Syndigt?

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Bingo skrev:
Inget är för onyanserat för mig - jo, jag är fd Bingo UPA, dåren. :rock
...

För att använda direktör Jönssons uttryck när det i Sällskapsresan II - Snowroller förtäljs honom att hans fru och dotter ska åka på semester på egen hand:

Det var som fan. :p

Dåre eller ej, så länge du inte skenförsäkrar så... ;)

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Re: Re: Syndigt?

Valen skrev:
Farsan var präst innan pensionering & jag måste ärligt fråga var du fått ovan belägg ifrån. Känner inte igen något av det du beskriver, ge gärna referensen till ditt underlag så att det blir trovärdigt. Är t.ex. nyfiken på att få veta var det står att kristna påstår att sex är perverst. Kan f.ö. även intyga att jag inte behövt vara på min vakt när det gäller farsan. Han har mig veterligen inte haft något maktbegär. I övrigt trodde jag detta forum var befriat från politiska & religiösa åsikter, detta iaf enligt moderatorerna. Just ja, passa på & släng lite skit över mig nu då jag bekännt vad farsan sysslade med, jag har efter alla år hunnit vänja mig med det mesta.
Tror du var lite för snabb med att svara.
Sverige, Europa, större delen av Västvärlden baserar sig
på kristna värderingar. Det är dessa jag hänvisar till.
Inte till vad man lär sig i kyrka idag, men det som kyrkan
har varit med och präglat fram under dom sista... erhm...
tvåtusen åren...

Det måste vara en förbaskat gammal farsa du har som
varit med på exempelvis Martin Luther och Julius den
andres tid... :D

"Arbete håller människorna fria från synd..."
Väcker det några tankar?

Läs mitt inlägg igen.

Förresten så beundrar jag din farsa, det är starkt att
våga stå för sin tro och försöka vägleda människor som
känner sig vilsna.
Dock inte om man gör det med främsta tanke på kyrkans
bästa istället för människans.
( Exempelvis Avlatsbrev mm )

Detta ser vi tack o lov bara i enstaka kyrkor idag,
men mycket av prästernas dårskap lever kvar och
förpestar ( enligt mig ) dagens samhälle.

Alltså: Varför kallas sex för snusk men inte krig?
Vad är värst: Ha sex med eller ha ihjäl någon?

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Mattias skrev:
Jag kan inte bestämma vad folk ska tycka... Vissa retar sig extramycket på politik, andra på religion.
Vet inte om jag direkt retar mig på det.
Det var bara något som slog mig med tanke på all
krigs-fixering vi ser i nyheterna idag.
Skulle man stoppa in en p-rulle i videon så skulle
folk rodna och titta bort.

Jag menar inte att vi skall ge oss ut och knulla hej-vilt
och öppet med varandra på gator och torg.
( Vore iofs en ganska intressant upplevelse :D )

Vad jag menar är att vi kanske skulle fundera på vad
man egentligen borde skämmas för i världen idag.
Och framför allt varför.

Carl Bildt

F.d Partiledare
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Limo
Fredrich skrev:
Vet inte om jag direkt retar mig på det.
Det var bara något som slog mig med tanke på all
krigs-fixering vi ser i nyheterna idag.
Skulle man stoppa in en p-rulle i videon så skulle
folk rodna och titta bort.

Jag menar inte att vi skall ge oss ut och knulla hej-vilt
och öppet med varandra på gator och torg.
( Vore iofs en ganska intressant upplevelse :D )

Vad jag menar är att vi kanske skulle fundera på vad
man egentligen borde skämmas för i världen idag.
Och framför allt varför.

Förstår inte var du vill komma med denna tråd.
Du pratar om för mycket krig på nyheterna och för lite porr,
var ligger igentligen nyhetsvärdet i att Stefan i Borås har satt på sin fru i röven?

Är det såna nyheter du vill ha rekommenderar jag TV3 direkt, tjaaa, läget och godkväll

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
chrilleus skrev:
Hur fan är det med onanerandet nuförtiden? Får man ruska tupp i den uppdaterade bibeln? (Ej bokstavligt)

Kan man runka utan att tänka på nån annan än sin fru, så go ahead... :rolleyes:

Står inte så mycket om det.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
chrilleus skrev:
Summa summarum: I´m on the highway to hell. :fakta
Ja, om du inte ångrar dig. Då känner du glädje istället. Ångrar du dig?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag hänvisar till den tråd om vad mer som stod i Bibeln förutom att man inte ska ha sex utanför äktenskap och man får inte vara gay.

Det var bl.a. en som frågade om det var riktigt att han skulle dräpa sin granne för att han ville jobba under sabbaten som det stod i Moseboken(nån av dom).

