Sviesta 25/7..

MC Doktorn

Guest
Härligt varmt var det nya slicks och bromsbelägg gjorde att jag sänkte pb ordentligt, sub 1 min tider utan större problem.
Bromsar alldeles för tidigt och fegar ur sviestads böjen så en 57 tid inom räckhåll.

Swedie körde imponerande på den klena 400 som passerades som ett möte på rakan, kul dag utan incidenter.

Kommer dröja till nästa träning men ....

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Depåbitchen skrev:
2330656 Börjar känna träningsvärken smyga sig på mig efter gårdagens träning. :gnissla
Fick ju köra massor när ingen kraschade! :yoparty

hehe. Har haft grym träningsverk i 3 dgagar efter en gatkörning på sviestad. Snacka om att det märks i benen att man bara kört hoj 3ggr i sommar :död

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Träningen igår var underbar! Vädret var bäst, inga avbrott i träningen, gruppindelningen blev bra, det gick snabbt för många (många var glada), Alicia la ett riktigt bombvarv och jag fixade nytt personbästa (inte lika bra som Alicia förstås) för tredje träningen i rad. Dethär kan man leva på i vinter!

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
anja skrev:
2330921 Träningen igår var underbar! Vädret var bäst, inga avbrott i träningen, gruppindelningen blev bra, det gick snabbt för många (många var glada), Alicia la ett riktigt bombvarv och jag fixade nytt personbästa (inte lika bra som Alicia förstås) för tredje träningen i rad. Dethär kan man leva på i vinter!
Patrik körde 56or nu har jag lite att jobba på! Anja visst är 56 snabbt för å vara Patrik iaf? :)

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2329903 Det slår aldrig fel, varje gång jag är i Stockholm så kommer folk fram och frågar mig, norrlänningen, om vägen till det ena och det andra. :lol Jag ser nog väldigt förtroendeingivande ut. :) Dock blev det PB och flytt till snabba gruppen där alla körde om mig men det skiter jag i! En lyckans dag efter att nästan ha sålt hela skiten. Tänk vad lite surmulenhet och en chassiändring kan göra. :)
Du ser så snäll ut, tom jag vågar ju prata med dig :pannkyss

Kul med PB, sånt värmer alltid (även om värmen kanske inte behövdes igår) :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
anja skrev:
2330921 Träningen igår var underbar! Vädret var bäst, inga avbrott i träningen, gruppindelningen blev bra, det gick snabbt för många (många var glada), Alicia la ett riktigt bombvarv och jag fixade nytt personbästa (inte lika bra som Alicia förstås) för tredje träningen i rad. Dethär kan man leva på i vinter!

Grattis till PB! Vad blev det för tid då?

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Alx skrev:
2330672 Hylla oss på LMS för att vi lyckades ordna en träning i år utan avbrott, förutom ett par rödflaggor då. Men otroligt bra diciplin på alla förare, impad att alla snällt kom in i depå så fort vi hängde ut rödflaggen! Mycket bra! :)

Är det inte förarna som skall hyllas då för att vi höll oss på hjulen? :va

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Depåbitchen skrev:
2331096 Är det inte förarna som skall hyllas då för att vi höll oss på hjulen? :va
Nej, nej, nej, det är eran skylldighet gentemot träningsledaren att hålla er på hjulen:hihi så att vi kan sola och äta korv, hamburgare, glass utan att bli avbrutna:tungan

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
LOTTAK skrev:
2331147 Nej, nej, nej, det är eran skylldighet gentemot träningsledaren att hålla er på hjulen:hihi så att vi kan sola och äta korv, hamburgare, glass utan att bli avbrutna:tungan
Det om nått är Kobbe bra på :corn

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Om någon känner sig manad nästa tisdag så är jag tacksam för hjälp under träningen. Speciellt hur fasiken en startträning går till med lampor och grejjer.
Har väl inte funkat hitills? :va

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
J.Andersson skrev:
2331153 Det om nått är Kobbe bra på :corn

Han är mästarnas mästare, men igår fick han inte i sig en ända korvsnutt och hade det inte varit för mej så hade han nog inte fått i sej nån glass heller. He's loosing it. :tungan

Bikerbitch skrev:
2331160 Om någon känner sig manad nästa tisdag så är jag tacksam för hjälp under träningen. Speciellt hur fasiken en startträning går till med lampor och grejjer.
Har väl inte funkat hitills? :va

Näpp, det har det inte. Men måste inte sjukvårdare finnas på plats vid startträning? Kanske är beställt förresten. :va

Jag kan hjälpa till att hålla lite koll på leden och sånt, men Lotta är ju helt klart bättre på hur starten faktiskt går till.

Dax att starta en vilka kommer till Sviestad 1/8 tråd kanske?

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
anja skrev:

Härligt! Nästa träning blir det 1.05! :tuttar

Alx skrev:
2331258
Näpp, det har det inte. Men måste inte sjukvårdare finnas på plats vid startträning? Kanske är beställt förresten. :va
Jag kan hjälpa till att hålla lite koll på leden och sånt, men Lotta är ju helt klart bättre på hur starten faktiskt går till.
Dax att starta en vilka kommer till Sviestad 1/8 tråd kanske?

Vem kan och vem har "ansvaret" för att den som är depåvärd (teddys förslag på namn lät bra) skall veta hur det går till?

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Bikerbitch skrev:
2331531Vem kan och vem har "ansvaret" för att den som är depåvärd (teddys förslag på namn lät bra) skall veta hur det går till?

Vet inte om nån har ansvar för den ansvariga? Vi får hjälpas åt helt enkelt!

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Depåbitchen skrev:
2329676 Risken finns att det var någon av dem som jag höll på att torpedera när "personen" la sig i idealspår direkt efter depåutfart i esset och jag kom på start och målrakan. Som tur är så åker man ju en långsam RGV250 så jag hann bromsa i tid. :)
Ooooops det var jag som klantade mig, tittade bakåt när jag rullade ut, fritt spår trodde jag, med så kom du i +330 km/h på rakan medans jag vinglade runt i esset, sorry my bad.

I övrigt hade sur-valmers & jag en toppenkväll och körde lika sakta gjorde vi oxo, 1.01 med 1000 cc vinner man inte VM på precis, men vi skyller på vad som helst. synd att Sviestad ligger 40 mil från skåne, jag gillar både banan och LMS förståss :tummenupp

/F.Öredetting

Gustav O skrev:
2329663 Vet att två stolta TIBA representanter var på banan idag. GSXR111000000R och sur-valmers. Hur pinsamma var de? Rapport krävs snarast!
Vi körde iaf, vilka tider har du kommit ner på i blöjbyte nudå, Libro sägs vara snabbare än Pampers.

Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
GSXR1100R skrev:
2331576 Ooooops det var jag som klantade mig, tittade bakåt när jag rullade ut, fritt spår trodde jag, med så kom du i +330 km/h på rakan medans jag vinglade runt i esset, sorry my bad.

I övrigt hade sur-valmers & jag en toppenkväll och körde lika sakta gjorde vi oxo, 1.01 med 1000 cc vinner man inte VM på precis, men vi skyller på vad som helst. synd att Sviestad ligger 40 mil från skåne, jag gillar både banan och LMS förståss :tummenupp

/F.Öredetting

Vi körde iaf, vilka tider har du kommit ner på i blöjbyte nudå, Libro sägs vara snabbare än Pampers.
BTW vi antar utmaningen! Ni får representera er generation så tar vi hand om våran...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
J.Andersson skrev:
2331593 BTW vi antar utmaningen! Ni får representera er generation så tar vi hand om våran...
Det skiljer 20 år och tre sekunder, men vi ska bita ihop och försöka :tungan

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Alx skrev:
2331258 Han är mästarnas mästare, men igår fick han inte i sig en ända korvsnutt och hade det inte varit för mej så hade han nog inte fått i sej nån glass heller. He's loosing it. :tungan

Jag hade ju fullt upp med att se till att förarna skötte sig och att provköra Björnes hoj. Och när träningen var över hade de glupska förarjävlarna ätit upp all korv:huvet
Men på tisdag ska det ätas korv som aldrig förr:banana

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Kobbe skrev:
2331640 Jag hade ju fullt upp med att se till att förarna skötte sig och att provköra Björnes hoj. Och när träningen var över hade de glupska förarjävlarna ätit upp all korv:huvet
Men på tisdag ska det ätas korv som aldrig förr:banana

Det fanns faktiskt korv kvar, herr uppmärksam! :4skrika

Som sagt, kort men bra (?) minne var det va... :rolleyes:

Men det gör inget för vi tycker om dej endå! :pannkyss

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping