Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att med våld angripa oliktänkande är i min begreppsvärld så långt ifrån politisk korrekthet som man kan komma även om du gärna skulle vilja försöka ge dig på lite "guilt by association-lekar".

Vad mig beträffar borde denna typ av politiskt våld vara lika försvårande som t.ex hatbrott kan göra "en vanlig misshandel" till påföljdsmässigt värre på grund av bakgrunden och syftet med misshandeln.

Vad kul att du har kloka åsikter, tyvärr delas de inte av de etablerade partierna eller dito media.

SverigeDemokraterna blev ut buad på min skola :yoparty

Moget, mellanstadie- eller särskola?

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
För att göra? 1 ledamot på 349 är inte mycket, ...

Rätta mig om jag har fel, men det troliga är väl att det är fyra-procent-spärren som
kommer att avgöra om SD kommer in i riksdagen eller inte.
(Och inte 12% i en valkrets, eller Alf Svensson-tricket.)
Får SD fyra procent, eller fler, av rösterna kommer de att få ca 13 eller fler
riksdagsplatser, och inte endast en.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om du byter ut "rasistiska" mot "korkade" så är det ju precis vad dom andra 348 gör....

Ja, ovan inlägg var ovanligt vimisigt. :eek:
Vilket förvisso sammanfattar de flesta anti-SD-agitatorer, man förstår inte riktigt vad de pratar om eftersom de pratar om allt förutom sakfrågor och faktisk politik och istället om ditt å datt, historia hit å historia dit.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Är inte det här komiskt?
http://www.frizononline.se/?p=615&cpage=1

Jag är inte förvånad att elever från min hemort röstat som de gjort men det är ändå skrämmande att lärare och rektorer ska "se över deras undervisning" efter att de fått valresultatet, som de hade sagt i någon intervju. Borde inte alla få ha sin åsikt i ett demokratiskt samhälle eller har vi nu börjat "undervisa" till en åsikt istället?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sverigedemokraterna..... Är ett sunkigt folk som vågar säga det många tycker, hoppas de snubblar på mållinjen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
... har vi nu börjat "undervisa" till en åsikt istället?

Börjat? Har vi någonsin slutat? :confused:
Jag fick lära mig solidariskt skitsnack och diverse indoktrinering redan på lågstadiet, då jag är gjord av mörkblått stål så bet det inte på mig dock. :yoparty

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Börjat? Har vi någonsin slutat? :confused:
Jag fick lära mig solidariskt skitsnack och diverse indoktrinering redan på lågstadiet, då jag är gjord av mörkblått stål så bet det inte på mig dock. :yoparty

"Solidaritet (av latinets solidum, hela summan, kapitalet) innebär för kollektiv att gemensamt ta ansvar för något, inbördes gemenskap, att i egenskap av del av en grupp verka hänsynsfullt utan egenintresse för denna grupps bästa."

Det är väl något som finns som del i alla partifärger och demokrati som grund och ganska närbesläktat med värdering?

Likväl som man kan argumentera för att en som röstar för höjd akassa för personen i fråga står utanför arbetsmarknaden inte röstar på en solidarisk grund.

Partier skall sluta kidnappa ord för demokratins värdegrunder.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Guuuuuuuuuuuuuud så orättvist! En familj på fyra personer får leva på samma pengar som jag som ensamboende IT-kille får leva på! :tummenupp

Nej, det är vad KOMMUNEN får av staten för att täcka alla kostnader. Familjen får bara en del av pengarna i bidrag. Resten behåller kommunen att använda som de finner lämpligt men skall givetvis täcka eventuella kostnader för skola/omsorg o.s.v.

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Vår invandrarpolitik är under all kritik, vi har tagit emot fler än vad vårat sammhälle kan erbjuda arbete och därmed bli självörsörjande
och chans till ett vettigt liv.
Att det blir problem med brottslighet i invandrartäta
områden har mera med livssituationen än hudfärgen att göra.
Men problem blir det ju likförbannat.
Pengar kostar det, hur mycket är tydligen en statshemlighet
som aldrig kommer att avslöjas.

Jag tror att dom flesta "rasister" är mer förbannade på
invandrarpolitiken än på invandrare och flyktingar.
Våra politker och media väljer att försöka "omskola" svenska folket
när det kommer negativ kritik istället för att försöka granska och lösa
problemen.

Frågan är så infekterad att den hellre sopas under mattan än
debateras, inte konstigat att SD tar cansen att fiska röster.

Jag kommer inte att rösta på SD, men det ska bli kul att
se hur våra eteblerade partier knäcker nöten om dom
får en våmästarroll efter valet.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ja invandrarpolitiken är åt helvete. SD väcker en viktig fråga som ingen annan vågar ta upp, men de är jävligt tveksamt om de är rätt folk som leder det partiet

Snacket om att man inte ska få adoptera utlänska barn är ju helt åt helvete. Det gör dem tyvärr till rasister..

Jag hoppas att dom kommer in i riksdagen. Det gör antagligen ingen praktisk skillnad dock.

Jag önskar Reinfelt hade haft lite mer stake, för han tänker samma sak som jag..

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det är vad KOMMUNEN får av staten för att täcka alla kostnader. Familjen får bara en del av pengarna i bidrag. Resten behåller kommunen att använda som de finner lämpligt men skall givetvis täcka eventuella kostnader för skola/omsorg o.s.v.

Så vad är POÄNGEN?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Renen rättfärdigar våld mot Sverigedemokraterna

"Efter den senaste tidens attacker mot SD-politiker och störningar av partiets valmöten tar han avstånd från alla former av våld och hot. Han tillägger samtidigt att SD inte ska bli förvånade:

— Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer."
http://hd.se/skane/2010/09/14/reinfeldt-vadjar-till-fornuftet/

Så underbart fint att vår statsminister menar att det är ok att ge sig på oliktänkande. Tycker snarare det är han som driver upp det sk "vi- och dom-tänkandet" Hur man än vrider och vänder på det så är det ok att vara antidemokratisk numera och förfölja oliktänkande :banana

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Renen rättfärdigar våld mot Sverigedemokraterna

Du har problem med läsförståelse va?!
Förklaringar och ursäkter är två vitt skilda saker.

Om jag säger att om någon som ställer sig på norra stå och pissar på en AIK-flagga så kan denne räkna med att få stryk så är väl det inte samma sak som att jag rättfärdigar läktarvåld?!

Men din ryggradsreflex är så typisk för dig och dina gelikar så det är lätt att förstå hur lättövertygade ni är.

Valboskap i ordets rätta bemärkelse.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Du har problem med läsförståelse va?!
Förklaringar och ursäkter är två vitt skilda saker.

Om jag säger att om någon som ställer sig på norra stå och pissar på en AIK-flagga så kan denne räkna med att få stryk så är väl det inte samma sak som att jag rättfärdigar läktarvåld?!

Men din ryggradsreflex är så typisk för dig och dina gelikar så det är lätt att förstå hur lättövertygade ni är.

Valboskap i ordets rätta bemärkelse.

Nej har ju faktiskt inga problem med den faktiskt.
Problemet är att han istället för att fördöma det som hänt, knivskurningar, KKK-tattueringar osv menar att man får skylla sig själv dvs. rätt åt dig som tycker olikt.

Är det inte så att man i en demokrati, ska kunna säga sin mening utan att riskera att bli förföljd för det?

Men jag vet inte riktigt, känns inte riktigt lönt att argumentera demokrati med dig. Ni i vänsterfalangen föredrar ju totalitärt styre än det demokratiska.

Men jag gillar ditt avslut,

Så du menar alltså att jag är Sverigedemokrat eftersom jag säger nej till politiskt våld mot dom och alla?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nej har ju faktiskt inga problem med den faktiskt.
Problemet är att han istället för att fördöma det som hänt, knivskurningar, KKK-tattueringar osv menar att man får skylla sig själv dvs. rätt åt dig som tycker olikt.

Han börjar ju med att fördöma det. Du har ju själv citerat det:

"Efter den senaste tidens attacker mot SD-politiker och störningar av partiets valmöten tar han avstånd från alla former av våld och hot."

Vad du sedan fantiserar ihop i ditt febriga raseri kan inte vi läskunniga rå för.

Är det inte så att man i en demokrati, ska kunna säga sin mening utan att riskera att bli förföljd för det?

Hade du varit läskunnig hade du kanske förstått mitt inlägg tidigare i tråden som svarar på just den frågan:

Att med våld angripa oliktänkande är i min begreppsvärld så långt ifrån politisk korrekthet som man kan komma även om du gärna skulle vilja försöka ge dig på lite "guilt by association-lekar".

Vad mig beträffar borde denna typ av politiskt våld vara lika försvårande som t.ex hatbrott kan göra "en vanlig misshandel" till påföljdsmässigt värre på grund av bakgrunden och syftet med misshandeln.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...