Lite utsvävningar måste vi väl tillåta oss. Vi diskuterar ju faktiskt något som är aktuellt: nivåskillnader.PS. Tråden handlar om sviestadäven om ringen är trevlig
Som på Nürburgrings nordslinga. Banor med kurvor som går ned- och uppför har en dimension som andra helt saknar. Även om det vore en överdrift att kalla Sviestad för kuperad efter den nya sektionens tillkomst så lär den göra banan en rejäl tjänst.
dock blir det inga bilder då det redan är mörkt.
Du vet gamle man att nuförtiden har vi blixtar på kamerorna, se där nu lärde du dig nåt nytt![]()
Om du hade provat att fota med blixten som sitter på en kompaktkamera hade du vetat att den når några meter i bästa fall.![]()
Värsta pensionärsföreningen här ju![]()
I efterhand?En skillnad är ju att man lägger in en nivåskillnad i efterhand...
Nått nytt om det stundande asfalteringsarbetet?
Måste vara en ypperlig vinter så här långt för diverse byggen.
Hoppas de kommer igång snarast med asfalteringen så den hinner "ligga till sig" innan nördhögen med gasglada RR-tokar kommer på 1a träningen.
Sen ska Volmar komma på besöka banan igen för att godkänna jobbet igen innan asfalt läggs.
(så lutningar/bankningar etc är som det ska)
//håkan
Wow, det ser ut som om Sviestad kommer bli en riktigt kul bana! Framför allt motardslingan ser ut att få ett rejält lyft. Hoppas verkligen vi får tävla där i år![]()
Vad är tanken med balken?Bansträckningen får "godkänt" nu ska bara några småsaker förändras (mer grus/fyll här o där), fållor skapas, balk sättas upp, staket upp, dränering läggas.
Vad är tanken med balken?
Om jag tolkat bilderna rätt så är det ju inte möjligt för en hoj som gått i backen före nya högersvängen att komma in på banan igen, den kommer att fortsätta ut till vänster om raksträckan.
Eller ska balken sitta på något annat ställe?
Just det. Bör vara fullt tillräckligt med en trave däck för att ta emot en herrelös hoj och som en förare inte slår sig fördärvad mot....murphys lag...dock inte en betongsugga som är fastskruvad i backen..
Just det. Bör vara fullt tillräckligt med en trave däck för att ta emot en herrelös hoj och som en förare inte slår sig fördärvad mot.
Inga j-a stålräcken att kollidera med!![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |