Ta död på / spä på Husa-myten

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ok, kanske bättre köp.
Vad kostar akra?

Nja tycker nog att du fick den för ett bra pris. Helsystem kostar en bra slant, över tio papp om jag minns rätt, och så fick du med lite extra däck o plast osv.

Jag fick en husabergryggsäck med på köpet! :tungan
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Nej det har jag faktiskt, borde nog igentligen göra det fast den har gått rätt lite o jag tror den är fin i motorn.
Men vi får se vad som händer, hur som helst kommer jag ha en trevlig sommar :)

hehe jo det kan jag lova körde Motard första gången säsongen 2006 o sporthoj dess förinnan kommer aldrgi gå tillbaka till sport igen tycker det är så mycket friare o roligare me motarden visst man kanske inte åker på långfärds semester men den dagen det kommer får jag väll köpa mig en hoj till =P


//Jocke
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
39h & 45h på 04 modellerna, tycker ni inte att det verkar orimligt? Jag skulle känna mig lurad. Hört många som har trixat med timräkningen.
Jag skulle ta mig en funderare :va
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
39h & 45h på 04 modellerna, tycker ni inte att det verkar orimligt? Jag skulle känna mig lurad. Hört många som har trixat med timräkningen.
Jag skulle ta mig en funderare :va

Han som jag köpte den av hade inte ens körkort så där lär den inte gått mkt.
Sen så såg motorn etc frächt ut så jag tvivlar inte på de.

Edit. Min 04 var i trafik första gången 05-06-10
Sen äre ju bara att ringa tidigare ägare o fråga hur länge dom har kört.
 
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
39h & 45h på 04 modellerna, tycker ni inte att det verkar orimligt? Jag skulle känna mig lurad. Hört många som har trixat med timräkningen.
Jag skulle ta mig en funderare :va

Jovisst, man får ta kilometer och timräknare med en nypa salt. Så fundera gör man! Får bedöma skicket helt enkelt. Min var uttagen 2005 har jag för mig och ägaren tyckte inte det var en hoj i hans smak. Den hade originaldäck och originaldrivpaketet på. O såg helt oskruvad ut, dvs. skruvskallar och dylikt såg nya ut.
Men begagnat är altid en chansning, en del vågar inte chansa och köper nytt. Jar har inte råd att köpa nytt..
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Han som jag köpte den av hade inte ens körkort så där lär den inte gått mkt.
Sen så såg motorn etc frächt ut så jag tvivlar inte på de.

Edit. Min 04 var i trafik första gången 05-06-10
Sen äre ju bara att ringa tidigare ägare o fråga hur länge dom har kört.

Hojjen kan inte gått mer är 250 mil då va?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hojjen kan inte gått mer är 250 mil då va?

Självklart kan den ha gjort det, men man får kolla lite sånna saker som när den e påställd kanske 1 sesong mindre där o sen avgöra mot skicket, lyssna när den är igång, provköra o kolla lite sånt.

Nu vart killen här från SH o ja lita på han (man hoppas folk från SH e ärliga).
Men annars kan man ju ringa upp förra ägarna o fråga hur långt dom har kört.
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Självklart kan den ha gjort det, men man får kolla lite sånna saker som när den e påställd kanske 1 sesong mindre där o sen avgöra mot skicket, lyssna när den är igång, provköra o kolla lite sånt.

Nu vart killen här från SH o ja lita på han (man hoppas folk från SH e ärliga).
Men annars kan man ju ringa upp förra ägarna o fråga hur långt dom har kört.
`

Jag fattar oxå att den kan ha gått längre, vissa åker liksom touring verkar det som :) , men jag drog bara till med en gissning, med tanke på timmarna :rolleyes:

Brukar du provköra en hoj om du ska köpa den :va :D :D haha
 

Ante K

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Arvika
Hoj
mclös
Hej!

Låga timtal är vanligt på motarder. Då de ju ofta inte körs alls så mycket som "vanliga" hojar.
Min 03`a har gått 93h. Och de är ärliga. Har polare som också har motarder som i snitt har gått 20-40h om året.

Mvh Ante
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Faan! :huvet

La handpenning på min Husa 650, 2 dagar innan jag drog på semester.
Hojen stod i butiken och dem lovade att rulla undan hojen direkt, samt att återkomma med ett exakt pris på ett Akra helsystem dagen efter.

Har varit borta i över 3 veckor, inget samtal eller meddelande om priset OCH en polare var där för att disskutera en KTM SM 950 R häromdagen, tror ni inte att MIN hoj står kvar i butiken så att alla kan kladda på den! Visserligen med en SÅLD-lapp på men det hjälper ju föga!

Lackade ur o ringde upp dem idag, killen var upptagen, bad att han skulle ringa mig, tror ni att jag fick ngt samtal....

Läge att skita i den här deal:en eller? Vad skulle du ha gjort?
Får man tillbaka handpenningen i så fall? La 5000 pengar...

Vet inte om man får nämna säljare o butikens namn här?
 

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
tjena alla glada husa ägare!
har kört husa nu 2 säsonger och bara älskar den! testa den lc4 idag och tyckte att det kändes som att köra latsbil iförhållande till min! haha men han började snacvka om att de skilljde jävligt lite bara i hästantal.. så nu frågar jag er grabbar, vad har en 650fs -04 orginal i hästar??
/
mackan
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
tjena alla glada husa ägare!
har kört husa nu 2 säsonger och bara älskar den! testa den lc4 idag och tyckte att det kändes som att köra latsbil iförhållande till min! haha men han började snacvka om att de skilljde jävligt lite bara i hästantal.. så nu frågar jag er grabbar, vad har en 650fs -04 orginal i hästar??
/
mackan


Va de ni som var ute vid gamla Helikopterplattan (piren)vid 17.30? Två husa o en Ktm.
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
jepp det stämmer!:tummenupp

dum fråga att ställa ifall du var där med! :) men du bor inte i malmö eller?
anars får du ju dra med ut och rasta hojjen lite!

Nä jag bor i Blekinge, De va jag som va borta o svängde runt med den silvergrå golfen. De såg förbannat kallt ut.:D
 

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Faan! :huvet

La handpenning på min Husa 650, 2 dagar innan jag drog på semester.
Hojen stod i butiken och dem lovade att rulla undan hojen direkt, samt att återkomma med ett exakt pris på ett Akra helsystem dagen efter.

Har varit borta i över 3 veckor, inget samtal eller meddelande om priset OCH en polare var där för att disskutera en KTM SM 950 R häromdagen, tror ni inte att MIN hoj står kvar i butiken så att alla kan kladda på den! Visserligen med en SÅLD-lapp på men det hjälper ju föga!

Lackade ur o ringde upp dem idag, killen var upptagen, bad att han skulle ringa mig, tror ni att jag fick ngt samtal....

Läge att skita i den här deal:en eller? Vad skulle du ha gjort?
Får man tillbaka handpenningen i så fall? La 5000 pengar...

Vet inte om man får nämna säljare o butikens namn här?

Spelar väll inte jätte-stor roll? Om nån inte kört med hojen medans du vart borta lär den ju inte gå sönder av att folk tittar och klämmer på den!
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Spelar väll inte jätte-stor roll? Om nån inte kört med hojen medans du vart borta lär den ju inte gå sönder av att folk tittar och klämmer på den!

Sant, men ändå kraftigt irriterande...
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
haha men han började snacvka om att de skilljde jävligt lite bara i hästantal.. så nu frågar jag er grabbar, vad har en 650fs -04 orginal i hästar??
/
mackan

Var det jag som sa det? I så fall får jag nog ta tillbaka det för det stämmer nog inte så jämrans bra... :va
I vilket fall som helst så var det som natt och dag, jävlar vilket pulver det är i husan, busskänslan i LC4:an kom fram direkt..! :näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top