Tycker att dom ska vara stolta över alla sina så intelligenta politiker.
http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4
Tycker att dom ska vara stolta över alla sina så intelligenta politiker.
Nu var väl frågan hurvida man gillade muslimer eller inte, alltså inte något om invandrarpolitiken.
Jaså, i sådana fall är det nog ännu "värre" enligt dig. Man kan ju förstås vrida och vända på det i all oändlighet om man vill men personligen tror jag ytterst få massinvandringskritiska är positiva till islam eller vice versa.
Angående attityder och islam kan man betänka att i bästa fall är en liten majoritet för användande av olika slöjor, beroende på vilken slöj-typ.
Jag vet inte om du tycker det är relevant i resonemang kring attityder kring Islam, jag tycker det är ytterst relevant i alla fall.
Som sagt, de här resonemangen leder aldrig någon vart eftersom de flesta i ditt läger följer korvgubbe-taktiken:
- Lägg alltid bevisbördan på motparten
- Förneka problemet in absurdum
- När problemet väl måste erkännas - skyll på något annat (inskränkta svenskar, "utanförskap", [insert any korvgubbefierat babbel]
- När "annat" inte håller, byt ämne/pladdra/ignorera
För mig att efter förra valet så kunde man se att ju längre söderut man kom desto fler röster har SD fått (mest var det i Malmö-trakterna, där antalet invandrare är som flest). Invandring är jättebra, så länge som de ger fan i att bosätta sig där jag bor?
Markus du kan inte slänag upp massa sexiga bilder utan att ange källan!
Förlåt, jag postade också en inkomplett taktik-lista. Så här skall det se ut:
- Ifrågasätt källor och budbärare och undvik sakfrågan
- När problemet väl måste erkännas - skyll på något annat (inskränkta svenskar, "utanförskap", [insert any korvgubbefierat babbel]
wow wow wow wow....nu lugnar du ner dig lite, det är inte att jag misstror dig men om mätningen är gjord av NSF så är den ju inte lika trovärdig som om den var gjord av säg SIFO.
Om den går i någons intresse så är det inte i mitt.
Men jag tycker vi kan konstatera att svenskar är emot bärane av slöja, och då förstås det den representerar. Det är nog inte påskkärringar, ninjor eller spöket Laban folk oroar sig för.
Bör väll ingå i ditt intresse att dina argument hållet måttet, vad är ananrs poängen med att lägga fram dem?
Det har du rätt i men jag är lite less på navelskåderiet där man pratar formfrågor istället för innehåll.
Skit samma om det är Muslimska Brödraskapet, Zions Zuperklubb eller VPK som ritat de där bilderna.
Eller är det något du ifrågasätter i dem? Du kanske måste veta var de kommer ifrån innan du bestämmer dig?
Jaså, i sådana fall är det nog ännu "värre" enligt dig. Man kan ju förstås vrida och vända på det i all oändlighet om man vill men personligen tror jag ytterst få massinvandringskritiska är positiva till islam eller vice versa.
Angående attityder och islam kan man betänka att i bästa fall är en liten majoritet för användande av olika slöjor, beroende på vilken slöj-typ.
Jag vet inte om du tycker det är relevant i resonemang kring attityder kring Islam, jag tycker det är ytterst relevant i alla fall.
Som sagt, de här resonemangen leder aldrig någon vart eftersom de flesta i ditt läger följer korvgubbe-taktiken:
Jag vet ju vad jag tycker är ok, men som sagt tidigare så om det är NSF medlemmar som fått tycka till så är ju undersökningen väldigt tolerant alt om det är AFA som fåt tycka till är den ju väldigt konservativ!
Men jag fårstår också vad du menar med navelskådningen, men personligen tycker jag halva nöjet är att kolla upp källor så man får igång en ordentlig pajkastning
Jag förnekar inte på nå vis de invandrar relaterade problem som finns. Jag tycker bara inte att man kan möta problem på så sätt som Sverigedemokraterna gör och med den argumentation de använder sig av. Någon mer än jag som känner igen retoriken att skylla massa problem på en viss grupp av människor i samhället, och sedan gagna sig själva av det? Back to the 1930s? Någon?
Markus har dock en poäng i att saker o ting förnekas till absurdum o man hittar på ursäkter för att visa på att den är någon annans/annats fel och det tävlas i PK antagligen för att någon kan känna sig kränkt.
Om/när SD kommer in i riksdagen så kanske andra partier vaknar till o vågar ta tag i problemet. Det är ett högt pris o betala men det är bättre än alternativet.
Men när man påstår något som kan räknas att ifrågasättas borde man ha bra och välgrundade argument. Att använda lösa gissningar baserat på eget tyckande är inget som direkt för fram något av värde eller tyngd. Blir lite "min pappa är bäst" "näää, min pappa är bäst" då.
Jag förnekar inte på nå vis de invandrar relaterade problem som finns. Jag tycker bara inte att man kan möta problem på så sätt som Sverigedemokraterna gör och med den argumentation de använder sig av. Någon mer än jag som känner igen retoriken att skylla massa problem på en viss grupp av människor i samhället, och sedan gagna sig själva av det? Back to the 1930s? Någon?
Verkar som Markus menar att allt som står på Internet är sant.
Jag vet ju vad jag tycker är ok, men som sagt tidigare så om det är NSF medlemmar som fått tycka till så är ju undersökningen väldigt tolerant alt om det är AFA som fåt tycka till är den ju väldigt konservativ!
Men jag fårstår också vad du menar med navelskådningen, men personligen tycker jag halva nöjet är att kolla upp källor så man får igång en ordentlig pajkastning
Att en sådan här debatt uppstår borde väl vara tecken på att alla inte tar det som fakta?Jag förstår inte vad du far efter alls, vad är det någon påstått som kan ifrågasättas? Att svenskar inte gillar islam? Vänd på det då, vissa mig en undersökning som visar att svenskar gillar islam. Eller att något land i hela västvärlden är särskilt glada i moskéer, slöjor och minareter. Jag läste senast idag en artikel apropå monumentet över det lyckade angreppet mot friheten 11:e september, om vad amerikaner tycker om islamisering. Läs själv om du är intresserad. Läs också något om opinionsläget i Danmark, Finland, Norge, Schweiz, Frankrike, Tyskland eller Britter tycker också. Alla har säkert fel enligt dig.
Markus skrev:Hur möter sverigedemokraterna problemet då enligt din tolkning? Enligt min tolkning vill de kraftigt minska invandringen så den harmoniserar med våra grannländer, minska möjligheterna att leva i konflikt med svenska värderingar, kultur och tradition samt ställa tydligare krav på invandrare. Vad är problemet/kontroversiellt med det?
Och vad gäller nazistreferenser så har vi just nu en importerad antisemitism som tvingar judar ur landet för att muslimerna inte accepterar dem så det är nog fel ämne att dra upp i samma mening man kritiserar SD, som är de enda som helhjärtat står bakom judarnas rätt att leva i Sverige. De andra partierna är katter och frågan är het gröt, som vanligt.
Markus skrev:Varför tycker du det? Har jag skrivit något som inte verkar sant på sistone? Jag tror det räcker med att du håller dig till sakfrågan istället för att börja tönta dig.
Markus skrev:Det är varken SD's, NSF's eller en muslim-tycka-synd-om-oss-klubb som står bakom.
Jag är medveten om att alla inte är förtjusta i Islam, men västvärlden är uppbyggd kring idéen att folk får tycka som de vill och utöva vilken religion som helst.
Hur möter sverigedemokraterna problemet då enligt din tolkning? Enligt min tolkning vill de kraftigt minska invandringen så den harmoniserar med våra grannländer, minska möjligheterna att leva i konflikt med svenska värderingar, kultur och tradition samt ställa tydligare krav på invandrare. Vad är problemet/kontroversiellt med det?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|