Ta med mobil+plånbok?

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Få med sig grejer...

Skinnväst när det passar, eller innerfickan i nödfall.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Rash skrev:
2180567 Vart f*n får man plats med det när man ska ut och hoja? Hur gör ni?
Tanka måste man ju, äta måste man ju osv..

:va

En liten midjeväska som man har på ryggen rymmer plånbok, telefon, kamera, husnycklar, några plastpåsar och en liten burk kedjespray ...
Den känns inte när man kör vilket iofs gör att man då och då sitter och kollar om den är kvar :)
 
Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Rash skrev:
2290362 Men din getknullande besserwisserwannabe som försöker vara rolig, orka kalla plånböcker för fisförnäma saker :mad: :4skrika

Jag har en liten "kort/körkort/pengar/papper hållande" liten tygbit. Men ändå är det en plånbok i mina ögon.
Knappt större än mobilen och sju gånger tunnare. Förstår du?

Frågan var var fan man får med sig skiten när man ska ut och åka. Men den frågan är besvarad och löst för deccenier sedan nu.

Och jag ser mig som stallägare. Äger totalt 350 hästar :banana

Om du inte vet vad ett kreditkortsetui är så bör du inte yttra dig då det inte är en plånbok, du är en tönt :hihi


350hk har jag i bilen :pannkyss
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Anderzzon skrev:
2290668 Om du inte vet vad ett kreditkortsetui är så bör du inte yttra dig då det inte är en plånbok, du är en tönt :hihi


350hk har jag i bilen :pannkyss

Förklarade jag precis inte vad jag hade? Och det är varken en ordinär plånbok eller ett etui..

Frågan från börjar var att få tips om hur man bäst fick med sig det viktigaste vid hojåka. Skönare att slippa ha ryggsäck varje gång, även om det är rätt så smidigt.
Bespara mig gärna onödigt dryga kommentarer, speciellt om du inte har något belägg bakom de;)

Edit: Min pappa är coolare och starkare än din;);););)

valmers skrev:
2291515 Folk har alltså fortfarande plånbok, en del har den dessutom i bakfickan. Herregud, är detta www.farmers.com?

Alla går inte runt med en handväska;) :hihi

Oftast har jag min plånbok i framfickan eller i handen. Vill ju inte förstöra för flickorna som vill kolla in min sexiga rumpa;) :tungan
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rash skrev:
Alla går inte runt med en handväska;) :hihi

Oftast har jag min plånbok i framfickan eller i handen. Vill ju inte förstöra för flickorna som vill kolla in min sexiga rumpa;) :tungan
Men vad i hela helsefyr har ni i den? Man har sina kort i en case, och några hundra kronor i en klämma på nämnda case eller löst i fickan. Går det överhuvudtaget att köpa en plånbok 2006? Kanske finns i Ullared?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
valmers skrev:
2291562 Men vad i hela helsefyr har ni i den? Man har sina kort i en case, och några hundra kronor i en klämma på nämnda case eller löst i fickan. Går det överhuvudtaget att köpa en plånbok 2006? Kanske finns i Ullared?

Jag vill inte ha något hårt och obekvämt i fickan;) :hihi :D
Så man kan säga att jag har en etui i tyg typ. Har bankkort, kreditkort, körkort, lite papper, gymkort, stämpelkort och ett frimärke i plånboken.
Även lite sedlar brukar få plats..

Äger även en vanlig plånbok. Men med dagens byxor så blir det så fult att ha med sig den..

Bahh, den här tråden har urartat från hur man transporetar mobil+plånbok till värsta modegaytråden;);)

För övrigt så tror jag inte att det bara är bönder som har plånbok som du antyder;)
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Jag vill få med mig mitt skivbromslås igår med min KTM 660 och den har nada fack nånstans. så jag släppte ned låset i luftburken :).
Kanske inte så optimalt men vid kortare turer så funkar det iaf.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
valmers skrev:
2291562 Men vad i hela helsefyr har ni i den? Man har sina kort i en case, och några hundra kronor i en klämma på nämnda case eller löst i fickan. Går det överhuvudtaget att köpa en plånbok 2006? Kanske finns i Ullared?

Jag har plånbok, i läder, i bakfickan.
(utom då jag kör MC då har jag den i innerfickan)
Där rymmer jag mina kort, mina sedlar, mina mynt.
Jag undrar vad som är mer praktiskt, lös "case" med kort + klämma med sedlar + lösa mynt lite här och var...

Men det är klart ska du gå i pride-tåget och visa rumpan så är ju din lösning optimal...
Gheyhoj.com...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GuW skrev:
2292437 Jag har plånbok, i läder, i bakfickan.
(utom då jag kör MC då har jag den i innerfickan)
Där rymmer jag mina kort, mina sedlar, mina mynt.
Jag undrar vad som är mer praktiskt, lös "case" med kort + klämma med sedlar + lösa mynt lite här och var...

Men det är klart ska du gå i pride-tåget och visa rumpan så är ju din lösning optimal...
Gheyhoj.com...
Herregud, har du Levi's 501-jeans också? Eller är det Fristads som gäller?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
valmers skrev:
2292476 Herregud, har du Levi's 501-jeans också? Eller är det Fristads som gäller?

Att vara sig själv är det som gäller. Vissa känner sig osäkra och måste klä sig så att folk i sitt gemenskap inte ska gnälla. Gäller iofs åt båda hållen.
Att vara sig själv och klä sig om man gillar verkar vara något inte alla klarar av;)
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Rash skrev:
2291545 Förklarade jag precis inte vad jag hade? Och det är varken en ordinär plånbok eller ett etui..

Frågan från börjar var att få tips om hur man bäst fick med sig det viktigaste vid hojåka. Skönare att slippa ha ryggsäck varje gång, även om det är rätt så smidigt.
Bespara mig gärna onödigt dryga kommentarer, speciellt om du inte har något belägg bakom de;)

Edit: Min pappa är coolare och starkare än din;);););)

Du har ju något allvarligt problem, sicken lirare :hihi

Förresten så sätter jag hellre på en get än det som du sist stoppade in metmasken i :D

Släpp sargen å kom in i matchen

Nåja, tydligen finns det de som fortfarande använder plånbok på 2000- talet :va

Lyssna på Valmers så kanske ni kan lära er något pöjkar!

Det var tydligen ett känsligt ämne detta haha :tungan

valmers skrev:
2292476 Herregud, har du Levi's 501-jeans också? Eller är det Fristads som gäller?
:rofl
 
Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Haha, många skratt framför panelen i tråden ;)
Jag känner inget behov av bekräftelse baserat på var jag förvarar mina pengar och kort :pannkyss
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Liten plånbok i läder som får plats i fickan bredvid mobilen, det är det bästa. Jag har aldrig förstått mig på de där kortetuierna, man får ju inte plats med nåt i dem... :va
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top