Syndigt?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Carl Bildt skrev:
Vet inte om ollning räknas som sex men iaf fick jag dryparen sen jag råkat stöta till med penis och ollat insidan på toalettstolen, allt utspelade sig på en offentlig toalett i Bryssel och inom äkenskapets ramar.

Vet ej HUR länge våra sten-hårda moderatorer låter dig hållas, men JAG tycker iaf du är :tummenupp .

Sitter här o garvar så jag knappt kan träffa tangenterna rätt!!!
:D :D :D

JohanR1

Väntar på andra tider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
El Presidente skrev:
Finns du på riktigt???????
Eller är du sarkastisk månne...?
:confused:

Klart ja finns =)

Vad ja mena är att allt för ofta rycks texter/bibelord ut ur sitt sammanhang o de låter väldigt konstigt. Som att sex bara tillhör äktenskapet. Men om man tänker efter varför det ska vara så så är det ju för att skydda oss, inte för att ge oss förbud hit o dit.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Om Gud menat att sex bara skall utföras inom äktenskapet, hur kan det då komma sig att han fixat till den mänskliga fortplantningen genom sex? Människan torde väl vara äldre än äktenskapet. Såvitt bekant var folk inte gifta med varandra för två miljoner år sedan.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Det låter som vår vän John vill att vi skall återgå till den amerikanska 50-talsmodellen där folk gifte sig bara för att få ha sex,

Sen är det nog bra att ha pillat lite på varandra innan brölloppsnatten...

John, - Är du gift?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Ankan skrev:
Om Gud menat att sex bara skall utföras inom äktenskapet, hur kan det då komma sig att han fixat till den mänskliga fortplantningen genom sex? Människan torde väl vara äldre än äktenskapet. Såvitt bekant var folk inte gifta med varandra för två miljoner år sedan.

Hur vet du om människor var gifta med varandra för 2 miljoner år sen? Var du där?

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Felix skrev:
Det låter som vår vän John vill att vi skall återgå till den amerikanska 50-talsmodellen där folk gifte sig bara för att få ha sex,

Sen är det nog bra att ha pillat lite på varandra innan brölloppsnatten...

John, - Är du gift?

Nej, jag vill inte att vi ska återgå till amerikanska 50-talsvarianten.
Jag vill få folk att tänka efter lite innan de tar allt för givet..

Nej, jag är inte gift.

Hardtrance

Dumskalle
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XS400 - 83'
Äktenskap??

Sex utanför äktenskapet är det enda sex man får. När man är gift, är det som regel slut med sex?? :D :D :D

Så, njut det....

Och nej, jag är inte gift...

Last edited:

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
att vi ska återgå dit.......det förekommer förvånansvärt ofta i Sverige.....vet en del par som gifte sig innan de gick ut gymnasiet...detär ju inte alls uppenbart vad de skulle göra. :p

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
John skrev:
Nej, jag vill inte att vi ska återgå till amerikanska 50-talsvarianten.
Jag vill få folk att tänka efter lite innan de tar allt för givet..

Nej, jag är inte gift.

Vad är det som jag tar för givet menar du? Praktiserar du själv dina lärdomar, isåfall rekommenderar jag att du gifter dig snarast! :tummenupp

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Re: Äktenskap??

:D
Chili skrev:
Sex utanför äktenskapet är det enda sex man får. När man är gift, är det som regel slut med sex?? :D :D :D

Så, njut det....

Eller ha hur mycket sex du vill... du är ju fortfarande gift :D :D :D

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Felix skrev:
Vad är det som jag tar för givet menar du? Praktiserar du själv dina lärdomar, isåfall rekommenderar jag att du gifter dig snarast! :tummenupp

Jag menade att folk tar sex för givet och "använder" det när som helst, hur som helst, när det i stället var skapat för ett lite annorlunda syfte.

Jodå, jag kommer gifta mig. Men inte än på många år...tänk vad mycket annat man hinner göra om man inte har sex hela tiden?
Massa tid att lägga ner på hojen. :D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Du har en poäng i det du skriver att man kan använda sex till fel grejor, när man är stressad, ledsen eller whatever.. ser det dock inte som fel, huvudsaken är väl att man själv vet vad man håller på med.

Sen har jag ju varit hojlös en sväng också :D

/Felix (förlovad men levandes i synd...)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
John skrev:
Hur vet du om människor var gifta med varandra för 2 miljoner år sen? Var du där?

Jag tror i och för sig inte på reinkarnation, men man vet ju inte...
Jag tror dock att jag är tillräckligt bevandrad i historia för att våga påstå att äktenskapet är en institution av betydligt senare datum än mänskligheten.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Ankan skrev:
Jag tror i och för sig inte på reinkarnation, men man vet ju inte...
Jag tror dock att jag är tillräckligt bevandrad i historia för att våga påstå att äktenskapet är en institution av betydligt senare datum än mänskligheten.

Jag tror du har helt rätt. Äktenskapet som kontrakt är av betydligt senare datum. folk har säkert levt med varandra ändå men inte blivit lovordade av nån präst först bara..

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Ordet äktenskap är nog rätt så nytt. Samma sak mer kontraktet. Det koms väl inte på förrns man uppfann pappret? :rolleyes:

Guds förbund med människan är bland det äldsta som finns. Eva och Adam blev skapade för att leva tillsammans med varandra, de skapades till sitt "äktenskap". Då från och med deras barn skapades äktenskapet. Eller, snarare förbundet mellan en man och en kvinna för resten av livet.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
John skrev:
Ordet äktenskap är nog rätt så nytt. Samma sak mer kontraktet. Det koms väl inte på förrns man uppfann pappret? :rolleyes:

Guds förbund med människan är bland det äldsta som finns. Eva och Adam blev skapade för att leva tillsammans med varandra, de skapades till sitt "äktenskap". Då från och med deras barn skapades äktenskapet. Eller, snarare förbundet mellan en man och en kvinna för resten av livet.

Om Gud accepterar att folk på stenåldern var sambo i sina grottor, borde han väl acceptera att folk är sambo i sina radhus nu? Dvs han kan väl då inte rimligen ställa krav på äktenskap före sexet?

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Ankan skrev:
Om Gud accepterar att folk på stenåldern var sambo i sina grottor, borde han väl acceptera att folk är sambo i sina radhus nu? Dvs han kan väl då inte rimligen ställa krav på äktenskap före sexet?

Bibeln och världen är full av förbund. Förbund mellan länder, människor och så vidare.
Till följd av förbundet kommer en följd, en konsekvens. Följden i handelsförbund blir att man exempelvis handlar billigare med varandra. Följden av äktenskap är bland annat att man har sex, enligt Bibeln "blir man ett" då.
Följden av förbundet kan inte komma innan förbundet träder i kraft, då blir det fel.

Gud accepterar inte att folk har sex före äktenskapen nu som då. Men det finns förlåtelse för den som ångrar sig och vill ha förlåtelse.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Carl Bildt skrev:
Själv vänstrade jag lite innan jag gifte om mig.
Enligt min mening det bästa sättet att kontrollera om "gräset är grönare på den andra sidan", så att säga.

Vill ni ha tråkiga religösa ledare får ni rösta på KD
Kom tillbaka, Calle! Du får min röst... :D

/A

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
John skrev:
Bibeln och världen är full av förbund. Förbund mellan länder, människor och så vidare.
Till följd av förbundet kommer en följd, en konsekvens. Följden i handelsförbund blir att man exempelvis handlar billigare med varandra. Följden av äktenskap är bland annat att man har sex, enligt Bibeln "blir man ett" då.
Följden av förbundet kan inte komma innan förbundet träder i kraft, då blir det fel.

Gud accepterar inte att folk har sex före äktenskapen nu som då. Men det finns förlåtelse för den som ångrar sig och vill ha förlåtelse.

Ahhhhhhhhhh...har hållt tyst nu men kan inte längre!!!

"Men det finns förlåtelse för den som ångrar sig och vill ha förlåtelse."

Varför ska man be om förlåtelse för nått som é skönt och é en härlig upplevelse?!

Var och en lever sitt liv som den vill....kan inte fatta att man ska
leva efter regler som den sk "Gud" skapat för oooooootroligt många
år sedan. Allt förändras med åren och vi lever inte som folk gjorde
då...

Vet inte varför men blir bara smått förbannad över att man ska be
om förlåtelse för saker som é helt naturliga!! :mad:

Sex é naturligt och har inget med äktenskap att göra!

Min åsikt!

PS: Tror såklart inte på Gud utan lever mitt liv som JAG vill!
Man lever trots allt bara en gång....

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Hejhej, väntade på dig. Välkommen till diskussionen. :hej

Sex är skönt, härlig upplevelse, härligt, blabla osv. Men fel om det inte är inom äktenskapet. Enligt Bibeln, enligt mig.

Tycker man inte det, då finns det ingen anledning för dig att be om förlåtelse, eftersom du inte ångrar det.

Anledningen till att man bör leva efter dom reglerna som Gud hittade på för så väldigt många år sen är för att dom är giltiga och aktuella ännu mer idag än då.

tingeling_66680 skrev:
Ahhhhhhhhhh...har hållt tyst nu men kan inte längre!!!

"Men det finns förlåtelse för den som ångrar sig och vill ha förlåtelse."

Varför ska man be om förlåtelse för nått som é skönt och é en härlig upplevelse?!

Var och en lever sitt liv som den vill....kan inte fatta att man ska
leva efter regler som den sk "Gud" skapat för oooooootroligt många
år sedan. Allt förändras med åren och vi lever inte som folk gjorde
då...

Vet inte varför men blir bara smått förbannad över att man ska be
om förlåtelse för saker som é helt naturliga!! :mad:

Sex é naturligt och har inget med äktenskap att göra!

Min åsikt!

PS: Tror såklart inte på Gud utan lever mitt liv som JAG vill!
Man lever trots allt bara en gång....

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...