver mer kaffe.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Att vilja fördriva omfördelnngspolitik kan omöjligen vara vare sig unikt för SD eller att anse populistiskt. Jag skulle kunan tänka mig att idioten Ask som idag föreslgo att dömda sexköpare ska få hem ett brev i grälla färger för att sabba deras sociala liv i och med detta kvalificerar sig som populist däremot.

Bea är väl inte populist till och med du tycker ju det var ett kasst förslag.:D

Nu är du bra långt ute och cyklar, självklart skall den som påstår sig flytt från ett land inte få åka tillbaka dit så snart PUT myglats fram. I så fall är det bye bye, Danmark visar än en gång vägen. I Sverige får ju "flyktingar" sin årliga hemresa betald av socialen, om du vill slösa dina skattekronor på det kan du ju alltid ge dem till Röda Korset men jag är föga intresserad av att bedrvia skandinavisk socialbyrå för hela MENA faktiskt.

Du visar ett förakt för mänskliga rättigheter som klär dig rätt dåligt faktiskt.:)

Mäh hallååå???! Har du läst en tidning på sistone? Korrläsning verkar inte vara Prio1 direkt.

Journalister är ungefär en hundradel så giftiga på språkhantering som de själva tror. Det är min slutsats efter att ha läst bland annat GP i sisådär 35 år.

Ren katastrof är vad det är.:fakta

Tidningen har nämligen skurit ner på korrekturläsare och om det är minsta fel så finns det alltid nån gnällig jävel som måste anmärka på det. :tummenupp

Och eftersom journalister (felaktigt) tror att de är världsmästare på att uttrycka sig i skrift, så blir de skitsura.:lol Inse istället att om det inte finns korrekturläsare, så hänger det på textförfattaren att se till att det blir rätt. Tyvärr saknas kompetens för det inom journalistkåren.

Den omständigheten att ni journalister tycker vi andra är gnälliga jävlar är absolut ingen anledning att underlåta våra försök att lära er svenska. Ni utarmar språket och dess hantering å det grövsta, vilket måste motverkas. Våra barn läser också era usla texter och tror att det är OK att uttrycka sig så torftigt. Det är det inte. Ni tar helt enkelt inte det ansvar för språket som följer med ert yrke. Gör det så slipper ni griniga kommentarer.:tummenupp

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Så du tror inte att artiklar som dessa främjar SD?

Nu tillmäter jag iofs aftonbladet ungefär samma värde som dasspappret jag just använt, men jag måste erkänna att jag har svårt att se hur denna artikel stärker sd.

Du kan kanske mer i detalj förklara hur du tänker?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag menar att historien är en lögn och att flygbolaget ändå betalade skadestånd för att slippa dålig publicitet med stora rubriker och D.O knackandes på dörren.

Inte helt olikt några andra scenarion man läst om tidigare.

Jag tror sådana historier likt dessa där man kan misstänka att de är ren lögn verkligen främjar partier som SD och folks förakt för bl a zigenare.

Jag erkänner, jag tänkte inte så långt. Tror du har rätt, och vi kan sannolikt inom kort se på politisktinkorrekt.info hur det ligger till med "diskrimineringen", de har ju mosat "sanning" efter "sanning" och det är skoj att se att så svaga skribenter lyckats få erkända journalister som Per Gudmundsson och Ulf Nilsson att gå deras ärenden.

Jag är också ganska säker på att väldigt många människor tycker att dessa snyfthistorier känns väldigt främmande jämfört den vardag de befinner sig i. Detta gynnar så klart de sunda krafter som tycker DO-nojan måste få ett slut.

Du visar ett förakt för mänskliga rättigheter som klär dig rätt dåligt faktiskt.:)

Man kunde likväl få det till att du visar förakt för de som behöver asyl på riktigt, genom acceptans för det oerhört utbredda asylfusket. Har man flytt ett land på riktigt så skall man inte tvingas tillbaka dit, då får man asyl. Att då återvända frivilligt, och hämta hit en mindre klan av kusiner, ser illa ut.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Man kunde likväl få det till att du visar förakt för de som behöver asyl på riktigt, genom acceptans för det oerhört utbredda asylfusket. Har man flytt ett land på riktigt så skall man inte tvingas tillbaka dit, då får man asyl. Att då återvända frivilligt, och hämta hit en mindre klan av kusiner, ser illa ut.

Jag får väl medge att jag inte tänkte så långt som till att alla som besöker sina hemländer efter att ha fått uppehållstillstånd i Norden, återkommer med 20-200 släktingar. Som därtill givetvis får stanna. Så kan vi så klart inte ha det.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag får väl medge att jag inte tänkte så långt som till att alla som besöker sina hemländer efter att ha fått uppehållstillstånd i Norden, återkommer med 20-200 släktingar. Som därtill givetvis får stanna. Så kan vi så klart inte ha det.

Hur skall vi göra med de tiotusen tyska bögarna som står vid gränsen och skall komma in då?!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!