Sviestad SM????

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Bikerbitch skrev:
2191115 Har det varit så förut, SM klasser och någon support. Undrar varför de inte fortsatte med det då? :)
Därför att Mike tog upp kampen mot SVEMO och deras SM-serie genom att grunda Det Luffska Imperiet och starta den komkurrerande SO-serien. Mike förstod det ekonomiskt fördelaktiga i att bjuda in B-förarna till att få köra tillsammans med The Big Boys. B-förarna var i SVEMOS regi hänvisade till separata B-tävlingar. I samma veva förlorade SM flaggskeppet SS600 till STCC's nysatsning Sysnsam Trophy och MCS (sidovagn) gick kräftgång, således gjode man som SO och bjöd in B-förarna till SM vilket resulterade i att B-tävlingarna blev historia. Förlorarna på denna cirkus var de svaga, alltså B-förarna. De hamnade i kläm mellan intresset från organsiatörerna att ha dem som kassakor och de stora projkarnas förtur till körtid.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Swedie skrev:
2188253
SM nästa år hoppas jag blir endast 125r, 250r och NSB samt Superstock 600 som support, för A-förare och B-förare dock med kvalgräns på 107% som som bibehålls! Det ska endast vara de snabbaste som tävlar.

:yoparty :banana :klappar :tuttar :rock :2cool .......

:nicka

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Rapport tack hur är ställnigarna vilka har pole och vilka har klotat :tomten

steped

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
84 cm hög RRRRRacing
HW skrev:
2197813 Djävligt skarp gissning! :klappar
10:59:629 om man skall vara exakt!!

/HW

Då använda han som passerade mållinjen på 11:55.255 sin tid bäst och fick mest körtid. Lärdom: Kör långsammare för mer körtid! :pannkyss

mvh
dj

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
HW skrev:
2197824 Äh, vekling!!!

Klockan 06:55 stod man på jobbet och gnuggade ögonen. Livet ÄR underbart.

Jojo, jag haltade ut till bilen då du va på jobbet, vet i faen va som hände, en 63 amps kabel hoppade upp från backen och försökte fälla mej :lol
Nä, skämt åsido, jag tycker att det rullade på bra, det var en toppenhelg både ifrån race perspektiv (Andreas) likväl som ifrån hjälparbetare perspektiv :tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
HW skrev:
2197824 Äh, vekling!!!

Klockan 06:55 stod man på jobbet och gnuggade ögonen. Livet ÄR underbart.

Kan tänka mig att du gled ner i er privata spa-anläggning och väntade på lite massage.... Hur jobbigt kan det vara att sälja spa?

//Anders (Webspy) - på RoLLERs dator....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Teddy skrev:
2191177 Därför att Mike tog upp kampen mot SVEMO och deras SM-serie genom att grunda Det Luffska Imperiet och starta den komkurrerande SO-serien. Mike förstod det ekonomiskt fördelaktiga i att bjuda in B-förarna till att få köra tillsammans med The Big Boys. B-förarna var i SVEMOS regi hänvisade till separata B-tävlingar. I samma veva förlorade SM flaggskeppet SS600 till STCC's nysatsning Sysnsam Trophy och MCS (sidovagn) gick kräftgång, således gjode man som SO och bjöd in B-förarna till SM vilket resulterade i att B-tävlingarna blev historia. Förlorarna på denna cirkus var de svaga, alltså B-förarna. De hamnade i kläm mellan intresset från organsiatörerna att ha dem som kassakor och de stora projkarnas förtur till körtid.
Den vise har talat :tummenupp

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
RoLLER skrev:
2197854 Kan tänka mig att du gled ner i er privata spa-anläggning och väntade på lite massage.... Hur jobbigt kan det vara att sälja spa?

//Anders (Webspy) - på RoLLERs dator....

Jag är en hårt arbetande byggjobbare på förmiddagarna. NU däremot sitter jag på jobbet och tar igen mig lite!

/HW

Jossan

www.rr-jossan.se
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125
Har suttit och läst alla inlägg och kan bara säga att det är jättetråkigt att läsa att det är så många som är negativa till att vi 125jnr inte ska få köra på en SM-helg. Förstår att det finns för och- nackdelar med allt men det känns lite orättvist att folk inte vill att vi ska få vara med bara för att vi är "små" och "långsamma", hade vi fått köra snabbare hojar hade vi ju gjort det, eller allafall jag! Det säger sig självt att vi inte kör lika snabbt som NSB, men det betyder ju inte att det inte blir några fighter ändå och speciellt när det gäller topplaceringarna. Det kan ju bli rätt intressant att kolla ändå. Sen beror det ju på med vilken attityd man går in med, går man in med attityden: fan va långsamt det går i 125jnr och att det inte är roligt att kolla så kommer det ju inte bli det och tvärtom!!!!!

Tack till er som som tycker vi ska få vara med! :)

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Jossan skrev:
2198266 Har suttit och läst alla inlägg och kan bara säga att det är jättetråkigt att läsa att det är så många som är negativa till att vi 125jnr inte ska få köra på en SM-helg. Förstår att det finns för och- nackdelar med allt men det känns lite orättvist att folk inte vill att vi ska få vara med bara för att vi är "små" och "långsamma", hade vi fått köra snabbare hojar hade vi ju gjort det, eller allafall jag! Det säger sig självt att vi inte kör lika snabbt som NSB, men det betyder ju inte att det inte blir några fighter ändå och speciellt när det gäller topplaceringarna. Det kan ju bli rätt intressant att kolla ändå. Sen beror det ju på med vilken attityd man går in med, går man in med attityden: fan va långsamt det går i 125jnr och att det inte är roligt att kolla så kommer det ju inte bli det och tvärtom!!!!!

Tack till er som som tycker vi ska få vara med! :)
Det är ju ni som är vår framtid inom sporten. :)

/Hon som var Bitr. TL och stod med mussepiggöron hela helgen :tungan

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Om jag ska va riktigt jävla elak, så skriver vi följande. Filip Backlund. Wille Backlund. Nicko Milovanovik. Niklas Cajback Ulrika och Mikaela. 90% av alla här får stryk så det bara dammar omet.

MEN Det betyder ingenting. Fjunisarna var 5 sek. snabbare än 250 SP i Anderstorp. Whoopidoohh. Hur många här åker egentligen under minuten på Sviestad.

MEN det betyder ingenting. Vi är här för att vi gillar det. Smyga runt på hojen när alla andra fisåker bakom Biltema. Eller åker mellan lysena!!
Är inte alla dom välkomna??? Lottak, Hannes, Micke osv. RESPEKT!!!!!
Alla andra jävla gaphalsar kan pysa iväg. Ni har aldrig gjort ett skit, eller bidragit med någonting. Er har vi massor av rtespekt för.....

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Arthur Dent skrev:
2198391 Om jag ska va riktigt jävla elak, så skriver vi följande. Filip Backlund. Wille Backlund. Nicko Milovanovik. Niklas Cajback Ulrika och Mikaela. 90% av alla här får stryk så det bara dammar omet.
MEN Det betyder ingenting. Fjunisarna var 5 sek. snabbare än 250 SP i Anderstorp. Whoopidoohh. Hur många här åker egentligen under minuten på Sviestad.
MEN det betyder ingenting. Vi är här för att vi gillar det. Smyga runt på hojen när alla andra fisåker bakom Biltema. Eller åker mellan lysena!!
Är inte alla dom välkomna??? Lottak, Hannes, Micke osv. RESPEKT!!!!!
Alla andra jävla gaphalsar kan pysa iväg. Ni har aldrig gjort ett skit, eller bidragit med någonting. Er har vi massor av rtespekt för.....

Du tycker också att 125 junior borde få vara med på SM klasserna. Har jag förstått ditt inlägg rätt då? :)

Vilka är alla andra gaphalsar?

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Bikerbitch skrev:
2198412 Du tycker också att 125 junior borde få vara med på SM klasserna. Har jag förstått ditt inlägg rätt då? :)

Vilka är alla andra gaphalsar?

Jag tycker: Det här är bara min uppfattning:
Vi ska ta hand om alla som vill åka hoj. Alla som lägger en massat stålar och tid på det här. Alla som pissar iväg sin fritid för att du och jag ska få åka. Alla som står där när det regnar. Alla, som liksom jag inte åker så pissfort. Alla som ,,,Ähhh ,,, Vi, allihop.

Med gaphalsar , menar jag alla andra...Svårt, eller???

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln