Jag är medveten om att alla inte är förtjusta i Islam, men västvärlden är uppbyggd kring idéen att folk får tycka som de vill och utöva vilken religion som helst.
Exakt! och just därför passar inte islam här eftersom det är en intolerant religion. En paradox månne, men så är det.
Vi stenar inte kvinnor här för att de påstås varit lite slampiga, då blir det konflikt. Som nu. Man kan också konstatera att överallt dit många muslimer flyttar blir det problem. Jag tror inte problemet primärt ligger hos mottagarländerna.
Oavsätt var vilka står i frågan kring judarnas rätt att leva i Sverige, kvarstår faktumet att SD:s argumentationstaktik bygger på att måla upp Islam och invandring från mellanöstern är roten till en massa problem. På samma sätt som Hitler & co målade upp att judar och icke-arier var problemen som rådde i Tyskland på 20- och 30-talet.
Ja det är ju en jämförelse man kan göra på något typ av filosofiskt plan förstås, men den är föga verklighetsanknyten. Faktum är att antisemitismen i Sverige hänger ihop med Islam till allt väsentligt. Men visst, den dagen SD börjar babbla om judar och japaner blir jag också alert.
Nej det behöver du inte göra, ine heller behöver du tönta dig så där.Ber om ursäkt. Härifrån ska allt som Markus skriver anses vara fakta.
Finner du det svårt att ange källor på fakta du anger?
Jag kan hur lätt som helst ange källan, vad ska du ha den till?
Att minska invandringen ser jag inget fel i, däremot anser jag att många invandrarrelaterade problem uppkommit när vi väl tagit emot dem så har de blivit lämnade vind för våg.
Många invandrare är flitiga och jobbar på som attan och assimilerar sig, är de också lämnade vind för våg?
Vill man slösa sin tid på islamiskt center istället för att anpassa sig så är det klart det blir knas.
Allt från snabbare handläggning av uppehållstillstånd/medborgarskap till att geografiskt begränsa invandringen tror jag från början skulle ha minskat problemen och gjort integreringen i samhället lättare och bättre.
Så invandrare ska ine få bosätta sig var de vill? Apropå "demokratiska rättigheter" då eller?
Last edited: