Bingo skrev:1. Ja men förlåt då för fan. Sen när är John nån man inte får svära åt?
Utgångsläget är att man inte får svära åt någon. (Utom Ravetrancer
Bingo skrev:1. Ja men förlåt då för fan. Sen när är John nån man inte får svära åt?
Mattias skrev:Utgångsläget är att man inte får svära åt någon. (Utom Ravetrancer)
Goodstuff skrev:Vadå? Får alla svära åt Ravetrancer eller får han svära åt andra?
John skrev:Nja, mina åsikter om homosexuella är inte så gammelmodiga. Jag känner åtminståne en homosexuell person, och hon är riktigt trevlig.
Men min syn på sexuell samlevnad kan jag godta att ni kalla för gammalmodig.
John skrev:...
Sex är skönt, härlig upplevelse, härligt, blabla osv. Men fel om det inte är inom äktenskapet. Enligt Bibeln, enligt mig.
....
John skrev:I förbundet äktenskap är det 3 parter. Man, kvinna och Gud. Det är äktenskap. I samboförbund skippar man Gud, där är skillnaden.
Eva och Adam var bland de första människorna på jorden, så äktenskapet var uppfunnet innan stenåldersmannen o kvinnan bodde sambo.
Inget är för onyanserat för mig - jo, jag är fd Bingo UPA, dåren.Zigge skrev:...som jag först trodde var fd Bingo UPA men som verkar lite för onyanserad för att kunna vara det...
Bingo skrev:Inget är för onyanserat för mig - jo, jag är fd Bingo UPA, dåren.![]()
Nu skall jag inte lägga mig i er diskussion med en gymnasiepojke med religiösa grubblerier om huruvida sex före äktenskapet är ok eller inte och om gymnasiepojken har rätt i sitt påstående att det är guds vilja.![]()
Edit: betänk det faktum att ni sittter och diskuterar sådana frågor med en skolgosse. Ja, ni som är vuxna alltså.![]()
![]()
Nej, jag är inte ironisk. Det är bara du som gör det svårt för dig.Goodstuff skrev:Fattar ärligt inte, fast det kanske beror på att du är ironisk.
Bingo skrev:Nej, jag är inte ironisk. Det är bara du som gör det svårt för dig.![]()
Ok, jag skärper mig.Mattias skrev:Skärp dig nu, Bingo. En miljon prickar till dig.
För övrigt GILLAR jag John. Han är min kompis.
Ja, sannolikt är du förtappad och kommer att brinna i Gehennas svavelbrunnar i evighet. Men om du känner skuld så kanske du slipper. För skuld är vad det handlar om. Det är hårdvalutan i smiskar- och andra sekter.Clansman skrev:Är jag förtappad om jag hävdar att vi precis som djuren har sex bara för att det är inprogrammerat i våra gener?
Min egna åsikt vad gäller bibeln är attRundningsmärke skrev:Religionsfrihet är bra, människor ska få bilda sin egen uppfattning och själva välja vad de tror på.
Jag tycker dock att kopplingen mellan religion och fanatism, intoleras och krig ligger nära till hands.
Bibeln är en bra saga, som av någon märklig anledning har varit ett bra redskap för att kontrollera människor.
Följ Guds budord och du kommer till himlen, bryt mot dem och du kommer brinna i helvetet.
Jag föredrar nog att tänka på egen hand, förresten sitter det inga änglar på molnen.
/A
Word!John skrev:Skuld har man bara om man känner sig skyldig men inte våga be om ursäkt.
Ber man om ursäkt lättar i alla fall mina skuldkänslor, och det byts om till glädje.
Fredrich skrev:Är det någon mer än jag som tycker kristna synen på
vad som är "syndigt" är väldigt motsägelsefull?
Exempel: Sex och krig.
Sex är perverst och smutsigt. Men trots allt så skulle var
och en av oss som läser det här inte funnits om inte våra
föräldrar inte hade haft åtminstone ETT nummer ihop.
Att ha sex är det vackraste som finns
- det är ju starten till nytt liv. Hur kan det vara smutsigt?
Krig är å andra sidan makt, politik och i mångas ögon
något som är nödvändigt lite då och då.
Vi ser det på nyheterna varje dag och höjer knappt på ögonbrynen för det.
Men vad är det vi ser egentligen?
Död och förtvivlan, spruckna drömma och det närmaste
vi någonsin kommer att komma ett helvete.
Ändå skulle det bli mycket pinsamma blickar om
nyhetssändningen plötsligt skulle växla till av
höjdpunkts-scenerna i en av Roccos rullar.
Varför inte detsamma när vi ser krig på tv'n?
Dom kristna prästerna har i århundraden förvridit bibeln
och alla förklaringar på vad begreppet "synd" egentligen
är. I dom flesta fallen för att skaffa sig makt över människor...
Vilket egentligen inte är något mindre än en av dom
största synder man kan begå:
Fängsla människor i deras tankar och hindra dem från
att uppfylla sina drömmar.
Dagens präster är bättre än dom som fanns för
tvåhundra år sedan, men var på din vakt.
Tänk efter, vad är egentligen synd och vad är det inte?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |