Sverigedemokraterna.....

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Nej det är inget fördömande när det samtidigt rättfärdigas.
För det är precis vad det görs när han säger att dessa personer som tycker olikt får skylla sig själv

Så du tycker alltså att det är helt rätt likt Reinfeldt att David von Arnold fick ett hakkors inristat i pannan efter attacken?
Du tycker alltså att en politiskt aktiv person ska kunna räkna med att bli torterad och misshandlad?

Om det nu varit en person i vänsterfalangen, hur hade du reagerat då?

Nej jag är absolut inte rasande, tycker bara att det är helt fel att en person förföljs för sin politiska åsikt. Vare sig personen är höger eller vänster så är det totalt fel

Den som verkar "febrigt rasande" som du så fint säger att jag är, är du säker på att det är jag när du det var du som skrev

Men din ryggradsreflex är så typisk för dig och dina gelikar så det är lätt att förstå hur lättövertygade ni är.

Han börjar ju med att fördöma det. Du har ju själv citerat det:

"Efter den senaste tidens attacker mot SD-politiker och störningar av partiets valmöten tar han avstånd från alla former av våld och hot."

Vad du sedan fantiserar ihop i ditt febriga raseri kan inte vi läskunniga rå för.

Hade du varit läskunnig hade du kanske förstått mitt inlägg tidigare i tråden som svarar på just den frågan:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nej det är inget fördömande när det samtidigt rättfärdigas.
För det är precis vad det görs när han säger att dessa personer som tycker olikt får skylla sig själv

Så du tycker alltså att det är helt rätt likt Reinfeldt att David von Arnold fick ett hakkors inristat i pannan efter attacken?

Är du dum eller gör du dig dum? :va Skall jag behöva skriva det med stora bokstäver för att du skall förstå vad jag redan skrivit två gånger i tråden?

Vad i följande text är det du inte förstår?

"Att med våld angripa oliktänkande är i min begreppsvärld så långt ifrån politisk korrekthet som man kan komma även om du gärna skulle vilja försöka ge dig på lite "guilt by association-lekar".

Vad mig beträffar borde denna typ av politiskt våld vara lika försvårande som t.ex hatbrott kan göra "en vanlig misshandel" till påföljdsmässigt värre på grund av bakgrunden och syftet med misshandeln."

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Korvgubbe du inte bara tycker det är försvårande omständigheter, juridiskt sett är det även så. Med andra ord; Ditt tyckande är i linje med rättsväsendet.

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Ballt, du kunde skriva med stora bokstäver, tur att jag har en stor skärm så jag ser. Sen så underlättar du för alla med dålig syn :tummenupp men tyvärr inte för de med liten skärm som bara ser en gröt :död

Nej nu orkar jag inte leka på din nivå längre. Nej jag är fortfarande inte dum, jag försöker inte heller spela dum. Varför man nu ska göra det?
Faktum är att INGEN inte du heller eller ens de ytters i vänsterfalangen ska behöva riskera misshandel/tortyr/hot/mord för sin politiska åsikt.
Vi har en fri demokrati i Sverige även om vissa nu kallar det för skendemokrati. I den fria demokratin Sverige har alla rätt att göra sin röst hörd utan att bli förfölj för denna spelar ingen roll vad rösten säger. Förstått?

För att citera dig igen
Om jag säger att om någon som ställer sig på norra stå och pissar på en AIK-flagga så kan denne räkna med att få stryk så är väl det inte samma sak som att jag rättfärdigar läktarvåld?!

Det är fortfarande ingen ursäkt för att misshandla och tortera personen.

Är du dum eller gör du dig dum? :va Skall jag behöva skriva det med stora bokstäver för att du skall förstå vad jag redan skrivit två gånger i tråden?

Vad i följande text är det du inte förstår?

"Att med våld angripa oliktänkande är i min begreppsvärld så långt ifrån politisk korrekthet som man kan komma även om du gärna skulle vilja försöka ge dig på lite "guilt by association-lekar".

