Liwa1
Supermedlem
Galne Dansken skrev:Mötet är troligen i en Grupp som bl.a har körd denne kampagn Dvs; Bilprovningen, NTF, Moped- och Motorcykelbranschens Riksförbund, Rikspolisstyrelsen, Sveriges Motorcykelhandlares Riksförbund, SMC Stockholm, Rapido MCK, Sveriges Trafikskolors Riksförbund, Trygg Hansa, Vägverket.
Kampagnen var på initiativ av SMC Stockholms, men - enligt mit private tycke - kom den inte ordentligt ut till målgruppen. En sån kampagne sku hålles på f. ex. Brostugan vart folket finns...
BB - det är jättebra att Du tar tag
Den med Th, SMC osv var jag med på en del möten. Men hoppa av. Det var mycket prat men ingen verkstad och kändes som sporthojar åter fick skit.Samt att jag var höggravid. Många hade inte förståelse för dom som körde snabbt och lekte på vägarna, att man ville nå ut till dom var inte grjen för dom. Men det fanns en del som var alerta. Bland annat en trevlig polisman som såg vad som faktiskt händer ute på vägar. Inget skitsnack från hans sida, han var rak på sak.
Här är sedan lite till BB som kanske kan vara något
-Jobba på säkrare vajerräcken
-Försäkringsbolagen hur olika dom agerar för bankörning och att det inte än finns någon lag som säger vad som gäller att bolagen får eller inte får göra med trafikdelen
-SMC kan visa sig mer aktiva ute bland sporthoja och ta bort "mesigheten" Det finns lite kvar fortfarande av "gubbklubben" där. Visst ska den vara för alla men vill man ha in sporthojsförarna så måste man förnya sig, hänga med i tiden.
-Bearbeta vv ang deras lagningar med grusasfalt (vet inte vad det heter) hål i vägarna. Grus på vägarna. Inte skyltat för halka osv
-Bearbeta f-bolagen så man får köra bana. När ska dom inse att redan nu har det börjat minska med olyckor och fler och fler "köra av" sig på bana. Det är en hög sving med folk som tagit licens. Det kommer av att dom kört bana, kommer bort från vägarna. Kan dom inte se det som ett plus.
-Se på några som fanns på gatan och körde som "svin" nu idag kör dom inte på gatan utan tillhör Sveriges bästa stuntförare.
-Utnyttjas alla små rabatter som SMC har till sina medlemmar åt alla håll och kanter? kan man iante försöka lägga ner mer arbeta på något mer rejält en massa små rabatter här och där.
-Hur tror SMC att dom ska kunna fånga in Pelle som just köpt sin R1a -05 och är 23 år. Han älskar åka fort, skiter i riskerna, skenförsäkrar då ha bor hemma än och pluggar, dra från snuten är kul och han leker gärna på vägarna.
Samt Sven som fyller 55 och gått i förtidspension, han fick körkortet för många herrans år sedan. Inte kört sedan han var 21. Nu köper han en tung glidare, lever livet. Tar frugan med bakpå och barnbarnen i bland. Hjälm på sin höjd, men kläder med skydd behöver inte han. Han åker då och då, njuter av livet. Kommer inte ihåg eller har aldrig lärt sig motstyrning osv. Hur ska SMC göra för nå ut till dessa tex. Det bör man fundera på. Båda kan vara lika farliga i trafiken.
-Aktivt få ut så andra förstår att det är inte bara en liten kostnad på 130 000 kr om Pelle går omkull och får ut en ny hoj. För han fick åka ambulanshelikopter med, fått viss % invaliditet och får resten av sitt liv en summa på banken varje månad för det. Hans vurpa kan alltså kosta flera miljoner. Men allt han betalat in i försökring för hojen är 5000 kr då mamma stod som försäkringstagare och hann åkte bara ett halvår innan olyckan hände. Men fick en ny hoj, kan åka hoj igen och får alltså pengar varje månad. Det skall alltså alla andras försäkringskostander täcka.
-SMC har många bra möten och träffar, kanske dags att satsa lite mer på just en för sporthojar som inte kommer på dom som är idag. Det känns som dom som fångar in sporthojsförarna är dom som inser att SMC inte fångar dom och fixar egna träffar, bankörningar osv.
-SMC bör bli mer moderna eller välja vilken grupp åkare dom vill rikta in sig på.
Bla bla bla, det blev en del. Kanske en del vettigt oh en del inte. Händerna fick skriva fritt.