Jag ser min kristna tro som några bra tips från en full farsa hur man ska leva sitt liv. Ibland får man inte så bra svar och ibland slår det bara ditt huvud på spiken.

Men jag håller med ovanstående personer om att sex är något härligt som ska utföras mellan två personer som verkligen vill det och som tycker om varandra.

Som Homer Simpson sa: Sex can be used in blackmailpurpouse, to pay for things or just becuse you enjoy it. But never do it if you don´t feel like.

Carl Bildt

F.d Partiledare
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Limo
John skrev:
Kan man runka utan att tänka på nån annan än sin fru, så go ahead... :rolleyes:

Står inte så mycket om det.

När jag var ogift så brukade jag runka och tänka på olika flickor,
räknas det som synd då?

Vissa förlovningar slutar lyckligt, andra i äktenskap

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jaja, allt ni räknat upp ovan är att betrakta som synd. Det mesta som svår och vissa saker ligger dödssynden nära. Gud har inte gett er en penis för att ni skall leka med den. Den är till för att ni och era ättlingar skall uppfylla jorden. Därav kan man dra den enkla slutsatsen att tidelag, preventivmedel, diverse homoaktiviteter osv också är att betrakta som synd. Onan, den självbefläckaren, spillde sin säd i sanden och ådrog sig därigenom guds vrede - ty sanden kan en man icke befrukta. Och om han inte ångrade sig brinner han fortfarande i Gehenna. Långsamt som en fuktig trasa.

Kvinnans lust är det förresten inte så noga med. Hennes största glädje är att ge liv - föda barn. Riktigt fromma judar har ett lakan med ett hål i under fortplantningsakten för att denna inte skall besudlas av någon djurisk lust. Sen finns det sådana som är skenfromma och säger sig ha ett hål när de i själva verket har tre hål i lakanet.

Nu kanske du förstår varför gud är så intresserad av vad som försigår i just din sängkammare (en okunnig person skulle kunna tänka att han inte är så jävla nyfiken att han kollar som en annan gluttare.)

:hej :hej :hej

Edit: han är allseende, ser alltså även i mörker, så det hjälper inte att släcka lampan. Händerna på täcket! :whip

Last edited:

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
I den församling som min familj tillhör (vi e inte så aktiva) är sex inget syndigt dom bara typ tycker att man ska spara sig och ge det till bara en pers osv... men syndigt? nej :eek:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Bingo skrev:
Jaja, allt ni räknat upp ovan är att betrakta som synd. Det mesta som svår och vissa saker ligger dödssynden nära. Gud har inte gett er en penis för att ni skall leka med den. Den är till för att ni och era ättlingar skall uppfylla jorden. Därav kan man dra den enkla slutsatsen att tidelag, preventivmedel, diverse homoaktiviteter osv också är att betrakta som synd. Onan, den självbefläckaren, spillde sin säd i sanden och ådrog sig därigenom guds vrede - ty sanden kan en man icke befrukta. Och om han inte ångrade sig brinner han fortfarande i Gehenna. Långsamt som en fuktig trasa.

Kvinnans lust är det förresten inte så noga med. Hennes största glädje är att ge liv - föda barn. Riktigt fromma judar har ett lakan med ett hål i under fortplantningsakten för att denna inte skall besudlas av någon djurisk lust. Sen finns det sådana som är skenfromma och säger sig ha ett hål när de i själva verket har tre hål i lakanet.

Nu kanske du förstår varför gud är så intresserad av vad som försigår i just din sängkammare (en okunnig person skulle kunna tänka att han inte är så jävla nyfiken att han kollar som en annan gluttare.)

:hej :hej :hej

Edit: han är allseende, ser alltså även i mörker, så det hjälper inte att släcka lampan. Händerna på täcket! :whip

Vet inte riktigt om du skrev det där ironiskt eller inte, svårt att veta med dig Bingo, men jag tyckte att det var underhållande. :crash

Chrilleus: Jag kan inte svara på när någonting är "för sent". Det jag tror är att det är definitivt inte försent förrens man är helt död, kaputt här på jorden.

Tingeling: Nej, det gör jag inte. Jag försöker göra mitt bästa, men jag lyckas långt ifrån. Har gjort många många saker jag inte är stolt över.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
John skrev:
Tingeling: Nej, det gör jag inte. Jag försöker göra mitt bästa, men jag lyckas långt ifrån. Har gjort många många saker jag inte är stolt över.

Tänkte väl det för skulle man följa alla de reglerna så skulle man
leva ett rätt trist liv.

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Chrilleus: Jag kan inte svara på när någonting är "för sent". Det jag tror är att det är definitivt inte försent förrens man är helt död, kaputt här på jorden.

*Phew* Homesafe!! :hej

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...