Vad mig beträffar borde denna typ av politiskt våld vara lika försvårande som t.ex hatbrott kan göra "en vanlig misshandel" till påföljdsmässigt värre på grund av bakgrunden och syftet med misshandeln."

Sen så undrar vad du egentligen vill (ja jag satte storleken på 1, den passar min skärm bättre)

Om du nu som du säger, tycker som mig att det är fel. Varför tjaffsar du då om det och ändå gör det till en anledning?

Än en gång åter till ämnet. I artikeln säger Reinfeldt att personerna får skylla sig själva. Han menar medlemmarna i ett parti som har en annan dagordning mot de etablerade partierna. Dvs. en konkurrent.

Du tycker verkligen inte att det han säger är fel?

Ok han kanske inte rättfärdigar våldet, men han ursäktar det. Han ursäktar politiskt våld!

Är det något en statsminister ska göra, ursäkta våld mot ett parti de säger att de inte kommer att samarbeta med? Våld mot konkurrerande parti!

Mins jag inte fel så höll kommunismen på med sånt, fast de ursäktade aldrig. Och fler dog, fler dog i kommunismens namn än nazismen.

Som en slutkläm, kan du växa upp ur sandlådan och lämna påhoppen och personangreppen i sandlådan?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Herregud, extremister brukar vara rätt skruvade oavsett inriktning. Dock bekräftar den här tråden än mer mina fördomar att vänsterfolket i regel är mer bildat än högerfolket ...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Korvgubbe du inte bara tycker det är försvårande omständigheter, juridiskt sett är det även så.

Är det så? Jag har aldrig hört talas om att ett misshandelsfall lett till hårdare påföljd för att det har varit politiskt motiverad annat än om det fallit under hatbrottskategorin (sexualitet/etnicitet/religion o.s.v.)

För att citera dig igen

"Om jag säger att om någon som ställer sig på norra stå och pissar på en AIK-flagga så kan denne räkna med att få stryk så är väl det inte samma sak som att jag rättfärdigar läktarvåld?!"

Det är fortfarande ingen ursäkt för att misshandla och tortera personen.

Nej, och det är därför jag avslutar meningen med:
" inte samma sak som att jag rättfärdigar läktarvåld?!"

- Om du går genom fattiga delar av Rio De janeiro och viftar med guldklockor och sedlar kan du räkna med att bli rånad!"

På vilket sätt skulle ett sådant konstaterande rättfärdiga våld och kriminalitet? :va

Än en gång åter till ämnet. I artikeln säger Reinfeldt att personerna får skylla sig själva.

Var säger han det? han säger det aldrig. Det något DU läser in och ord DU lägger i munnen på honom. HAN säger däremot att han fördömer våld och alla hot. Resten är bara foster av dina foliehattsfantasier.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har problem med läsförståelse va?!
Förklaringar och ursäkter är två vitt skilda saker.

Om jag säger att om någon som ställer sig på norra stå och pissar på en AIK-flagga så kan denne räkna med att få stryk så är väl det inte samma sak som att jag rättfärdigar läktarvåld?!

Men din ryggradsreflex är så typisk för dig och dina gelikar så det är lätt att förstå hur lättövertygade ni är.

Valboskap i ordets rätta bemärkelse.

Sluta trolla nu, inte ens du tycker att Reinfeldts uttalande är okej.
Din jämförelse mellan ett upenbart provokativt beteende bland grobianer och att engagera sig partipolitiskt är riktigt kass faktiskt. :lol

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är faktiskt ett något motsägelsefullt uttalande av F.R. Men likt våra velourisar här på SH slänger han med ett "tar avstånd från" eller liknande klyscha innan det kryper fram vad han egentligen tycker. Sen kan de hänvisa till det "avståndstagandet" när de får kritik. Klassiskt feg politikertaktik.

Som sagt, sluta trolla Korvgubben.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Herregud, extremister brukar vara rätt skruvade oavsett inriktning. Dock bekräftar den här tråden än mer mina fördomar att vänsterfolket i regel är mer bildat än högerfolket ...

När man kommer till extremisterna kan du kanske ha rätt.

Men, generellt, kan du glömma att vänsterpacket är bättre utbildade.

tantanx

jonathan
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
BMW R1200R, GSX750
Jag förstår inte hur det kan undgå alla som röstar på SD att invandringen ÖKAR sysselsättningen i samhället. Lösningen på arbetslösheten (vilket väl ändå är kärnan, då integration, kriminalitet och välfärd alla är knutna till sysselsättningsgraden) är göra det enklare och mer attraktivt för företag att etablera sig och anställa fler i Sverige.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
... Lösningen på arbetslösheten (vilket väl ändå är kärnan, då integration, kriminalitet och välfärd alla är knutna till sysselsättningsgraden)...

Inte enligt Bonny, han säger att det är etniskt betingat, och han röstar mig veterligen inte på SD.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Invandrarföretagen sysselsätter 200000 pers i landet och står för ca 35 miljarder i BNP - ser ingenting om detta i SD:s valprogram.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Inte enligt Bonny, han säger att det är etniskt betingat, och han röstar mig veterligen inte på SD.

Det måste vare under ett kraftig knarkrus jag har påstått det då jag inte helt känner igen det. När var eller hur har jag påstått att intergration, kriminalitet eller välfärd skulle vara etniskt betingat?:confused:

Fattar inte ens hur integration eller välfärd skulle kunna vara "etniskt betingat".

Fattar för övrigt knappt ens begreppet etniskt betingat och om det skulle indikera genetik eller kultur.

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Om du går genom fattiga delar av Rio De janeiro och viftar med guldklockor och sedlar kan du räkna med att bli rånad!"
På vilket sätt skulle ett sådant konstaterande rättfärdiga våld och kriminalitet? :va

Nu gör du två fatala fel. Du kan inte jämföra att visa en guldklocka i Rio De Janeiro med det här. Då kan du lika gärna jämföra det med att busplinga på grannens dörr för att sedan bli upptäckt och få en utskällning av mamsen. Två brett skiljda saker.

Resten är bara foster av dina foliehattsfantasier.

Det andra fatala felet du gör är att du fortfarande kommer med påhopp i dina repliker. Tror du verkligen att jag skulle ta dig på allvar när du inte ens kan argumentera för din sak utan att komma med påhopp?

Var säger han det? han säger det aldrig. Det något DU läser in och ord DU lägger i munnen på honom. HAN säger däremot att han fördömer våld och alla hot.

Nej jag lägger inte orden i munnen på honom. Jag anmärker däremot på att han URSÄKTAR våldet mot ett invandrarkritiskt parti.
Till och med du måste ju tycka att något har blivit fel när han ursäktar våld.

Här ursäktar han det.
— Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.
http://hd.se/skane/2010/09/14/reinfeldt-vadjar-till-fornuftet/

I ren och skär förenklad text bör ju detta bli att
Tänker och tycker man på ett annat sätt än de gör. Så ska man inte bli förvånad ifall man får stryk

Resten är bara foster av dina foliehattsfantasier.
Haha rolig du är :)

Min högst personliga årsikt angående Reinfeldt är:

Han är den bästa statsministern Sverige haft äran att ha på välldigt länge. Krossades dina drömmar nu om att jag skulle krama ND?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Sag just i Sporthojs egen "sifomatning" att SD ar nast storsta parti bland medlemmarna. Tragiskt. Skams pa er.

/Lasse

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Sag just i Sporthojs egen "sifomatning" att SD ar nast storsta parti bland medlemmarna. Tragiskt. Skams pa er.

/Lasse

Är du förvånad på en sida som domineras kraftigt av narcissistiska och egocentrerade unga män som ser "politisk inkorrekthet" som självändamål och vägrar släppa tonårsrevolterandet...:va

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

/Lasse

Noterade precis samma sak. Inte svårt att gisa sig till åtminstone 20 pers här som garanterat röstar SD mot bättre vetande.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år