Sviesta 25/7..

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Bikerbitch skrev:
2328266 Nä, gör inte det. Björn hotar alltid med att han ska bli så arg. Jag vill se hur han ser ut då :hihi

Vill du verkligen se det? Väck aldrig den Björn som sover...

Idag var han ju så nöjd och glad, vill inte ens åka hem, eller var det bara för att det var så ensamt där hemma mån tro?

Trevligt med en träning utan alvarliga insidenter i alla fall. Kan det vara för att Kobbe är en sån hejjare på att va träningsansvarig...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2329795 Att GSXRRRRRRRRR var trevlig hade man ju förstått, han kom direkt fram till mig och frågade om det var G:ssons gamla hoj. Men att Valmers också skulle visa sig vara trevlig var ju en högoddsare från alla våra 2t vs 4t/Biaggi vs Hayden inlägg. Återigen får man lära sig att man inte ska döma folk efter forumet. :)

Att de var vilsna bevisas väl bäst av att de frågade om jag kunde visa dem spår. :lol
Man ska inte dömma hunden efter håren. Valmers är trevlig och det är därför man kan tjabba medhonom om väsentligheter. :)
Du visade dem fel spår hoppas jag? :hihi

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Duke0 skrev:
2329766 Vilka var de?? Vad är TIBA?
Saxat från Wikipedia:
Team Iron Bar up the Ass (TIBA) syftar på det osynliga järnspettet som går från sadeln, genom skinnstället rakt upp i röven och najjats fast längs hela ryggraden. När en TIBA hänger ut ena skinkan brukar det kallas för att den "kopplar loss spettet". TIBA förekommer främst bland förare med hög ålder och kännetecknas av en allmänt stel körstil och långsamma varvtider, det är en slags Roadracingens syfilis.
:)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
EMR kan bekräfta att GSXR1100R och valmers besökte Sviestad ikväll.

TIBA eller ej, med våra feta tusenkubikare rökte vi alla på rakan och fesbromsade och feskörde i kurvorna. Jag har knappt sett banan på vykort, men mitt första intryck är att den är kul som fan att köra. Bra arrangemang också.

GSXR1100R, som otroligt nog valts in i SVEMO, misslyckades precis som på Gelleråsen med att gå ut/in ur depån. Att jag lyckades få soppatorsk när jag slog i femman på rakan ned mot bergskurvan skyller jag på att den feta tusenkubikaren inte drar hälften så mycket soppa på Gelleråsen, där EMR feskör allt som oftast. :tomten Det var fantastiskt pinsamt, särskilt som der glockenspiel daskade i tanken fint när den feta tusenkubikaren skrek efter soppa.

Bästa tid, valmers: 1.01.04

Bästa tid, GSXR1100R: Gökurstider

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Teddy skrev:
2330004 Saxat från Wikipedia:
Team Iron Bar up the Ass (TIBA) syftar på det osynliga järnspettet som går från sadeln, genom skinnstället rakt upp i röven och najjats fast längs hela ryggraden. När en TIBA hänger ut ena skinkan brukar det kallas för att den "kopplar loss spettet". TIBA förekommer främst bland förare med hög ålder och kännetecknas av en allmänt stel körstil och långsamma varvtider, det är en slags Roadracingens syfilis.
:)

:hihi
Ok tack för förklaringen ..

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
valmers skrev:
2330084 EMR kan bekräfta att GSXR1100R och valmers besökte Sviestad ikväll.

TIBA eller ej, med våra feta tusenkubikare rökte vi alla på rakan och fesbromsade och feskörde i kurvorna. Jag har knappt sett banan på vykort, men mitt första intryck är att den är kul som fan att köra. Bra arrangemang också.

GSXR1100R, som otroligt nog valts in i SVEMO, misslyckades precis som på Gelleråsen med att gå ut/in ur depån. Att jag lyckades få soppatorsk när jag slog i femman på rakan ned mot bergskurvan skyller jag på att den feta tusenkubikaren inte drar hälften så mycket soppa på Gelleråsen, där EMR feskör allt som oftast. :tomten Det var fantastiskt pinsamt, särskilt som der glockenspiel daskade i tanken fint när den feta tusenkubikaren skrek efter soppa.

Bästa tid, valmers: 1.01.04

Bästa tid, GSXR1100R: Gökurstider

Kul att träffas... RGV 250:n brevid er

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kvällen var kanon som vanligt =)

Första passet hade jag mycket energi och kände lite power så där.
Låg och körde 1.08, 1.07 och sen helt plötsligt kommer det 1.05.4, personbästa. Av någon anledning så kör jag något hett varv, sen ser jag inte av dom tiderna mer.

Prövade att gå på lägre växlar, fick offra lite av farten in men det ska försökas att fixas tillbaka igen när jag vågar bromsa senare. Farten ut ökade enormt och nästa tisdag ska det nötas mera.

ZXR400 rules men Swedie`s 59.4 tid känns rätt så långt bort, men jag har lika kul ändå :banana

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
pitte skrev:
2330436 Är det normalt att svettas 18 liter under en träningskväll? Jävla värme!!!

Det är skönt med värme! Den saknas ju här i landet ca 10 månader om året. Kom inte och gnäll sen när du fryser! :fatta!

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
anja skrev:
2329902 När kommer Jannicas film? :banana

Bejbi, du rockar ju hårt på banan. Ser skitbra ut :tummenupp
Filmen kommer. Tankade över en timmes material igår kväll, var klart kvart i ett. Då var jag tvungen att sova, jobbet kallar ju på morgonen.
Men ska sitta ner ikväll när jag kommer hem och få till något.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Jag ska inte gnälla. Jag ska njuta av kylan efter den här sommaren. Jag vet att många älskar värmebölja men jag har problem med den. Men det är så kul att köra bana så jag tar skiten, ha ha!

Alx skrev:
2330501 Det är skönt med värme! Den saknas ju här i landet ca 10 månader om året. Kom inte och gnäll sen när du fryser! :fatta!

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Börjar känna träningsvärken smyga sig på mig efter gårdagens träning. :gnissla
Fick ju köra massor när ingen kraschade! :yoparty

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Depåbitchen skrev:
2330656 Börjar känna träningsvärken smyga sig på mig efter gårdagens träning. :gnissla
Fick ju köra massor när ingen kraschade! :yoparty

Hylla oss på LMS för att vi lyckades ordna en träning i år utan avbrott, förutom ett par rödflaggor då. Men otroligt bra diciplin på alla förare, impad att alla snällt kom in i depå så fort vi hängde ut rödflaggen! Mycket bra! :)

Jannica det blir samma regler nästa vecka va? Förarna får ta med sig det dom behöver om dom tänker kracha, ambulans finna att hämta i depån... Funkade ju bra igår menar jag :va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Helt klart årets bästa träning! Jag har kört nästan alla och i går så var vädret på topp (egentligen för varmt men vi ska inte klaga, snart är det vinter i åtta månader :hihi ) och inga incidenter. Bara fin körning. :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning