Sviestad SM????

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
björn.e skrev:
2203081 Skillnaden är väl följande

125GP samt 125jr: ÅÅÅÅÅ så söta de små moppar är.
250GP: Varför rycker det så lustigt för och varför kommer inte halva fältet i mål?

NSB: Ligister det är sånnnna som kör om mig på motorvägen på bakhjulet, jag lovar att jag sett den där 81:an göra det.

björn

Den som innehar 250R varvrekordet kör bra mycket fortare än Rookie 600/1000 och är inte långt ifrån NSB varvrekord. Så jag tror nog halva fältet kommer i mål, de är ju grymma :tungan

Macke skrev:
2203085 Ha ha ha... Vi skämtade om det när det var nån som stod och varvade sin 125R som mest bredvid tältet medans vi satt med fingrarna i öronen...
2 separata SM-Helger...
En helg med 125R och 250R, och sedan 125jnr och 250SP som support. Och sedan en helg med NSB och SSTK600, och R1000 och R600 som support! :tummenupp :hihi :hihi

Haha, jag håller också för öronen när de varvar sina motorcyklar. Samma med motarderna som brölade så mycket varv efter varv att man knappt hörde vad man tänkte :)
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Bikerbitch skrev:
2203088 Den som innehar 250R varvrekordet kör bra mycket fortare än Rookie 600/1000 och är inte långt ifrån NSB varvrekord. Så jag tror nog halva fältet kommer i mål, de är ju grymma :tungan


Jo jag är jävligt impad för han måste bytt kolv minst 4 gånger det varvet :rofl .


björn
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Bikerbitch skrev:
....Samma med motarderna som brölade så mycket varv efter varv att man knappt hörde vad man tänkte :)

Ja, så länge dom klarar en besiktning. Så är jag aldrig orolig för min hoj... Fy faan...
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Swedie skrev:
2203038 125, 250, 125, 250... den egentligen publiken fattar ingen skillnad. Mycket 2-taktsracing. Samma sak med Supermoto, publiken ser ingen egentlig skillnad mellan 450-klassen och Open-klassen... men även där 4 race...

Och sen även 2 R600-race... inte mycket variation.


SM måste dra mot MOTOGP´s format, där man kan följa en "röd tråd" genom dagen. Alltså 125, 250, NSBK. Klockrent! Kan man variera med SuperMoto så tror jag det gynnar alla på sikt.


/J31
 

Trailertrash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
i husbilen
Hoj
Honda 125 racer
Macke skrev:
2203085 Ha ha ha... Vi skämtade om det när det var nån som stod och varvade sin 125R som mest bredvid tältet medans vi satt med fingrarna i öronen...
2 separata SM-Helger...
En helg med 125R och 250R, och sedan 125jnr och 250SP som support. Och sedan en helg med NSB och SSTK600, och R1000 och R600 som support! :tummenupp :hihi :hihi

Tror att det finns dom i 125 0 250 som skulle uppskatta om det var så oxå..Då skulle det inte behöva bli så många förseningar pga olje spill mm.. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Mackes roliga förslag, låter faktiskt oerhört lockande. Rena 2-taktstävlingar, och sen 4-takt.. prima. Så kanske man kan få sova ut på morgonen...

seriöst... :)

Bikerbitch skrev:
2203088 Den som innehar 250R varvrekordet kör bra mycket fortare än Rookie 600/1000

oj, är det sant? :lol
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Swedie skrev:
2204731 Mackes roliga förslag, låter faktiskt oerhört lockande. Rena 2-taktstävlingar, och sen 4-takt.. prima. Så kanske man kan få sova ut på morgonen...

seriöst... :)



oj, är det sant? :lol
Om jag inte har sagt det förut så säger jag det igen: jag är villig att betala en slant för att du ska få 20 minuter på en riktig 250R. Så det blir tyst på dig! :fatta!



(Oops, glömde nästan denna :tungan )
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Torkel skrev:
2204838 Om jag inte har sagt det förut så säger jag det igen: jag är villig att betala en slant för att du ska få 20 minuter på en riktig 250R. Så det blir tyst på dig! :fatta!



(Oops, glömde nästan denna :tungan )
Vad är det jag ska inse? Att 2-takt borde köras en annan helg? :hihi
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Swedie skrev:
2202994 Jo, men deras "juniorsatsning" är vad jag vet inte 125 junior/standard, utan t.ex som i england där kör de Yamaha Virgin Cup med senaste R6orna och stora startfält. "juniorerna" i sammahanget är då max 20 år gamla (max ålders gräns har jag för mig). De kör även en Boxer / BMW cup med avdankade inhemska stjärnor från olika länder, t.ex vår svenska Cralle Lindholm kör(de) i denna supportklass.

Pratar vi BSB har de 125Gp med mestadels 15-18 åringar, typ fullt startfält varje tävling.

Virgin mobile cup skiljer sig ju inte från supersport eller superbike, övergödda tysta standard 4taktare.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GUL skrev:
2207148 En massa gasrunkande iallafall :hihi
Småpojkar, prova först innan ni uttalar er :)

GULis, är du riktigt snäller så kanske din garagesambo rentutav lånar ut sin pärla till dig. Jag ska fråga nästa gång jag träffar henne :D och verkar vara en snäll tös.
 

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
Åsa skrev:
2207487 Småpojkar, prova först innan ni uttalar er :)

GULis, är du riktigt snäller så kanske din garagesambo rentutav lånar ut sin pärla till dig. Jag ska fråga nästa gång jag träffar henne :D och verkar vara en snäll tös.


:tummenupp Ser fram emot lite mopperacing
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
En någorlunda seriös tanke gällande klassen 125 Jnr vara eller inte vara under SM.
Visst, det är så att det idag är på tok för många klasser under ett och samma event, och gällande vad publiken vill se kan vi nog spekulera om huur länge som helst, alla värnar om sin egen klass.
Sedan har vi det där med återväxt (125 Jnr), det har nämnts värdet av att de ska figurera tillsammans med SM klasserna för att de just är tillväxten, en annan enormt viktig del vi lyckats missa i den här debatten är vikten av mentorskap.
Om vi nu anser att det är viktigt att vi har en tillväxt bland juniorer, så är det väl av högsta vikt att deras preferenser är de riktiga! Var vill vi att juniorerna ska vidareutvecklas till efter ett par säsonger i 125 Jnr klassen, vill vi som tidigare se ungdomarna i SM klasser så som 125 RR och 250 RR, om så är fallet så tror jag att dom bör finnas i samma sammanhang/ samma tävlingar.

My 5 cent
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag skulle ju kunna kontra lite här. Det är ju inte i 125std / jnr vi har det största antalet nya förare utan i r600 och r1000. 125-killarna och tjejerna kör ganska vettigt, håller sig för det mesta på hjulen och följer regler osv.
I rookie-klasserna däremot är det många gånger fler som behöver hjälp, mentor eller inte men inte fan är alla mogna för det dom håller på med.

Det där tjatet om att vi skall vara snälla mot juniorerna och låta som vara med på sm börjar bli lite gammalt nu. Det är dags för lite nytänk. Lägg in en klass som lockar publik eller använd tiden till något som intresserar publiken. Ett 125-race kan man köra nästan vilken dag som helst då dom varken låter eller kräver något direkt av arrrangören.

/HW
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
HW skrev:
2210924 Jag skulle ju kunna kontra lite här. Det är ju inte i 125std / jnr vi har det största antalet nya förare utan i r600 och r1000. 125-killarna och tjejerna kör ganska vettigt, håller sig för det mesta på hjulen och följer regler osv.
I rookie-klasserna däremot är det många gånger fler som behöver hjälp, mentor eller inte men inte fan är alla mogna för det dom håller på med.

Det där tjatet om att vi skall vara snälla mot juniorerna och låta som vara med på sm börjar bli lite gammalt nu. Det är dags för lite nytänk. Lägg in en klass som lockar publik eller använd tiden till något som intresserar publiken. Ett 125-race kan man köra nästan vilken dag som helst då dom varken låter eller kräver något direkt av arrrangören.

/HW

Hur många av r600/1000-förarna kör fortfarande säsong 3?
Att man är flest innebär inte att man är framtiden för svensk RR.
Men visst att knö in 125jr med 10 minuters-rejs på lördagen för att ge 30-åringarna i r600/1000 plats för att köra sina a och b-finaler ger dem kanske inte direkt de bästa förutsättningarna under en SM-helg, och skulle kanske också må bra av att få köras på vanliga b-rejs helger för att få mer bantid.
Att junior är med på SM-helgerna tycker iaf jag än så länge är en bra marknadsföring för sporten, det ger nog mer för sporten än vad det ger juniorerna.
 

Trailertrash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
i husbilen
Hoj
Honda 125 racer
HW skrev:
2210924 Jag skulle ju kunna kontra lite här. Det är ju inte i 125std / jnr vi har det största antalet nya förare utan i r600 och r1000. 125-killarna och tjejerna kör ganska vettigt, håller sig för det mesta på hjulen och följer regler osv.
I rookie-klasserna däremot är det många gånger fler som behöver hjälp, mentor eller inte men inte fan är alla mogna för det dom håller på med.

Det där tjatet om att vi skall vara snälla mot juniorerna och låta som vara med på sm börjar bli lite gammalt nu. Det är dags för lite nytänk. Lägg in en klass som lockar publik eller använd tiden till något som intresserar publiken. Ett 125-race kan man köra nästan vilken dag som helst då dom varken låter eller kräver något direkt av arrrangören.

/HW
Nytänk låter jätte bra.. ett sätt att tänka kan ju vara gratis inträde på sm... göra massa reklam o ta in extra korv vagnar mm o locka in familjer.. Så man får in mer talanger...Detta va dock bara en liten tanke :7peta

En liten sak till, 125jr skulle kunnat vara fler men hojarna tog slut... :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top