Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är medveten om att alla inte är förtjusta i Islam, men västvärlden är uppbyggd kring idéen att folk får tycka som de vill och utöva vilken religion som helst.

Exakt! och just därför passar inte islam här eftersom det är en intolerant religion. En paradox månne, men så är det.
Vi stenar inte kvinnor här för att de påstås varit lite slampiga, då blir det konflikt. Som nu. Man kan också konstatera att överallt dit många muslimer flyttar blir det problem. Jag tror inte problemet primärt ligger hos mottagarländerna.

Oavsätt var vilka står i frågan kring judarnas rätt att leva i Sverige, kvarstår faktumet att SD:s argumentationstaktik bygger på att måla upp Islam och invandring från mellanöstern är roten till en massa problem. På samma sätt som Hitler & co målade upp att judar och icke-arier var problemen som rådde i Tyskland på 20- och 30-talet.

Ja det är ju en jämförelse man kan göra på något typ av filosofiskt plan förstås, men den är föga verklighetsanknyten. Faktum är att antisemitismen i Sverige hänger ihop med Islam till allt väsentligt. Men visst, den dagen SD börjar babbla om judar och japaner blir jag också alert.

Ber om ursäkt. Härifrån ska allt som Markus skriver anses vara fakta.
Finner du det svårt att ange källor på fakta du anger?
Nej det behöver du inte göra, ine heller behöver du tönta dig så där.
Jag kan hur lätt som helst ange källan, vad ska du ha den till? :blah

Att minska invandringen ser jag inget fel i, däremot anser jag att många invandrarrelaterade problem uppkommit när vi väl tagit emot dem så har de blivit lämnade vind för våg.

Många invandrare är flitiga och jobbar på som attan och assimilerar sig, är de också lämnade vind för våg?

Vill man slösa sin tid på islamiskt center istället för att anpassa sig så är det klart det blir knas.

Allt från snabbare handläggning av uppehållstillstånd/medborgarskap till att geografiskt begränsa invandringen tror jag från början skulle ha minskat problemen och gjort integreringen i samhället lättare och bättre.

Så invandrare ska ine få bosätta sig var de vill? Apropå "demokratiska rättigheter" då eller? :hihi

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Så invandrare ska ine få bosätta sig var de vill? Apropå "demokratiska rättigheter" då eller? :hihi

"demokratiska rättigheter" - Det uttrycket får man inte använda förren man själv omfamnat och accepterat konceptet demokrati.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Propaganda där man väljer mellan människor, där den ena gruppen är de man identifierar sig med och värnar om och de andra gestaltas av nidbilden av den skrämmande främlingen är ju inte något nytt grepp direkt...

gp0001.jpg

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Propaganda där man väljer mellan människor, där den ena gruppen är de man identifierar sig med och värnar om och de andra gestaltas av nidbilden av den skrämmande främlingen är ju inte något nytt grepp direkt...

gp0001.jpg

men zigenare har alltid vatt onda!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

gp0001.jpg

Du menar lite så som Socialdemokraterna gjorde när de tvångssteriliserade 60 000 handikappade, mentalsjuka och allmänt fattiga svenska medborgare för att citat: "Stärka det svenska folkmaterialet" från 20-talet fram till 1975?

Vänta, jag tyckte nån just kastade avföring i sitt eget hus.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Vad sossarna gjorde 1920 kan du ju ta med någon sosse. :krama

Jo det är ju det jag gör. Jag postade på ett publikt forum, om jag inte minns fel?
Det känns ju lite konstigt att peka på en påstådd handgranatsdetonering (som dessutom är bullshit) när nån just briserade Tsar Bomba precis bredvid.

Hade du nån agenda bakom det? Ett rakt "ja/nej" svar följt av en motivering räcker fint. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ett rakt "ja/nej" svar följt av en motivering räcker fint. :tummenupp

Ok, trodde du ställde frågan till sossar men då du tydligen ville att jag skulle besvara din fråga får jag väl göra det:
- Finns det likheter mellan det nazisterna höll på mig och de tvångsteriliseringar som utfördes i Sverige under 1900-talet

Absolut. Ser man inga likheter mellan delar av den nazistiska ideologin och och att folk här hemma tyckte att det behövdes ett statligt institut för rasbiologi som bl.a. förespråkade tvångssteriliseringar så är man ganska blind.

Edit:
Och för sakens skull:
- När sossarna eller annat etablerat parti tar upp och förespråkar tvångsteriliseringsfrågan igen i årets valkampanj skall jag fördömma dem i hårda ordalag!

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ok, trodde du ställde frågan till sossar men då du tydligen ville att jag skulle besvara din fråga får jag väl göra det:
- Finns det likheter mellan det nazisterna höll på mig och de tvångsteriliseringar som utfördes i Sverige under 1900-talet

Absolut. Ser man inga likheter mellan delar av den nazistiska ideologin och och att folk här hemma tyckte att det behövdes ett statligt institut för rasbiologi som bl.a. förespråkade tvångssteriliseringar så är man ganska blind.

Nu missade du poängen å det grövsta. Du publicerade en nazistisk propaganda bild i en tråd som inte bara heter Sverigedemokraterna utan dessutom handlar om dessa, och då undrar jag varför du väljer att publicera den bilden just här, när Socialdemokraterna och deras tvångssterilisering, som jag valde att likna vid Tsar Bomba i jämförelse, hade varit ett i synnerhet mer välpassande mål?

Och för att besvara det du skrev här så kan man ju undra varför sittande riksdag och regering (plus media) väljer att göra exakt samma misstag som vi vet att tyskarna gjorde strax innan Nazisterna tog makten i Tyskland på 30-talet? Alltså att bereda väg och skapa situationer i samhället där främlingsfientlighet, etniska orättvisor, hög kriminalitet och en grogrund för extremnationalistiska åsikter frodas?
Har de inte lärt sig ett skit av historien?
Vilket är värst, ogräset eller den jävla idioten som odlar det?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nu missade du poängen å det grövsta. Du publicerade en nazistisk propaganda bild i en tråd som inte bara heter Sverigedemokraterna utan dessutom handlar om dessa, och då undrar jag varför du väljer att publicera den bilden just här

Har du sett SD:s nya reklamfilm?

....om du gjort det borde du även förstått vad jag menar när jag skriver:

"Propaganda där man väljer mellan människor, där den ena gruppen är de man identifierar sig med och värnar om och de andra gestaltas av nidbilden av den skrämmande främlingen är ju inte något nytt grepp direkt..."

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Har du sett SD:s nya reklamfilm?

....om du gjort det borde du även förstått vad jag menar när jag skriver:

"Propaganda där man väljer mellan människor, där den ena gruppen är de man identifierar sig med och värnar om och de andra gestaltas av nidbilden av den skrämmande främlingen är ju inte något nytt grepp direkt..."

Jag har sett den, problemet är att jag hade råkat ta av mig de av socialdemokraterna under så många år hårt indoktrinerade PK-glasögonen, så det jag såg var egentligen någonting som jag redan visste.
Jag tror att Sverigedemokraterna också tycker att det är rent ut sagt förjävligt att vi ens ska behöva ha ett parti som behöver göra en så provocerande valfilm som den.
Den må vara lite extrem, men det är precis vad som behövs för att väcka "det sovande folket".

Som kuriosa så har jag en mor, som i detta nu står med SD-valsedeln beredd i handen, som jobbade inom äldrevården och såg våra pensionärer ligga i sin egen avföring väntandes på att nån skulle hinna ta hand om dem, samtidigt som staten knappt vet åt vilket håll den ska vrida sig för att krama ut miljarder i bidrag till afghanska analfabeter och "apatiska flyktingbarn" i 35års åldern.
Hon blev alldeles nyligen pensionär efter att ha jobbat konstant sedan hon var 16 och nu ska hon leva på knappt existensminimum. Tyvärr är hon ju inte invandrare så hon fick inte 200 000:- i "startupp bidrag" när hon blev pensionär. Jag tror att hon med hela sitt hjärta vill tacka Socialdemokraterna..
Vill du att jag ska hälsa något till henne?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tyvärr är hon ju inte invandrare så hon fick inte 200 000:- i "startupp bidrag" när hon blev pensionär. Jag tror att hon med hela sitt hjärta vill tacka Socialdemokraterna..
Vill du att jag ska hälsa något till henne?

Får de välja vilken färg de skall ha eller är det bara valet mellan BMW vs. Merca som de kan göra samtidigt som de kvitterar ut sina 200.000?

För hälsningar till Sossarna får jag väl hänvisa till:
http://www.socialdemokraterna.se/Kontakt/

Edit:
Var tvungen att kika efter de där fantastiska gratis 200.000 som skänks i skattkista till flyktingarna men det enda jag hittade var "Hemutrustningslånet" som flyktingar har rätt att ansöka om där de kan låna upp till 15.000kr för att köpa husgeråd och möbler om de flyttat in i en tom lägenhet.

15.000 i lån, som skall börja betalas tillbaka efter 2 år, är inte vad jag uppfattar som 200.000 gratispengar att köpa semesterresor för...
http://service.csn.se/CSNOrder/GemensammaFiler/Blanketter/4002A.pdf

Fy FAN!! :mad:
Förutom BMW och 200.000 får gifta invandrare som deltar i "introduktion" 5900:- i månaden per vuxen.

....eller okej... nu kanske det inte var 200' och en bmw utan 15000 i lån och därefter 5900:-/mån men ändå. :mad::mad::mad::mad:

Två vuxna med två barn får hela 6500per vuxen. De lär ju vaska skumpa på stureplan varje helg.
http://www.huddinge.se/Sociala-tjanster/Ny-i-Sverige/Introduktionsersattning/

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Får de välja vilken färg de skall ha eller är det bara valet mellan BMW vs. Merca som de kan göra samtidigt som de kvitterar ut sina 200.000?

För hälsningar till Sossarna får jag väl hänvisa till:
http://www.socialdemokraterna.se/Kontakt/

Edit:
Var tvungen att kika efter de där fantastiska gratis 200.000 som skänks i skattkista till flyktingarna men det enda jag hittade var "Hemutrustningslånet" som flyktingar har rätt att ansöka om där de kan låna upp till 15.000kr för att köpa husgeråd och möbler om de flyttat in i en tom lägenhet.

15.000 i lån, som skall börja betalas tillbaka efter 2 år, är inte vad jag uppfattar som 200.000 gratispengar att köpa semesterresor för...
http://service.csn.se/CSNOrder/GemensammaFiler/Blanketter/4002A.pdf

Fy FAN!! :mad:
Förutom BMW och 200.000 får gifta invandrare som deltar i "introduktion" 5900:- i månaden per vuxen.

....eller okej... nu kanske det inte var 200' och en bmw utan 15000 i lån och därefter 5900:-/mån men ändå. :mad::mad::mad::mad:

Två vuxna med två barn får hela 6500per vuxen. De lär ju vaska skumpa på stureplan varje helg.
http://www.huddinge.se/Sociala-tjanster/Ny-i-Sverige/Introduktionsersattning/

Ok, klumpigt av mig att inte redovisa vad jag menade med min 200 000:- eftersom tyngdpunkten i mitt förra inlägg inte gällde specifika ören. Men visst:

"Kommunerna får 2010 en årlig grundersättning på
- 187 600 kronor för personer som fyllt 16 år men inte 65 år"

Då dubblar vi det eftersom vi ska följa ditt exempel med två vuxna, och sen lägger vi till två barn ala:

"- 115 200 kronor för personer under 16 år"

Det blir en summa på 605 600:-/år för den statistiskt sett lilla familjen. Undras vad kommunen får för min morsa?

Edit:
Kan inte du vara snäll och ta fram fina siffror för vad kommunen får för en, låt oss dra till med, 87 åring på ett ålderdomshem? Medans du ändå håller på, ta fram siffrorna på vad en somalisk våldtäktsman kostar?

Edit2:
Med tanke på att du fullständigt sket i att kommentera mitt övriga inlägg utan hakade upp dig på, och endast valde att kommentera de 200 000:- så tycker jag att vi kan vara överens om att du inte är intresserad av att diskutera egentligen, utan bara är intresserad av hur din egen text ser ut när du har tryckt på "Skicka"?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Pengar till invandrare, pengar till kommuner, pensionärers pension, somaliska våldtäktsmäns kostnader, existensminimum, kostnader för ålderdomshem

Man brukar ibland höra använda uttrycket "äpplen och päron" men jag inser att du besökt Hötorget och enkelt kallar det du fått med dig hem för: frukt.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Man brukar ibland höra använda uttrycket "äpplen och päron" men jag inser att du besökt Hötorget och enkelt kallar det du fått med dig hem för: frukt.
Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På min farmors äldreboende har det diskuterats om åldringarna verkligen behöver få mjölk till maten varje dag, eller om det går att ersätta med billigare måltidsdryck/vatten.

Om vi säger att vi har en stor gryta makaroner, och det inte riktigt räcker till alla så tycker jag att vi slutar bjuda in fler till bordet, så att dom som har byggt det här landet kan få äta sig mätta även på ålderns höst.

När både skolbarn och pensionärer får makaroner så att dom är nöjda och vi ändå har lite kvar i grytan så kan vi bjuda in fler att sätta sig vid bordet.

Alternativet är att sno mer makaroner från alla som arbetar, så att vi får fler makaroner i grytan!

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj

Käre GuW uttryckte det egentligen alldeles utmärkt.

Jag talade med min gamla mor igen för en stund sedan och hon berättade om en "kund" de hade på ålderdomshemmet, och följande konversation utspelade sig:
-Morsan: "Vi hade en gubbe som bodde där som inte var äldre än 67år men han hade fått en stroke och kunde inte prata eller göra sig förstådd. Jag tror egentligen att han var helt klar i huvudet men den enda kroppsdel som fungerade någotsånär var hans ena hand."
-Jag: "Då hoppas jag för guds skull att någon gav honom ett papper och en penna!?"
-Morsan: "Det tror jag inte, och det var väl ingen som hade tid att läsa vad han skrev i alla fall..."
:gnissla :va :död

Vad jag inte för mitt liv kan begripa är hur folk kan vurma så in i helvete för folk som utstuderat väller in i just det här landet pga av vår generösa bidragspolitik, som vi inte har några som helst band till, varken geografiskt, religiöst eller traditionellt, medans vi fanimej inte kan ta hand om våra egna för fem jävla öre?
Har ni inga äldre släktingar? Oroar ni er inte ett dugg för hur ni själva kommer ha det?

Varför höjer vi inte statusen på jobb som sjuksköterskor och undersköterskor i äldrevården? Istället flyr de svenska sjuksköterskorna och undersköterskorna till Norge pga den mycket högre lönen där och sen sitter vi här och plockar in totalt värdelösa invandrare som knappt kan språket, till våra egna gamla?
Nej, stoppa invandringen, låt "apparaten" få lära sig att om de vill ha folk så får de höja statusen och lönerna så kommer våra egna medborgare söka de jobben och vi kommer få en lite lägre arbetslöshet.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Varför höjer vi inte statusen på jobb som sjuksköterskor och undersköterskor i äldrevården?
Den delen är i alla fall inte så svår att svara på: Alla inom vården är, allt enligt SH:s experter, omoralsika myglare som är för dåliga för att få jobb inom den privata sfären. Den svenska vårde suger jusom vi alla vet och det gör den för att alla bara dricker kaffe.
Dessutom är det inte ett riktigt jobb eftersom de inte producerar någon säljbar vara utan lever på skattepengar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept