Spelar ingenroll enligt han vad du har för typ av hojj. Ligger du längre sträckor på bakhjulet så får du repor i cylindern.
Buuuuuullshit
Spelar ingenroll enligt han vad du har för typ av hojj. Ligger du längre sträckor på bakhjulet så får du repor i cylindern.
Buuuuuullshit
Spidermoto skrev:Spelar ingenroll enligt han vad du har för typ av hojj. Ligger du längre sträckor på bakhjulet så får du repor i cylindern
Buuuuuullshit
Körde ganska mycket i somras och hann med 3st o lje byten. 3 timmar med att mecka på en hel sommar...!
Om man lägger till detta så stämmer det; ....längre sträckor på bakhjulet Och smörjningen upphör så får du repor i cylindern.
Så länge smörjning finns så spelar det ingen som helst roll i vilken ledd motorn befinner sig. Inte med avseende på repor i cylindern iallafall.
Om man tar bort detta så stämmer det; ...längre sträckor på bakhjulet
Upphör smörjningen så får du nog repor i cylindern oavsett vilken ledd motorn befinner sig i.
..jaa det är ju det jag menar :läs igen
Angående tidigare inlägg om dålig smörjning på cylindern-kolv så kan det inte vara något problem på nyare husor 04 fram. För om ni se nr6 på smörjschemat som är upplagt tidigare så är det till för kolvkylning, riktat upp mot kolven och cylindern alltså. trycksatt via pumpen. Så inte är det där det brakar på nyare husor heller
Om pumpen suger luft så slutar det komma olja där också.
Det är inga stora mängder som behövs för att dränka förgasaren i motorolja. Under drift finns inga överdrivna mängder nere i "sumpen" utan är påväg runt i smörjsystemet. Det som inträffar vid hög bakhjulsåkning är att oljan som finns i toppen stänker över och in i luftburken, ivrigt påhejad av vevhuspulserna och draget av insugsluften.
Samma fenomen kan inträffa om du ligger och toppfartar för länge.
Prova att starta utan oljepåfyllningsplugg så märker du på en gång att det är allt annat än stillsamt i motorn(m.a.p. vehuspulser). Eller skit i det förresten, du blir blöt, förbannad och halva hojen är kladdig
jag kör oxo med 2tolja i benzen., jag har inte byggt om vevhusventen än och jävvlar vad en husa kan ryka vitt ibland. polarn bakom såg mig knappt. hehe
Sådär köpt en husa 650 04a me akra hel.
Ska ta Död på myten med den äre tänk
Kommer blir rätt Mkt busande/slangning, 1% extra olja åker nog i tanken lite då o då.
Får se hur den mår efter sommarns bravader, blir en isärskruvning till hösten.
Då får jag själv se svart på vitt om kolv etc blir repigt.
Fan va sur ja kmr va dom den rasar
Hehe har du kikat hur den ser ut nu då? lr är det nytt foder o kolv i?
O ngn myt kommer då aldrig få mig o ändra mig angående min älskling =P
är extremt nöjd me min husa så grattis på dig!
Sådär köpt en husa 650 04a me akra hel.
Ska ta Död på myten med den äre tänk
Kommer blir rätt Mkt busande/slangning, 1% extra olja åker nog i tanken lite då o då.
Får se hur den mår efter sommarns bravader, blir en isärskruvning till hösten.
Då får jag själv se svart på vitt om kolv etc blir repigt.
Fan va sur ja kmr va dom den rasar
Vad ligger dom där i pris nu(läs: vad gav du för din)?
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |