Sviestad imorgon, 27/6

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Alicia skrev:
2264517 Snart det ska avgörande samtalet göras till Ava Mc. Om inte mina delar har kommit så får det gärna regna, annars kommer jag :huvet

JA!!!! Dom hade kommit!!!

Man ska inte ropa hej förän man är över... eller hur det nu var. :huvet

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
loctite skrev:
2264634...det är mycket fuktigt i luften.
Jo tack, Linköping klockan 11:00 100% relativ fuktighet enligt SMHI.

anja skrev:
2264643 Man ska inte ropa hej förän man är över... eller hur det nu var. :huvet
På sidan 87 i boken "Mumlans bevingade ord" står: Man ska inte ropa hej förän temostaten sitter rätt.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Är det ok att dyka upp lite senare än fem?
Tänkte att jag kanske kunde dyka upp vid halv sex hugget o köra om det är möjligt. Jag vill inte behöva ta ledigt från jobbet i det här skitvädret!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
ozto skrev:
2264711 Är det ok att dyka upp lite senare än fem?
Tänkte att jag kanske kunde dyka upp vid halv sex hugget o köra om det är möjligt. Jag vill inte behöva ta ledigt från jobbet i det här skitvädret!
Finns det plats är det inga problem, och plats finns det troligen även om jag tror det blir mycket folk idag.

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
Solan skrev:
2264710 En annan variant är "man ska inte ropa tjej förrän man är över bäckenet". :rolleyes:
Den har jag inte hört. Jag trodde det hette: Morgonstund ropar hej till tio fåglar i skogen.
Just nu ser det ut att lätta upp bland regnmolnen här i Mjölby, vi är ju inte så långt ifrån.

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Tog en panoramabild med mobilen (därav kvaliteten) ut över Linköping. Det är väl halvtorrt på vägarna, men himlen är jämngrå med väldigt låga moln. Normalt sett ser man domkyrkan i mitten av bilden, men nu täcker molnen för mycket.

Bifogat

• Lkpg200606271315.jpg
    Lkpg200606271315.jpg
    95.1 KB · Visningar: 126

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det kom ett lätt duggregn på lunchen nyss men det blir nog inget av det. Jag chansar nog och åker ut. Har ju nynitad kedja. :banana

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Teddy skrev:
2264686 Jo tack, Linköping klockan 11:00 100% relativ fuktighet enligt SMHI.

På sidan 87 i boken "Mumlans bevingade ord" står: Man ska inte ropa hej förän temostaten sitter rätt.

Dagens väder i Debrecen 32C och 85% luftfuktighet, det känns rätt svett att sitta inne och plugga kan sägas.

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
här i mantorp bör du åka med helljuset tänt på vägarna å åtminstonde pannlampa på trottoaren.... men kommer det inte en skur till så dyker ja allt upp, så får ni snabba köra banan torr medans ja tar mig en koppa java vid 17,15-17,25

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vilken dag. Vart ska man börja?

11.00 dags att hämta delar på Ava Mc, kommer dit glad i hågen och ivrig att komma iväg. Först får vi stå en halvtimma i kö, sen när vi väl kommer fram så var det fel delar :4skrika

PANIK!

12.00 springer in hos Mr Lindström och försöker få det svetsat. Men ingen svets som passade till just det. Han fixar att vi kan åka till Js Maskin i Västberga. Tack till Calle som fixade allt på en kvart :tummenupp

Full fart hem, kommer på att skinnstället fortfarande är på lagning. Stressar ihop allting och lastar och åker iväg.

Första passet ska Johnny ut, hojen dör innan Esset. Rullar tillbaka och upptäcker att felet beror på stressmeck :hihi

För Johnny går det bra, körde en 1.00. För min del gick det inget bra, inget flyt alls. Måste vänja mig vid min nya supergas, sen blir det att byta ut den svampiga bromsen. Lite "hjärnspöken" sen kraschen, nojig att skrapa i fotpinnarna och åka omkull igen. Blir att försöka träna bort dom på Midlanda nästa helg.

Tråkigt att det inte blev fler torrpass.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag fick lite mersmak av att köra ZXR 400an... hmm. Man har ju definitivt mer tid att fokusera på kommande kurvor. Ska fixa lite på den så kommer det komma lite bra tider.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Swedie skrev:
2266350 Jag fick lite mersmak av att köra ZXR 400an... hmm. Man har ju definitivt mer tid att fokusera på kommande kurvor. Ska fixa lite på den så kommer det komma lite bra tider.

Såg lite trögstartad ut på första passet.

Synd man inte hann köra mer än två pass, fick aldrig nått flyt i körningen.

Hoppas på bättre väder till på söndag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det gick riktigt bra att köra efter regnet lagt sig. lite ensamt kanske för vi var tre hojar ute bara.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Vad har hänt med Cedergren? Han är ju mest ivägen på banan, inte alls lika snabb som ibörjan på säsongen eller är det jag som blivit übersnabb :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
P@trik skrev:
2266375 Såg lite trögstartad ut på första passet.

tydligen ska man inte ha papperstussar i förgasarna... så första passet blev o sitta vackert rakt fram efter målrakan. Det var ju en stresstabbe jag ska försöka undvika igen. :hihi :3freak

J.Andersson skrev:
2266435 Vad har hänt med Cedergren? Han är ju mest ivägen på banan, inte alls lika snabb som ibörjan på säsongen eller är det jag som blivit übersnabb :D

jo, du körde en halv sekund snabbare än mig totalt med din R6a med dubbla antalet hästar.. bra kört. :arsele :tummenupp ;)

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Ja tycker du hade bra fart på den cykeln. Trodde faktiskt att du hade vurpat på första passet där...Trodde jag skulle få se Alicia spöa på dig i depån=)

//Mange

jo, du körde en halv sekund snabbare än mig totalt med din R6a med dubbla antalet hästar.. bra kört. :arsele :tummenupp ;)[/QUOTE]

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...