Tack och adjö

Status
Ej öppen för fler svar.

Dr.Bike

Guest
Hej alla

Jag har efter en kort tids övervägande beslutat mig för att gå vidare med mit skrivande, och svarande.
Jag har alltid, efter bästa förmåga, försökt att på ett så målande sätt som möjligt, ge så enkla svar som det går, på så svåra frågor som möjligt för att alla, och ffa de som normalt inte är intresserade, ska förstå, och iaf se de stora dragen.
Och nej, jag vet inte allt, men jag återger det jag lärt mig, via praktik, eller olika kurser, och i olika skolor på ett så enkelt vis som det alltså är möjligt.
Inte för att jag inte kan facktermer, utan för att vanligt folk ska förstå.
Det tycker jag är viktigare än något annat.

Att tala till bönder på bönders vis är en gyllene regel.

Men vissa tycker att vi ska snopp-mäta antal akademiska poäng, och krångla till saker. Det retar tydligen vissa svårt att jag inte är "riktig ingenjör"
(civ.ing alltså)
Och som icke varande sådan, utan som självlärd, ska jag således tystas genom hån och häckel, då inte allt jag säger är antingen helt matematiskt korrekt, eller är tolkningsbart enligt vissa.

Jag orkar inte med sånt just nu i livet...
För en tid sen och bakåt hade jag såklart orkat.
Men inte nu längre...

På mitt förra jobb var det bara de sämsta idioterna som snurrade in sig i fackuttryck, (och tyckte att de var viktiga) eftersom de var dåliga pedagoger och ffa dåliga berättare och ställde vanligt folk gapandes som fågelholkar. Helt ovetande om vad denne idioten försökte säga.
Karlebo-hanboksonani i all ära, men går inte budskapet fram, så är allt meningslöst.
Tycker jag.
Ni har sett såna trådar här i mekforumet tidigare... och det är inte roligt att läsa.

Jag själv lägger mig vinn om att ge er de stora penndragen.

De som ger helheten.
Vissa detaljer (kunskaper) saknas. Ja. Men dom fylls oftast på av betydligt duktigare människor än jag.(såna finns det många av här, jag är bara en glad hundvalp i sammanhanget) Och de lägger oftast fram sina kompletteringar på ett trevligt sätt som gör att vi tillsammans lär oss mer.

Men oavsett: jag når alltid ut med det jag vill säga. Och jag fösöker väcka intressen. Det är min drivkraft.
Inte att hålla tyst bara för att jag inte läst ALLA böcker om ALLTING.

Så visst är opposition mot det jag skriver både bra, och ffa välkommen, men då helst som ett trevligt samtal. Inte att man direkt fimpar i ögat och säger: Det där är mumbo jumbo!
(även om man tycker det, och även om kanske vissa delar kunde retts ut bättre av mig)
Petimetrar har vi alldeles för gott av, och jag tackar därför för mig på denna del av sajten, då min kraft inte längre räcker till.

Givetvis kommer jag såklart svara vidare i mina egna trådar, och härmed önskar jag er alla lycka till i vidare mekaniska spörsmål.
Det finns folk som bättre kan ge er alla svaren, så förtvivla icke :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag respekterar ditt beslut, men kommer sakna dina pålästa inlägg, du är väldigt insatt i ämnet mc och där runtikring, samt att jag haft otroligt hjälp av dig när en hoj krånglat med vettiga svar/felsökning så jag kunnat själv förstå sammanhanget, när jag läser inlägg på SH så skummar jag oftast igenom svaren till jag kommer ner till ett vettigt inlägg av en viss person, DR BIKE för att få ett RIKTIGT, PÅLÄST o KOMPETENT svar !! Du kommer vara en :BugarGuru i mina ögon oavsett och jag pm:ar gärna dig om jag har problem för att få svar på saker, om du vill och har tid:tummenupp:)

Jag följer dina inlägg med stort intresse, för jag inser att man har mycket att lära sig av dig:tummenupp

Last edited:
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Låter tråkigt...För min egen del så lyssnar jag mer på en självlärd "lågutbildad" person som har gjort saker i praktiken än att lyssna på en FÖRLÄST väskdängare som tror att den kan allt tekniskt på denna jord..För att ska en sådan där FÖRLÄST praktisera så går det oftast åt he.vete ..Har sett och hört ,,,Så för min del är praktiskt kunnande mycket viktigare än det teoretiska..Så stå på dej...mvh

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Men vafan :( Nu blir man ju ledsen. Jag håller med någons inlägg här ovanför, man skummar igenom trådjäveln tills man kommer till ditt inlägg, man slipper känna sig som en komplett idiot och faktiskt förstår vad det pratas om. Hur som, tack för de trevliga svar man fick en gång i tiden när man var nyfiken på att trimma bettan. En vacker dag, när jag har cash nog, ska du få sätta slipen i mina ventiler.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Varför ta åt sig så jäkla mkt av vad folk skriver. Det är ju faktiskt upp till var och en att sålla bland inläggen. Man vet aldrig vem som sitter bakom skärmen på andra sidan, kan vara chefsmekanikern på Ducati eller en fjortis med en PW50. Båda kan utge sig för att vara experter.

Fortsätt skriva dina inlägg för det är nog många som tror att du är en som vet vad du talar om. Varför bry sig om andras inlägg, och framförallt varför gråta ut i ett slags martyrbrev. Detta är INTERNET där man inte kan eller ska vara för personlig.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag kan bara hålla med föregående skribenter. Liksom de har gjort så har även jag skumläst tills dina inlägg dykt upp och bringat klarhet med lika delar pedagogik, kunskap och humor. Jag brukar också läsa bara för läsandets skull, d.v.s jag har inga problem själv (mekaniska nu :näsblod) för tillfället men ibland kan man hjälpa andra och oftast lära sig själv något också.

Det är tråkigt att dumheter kommer åt att påverka dig men känner du så, så bör du naturligtvis göra det du känner är bäst för just dig.

Jag säger med detta: Tack själv och på återseende;)

F.ö anser jag att denna tråd är Åf tÅpick! :mattias

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ta en paus om du känner för det, det har jag gjort när annat i mitt liv har påkallat min uppmärksamhet.

Men kom gärna tillbaka när du känner för det, du är en oerhörd resurs på forumet och i mina ögon är ofta du den som kan mest och ger bäst svar!

Jag vet att det kan vara svårt att ignorera pajkastarna, men att anmärka på en liten detalj i vad andra skriver är deras enda chans att glänsa.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dr Bike, Jag vet inte om jag är till 100% skylldig eller om jag bara var droppen som fick bägaren att rinna över men jag tror kanske jag ligger närmare det första.

Jag beklagar också och tycker det är tråkigt om detta ska få dig att logga ut för gott. Jag sa det igår och jag säger det idag att mitt syfte är inte att sparka på dig personligen utan jag hoppas att vi alla kan lära oss gemensamt av varandra.
Om det bara är mig det handlar om så kan jag blockera dig och sluta komentera någonting av vad du skriver. Om det får dig att stanna kvar så säg bara till så fixar jag det inom tre röda.

Dr.Bike

Guest
Varför ta åt sig så jäkla mkt av vad folk skriver. Det är ju faktiskt upp till var och en att sålla bland inläggen. Man vet aldrig vem som sitter bakom skärmen på andra sidan, kan vara chefsmekanikern på Ducati eller en fjortis med en PW50. Båda kan utge sig för att vara experter.

Fortsätt skriva dina inlägg för det är nog många som tror att du är en som vet vad du talar om. Varför bry sig om andras inlägg, och framförallt varför gråta ut i ett slags martyrbrev. Detta är INTERNET där man inte kan eller ska vara för personlig.

Ett bra påpekande!
Tack.
Jag tar till mig av vad du säger.
Jag ville inte bara försvinna utan att säga hejdå, så se inte inlägget som ett martyrbrev, utan just det jag vill att det ska vara: En förklaring till varför jag försvinner, men framför allt: Ett farväl till många människor jag tycker om.

Men jag tar till mig av vad du säger som sagt.
Just nu är det som GuW säger: allvarligare saker som kräver fokus.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tänk om...

... för vi är många som gillar Dina sakkunniga inlägg, baserat på lika delar sunt förnuft, gedigen erfarenhet och humor. Klart Du ska ta en paus om annat pockar på uppmärksamhet, men inte för att några bitter****** låter fingrarna slinta på tangentbordet!

Utan att gå in på detaljer så möter jag mycket folk i mitt jobb, folk som jobbar med teknik och ingenjörskunskap. Genom åren har jag lärt mig att dom som ivrigast framhåller sin utbildning och sin gedigna kompetens ofta är samma personer som viker ner sig när det blåser upp och man ställs inför nya bekymmer...

Innan Du slutgiltigt bestämmer Dig vill jag ge Dig några citat att meditera över:

"Tomma tunnor skramlar mest"

"Stå på Dig, annars gör någon annan det"

;) Ses på Kemora! /R

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Dr Bike, Jag vet inte om jag är till 100% skylldig eller om jag bara var droppen som fick bägaren att rinna över men jag tror kanske jag ligger närmare det första.

Jag beklagar också och tycker det är tråkigt om detta ska få dig att logga ut för gott. Jag sa det igår och jag säger det idag att mitt syfte är inte att sparka på dig personligen utan jag hoppas att vi alla kan lära oss gemensamt av varandra.
Om det bara är mig det handlar om så kan jag blockera dig och sluta komentera någonting av vad du skriver. Om det får dig att stanna kvar så säg bara till så fixar jag det inom tre röda.

Nejdå min gode man, du är inte enskilt orsaken till att jag inte orkar mer just nu. Kanske lite som du säger: EN av de sista dropparna.

Men oftast uppskattar jag dina inlägg då du alltid har bra kött på benen.
Och tvärtom vad du tror så uppskattar jag oftast dina nyktra inlägg.
Så jag är dig tack skyldig.
Men sammantaget kommer jag nu dra ner på mina engagemang här, varav det finns även andra orsaker.
Men visst, många bäckar små har till slut blivit en å.
Och det ska verkligen påpekas att mekforumet ändå är det bästa, mest sanerade stället på denna sajt som helhet, där man träffar på gelikar som har varit till stor hjälp genom åren.
Inte minst du. :tummenupp

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
tycker det är mycket tråkigt att du lämnar oss, du är nog en utav de mest uppskattade profilerna på forumet men jag respekterar ditt beslut.

jag talar nog för alla när jag säger att du är välkommen tillbaka när du känner för det, du kommer bli saknad här:krama

Det finns folk som bättre kan ge er alla svaren, så förtvivla icke
jag tvivlar på det...:(

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
Mycket tråkigt att höra då jag alltid med stort intresse följer dina kompetenta och lättförståeliga inlägg, som sagt mycket tråkigt.

Allt har sin tid och jag hoppas givetvis att du dyker upp här igen så småningom.

Ha det bäst så länge!
//Gerry

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Synd.
Uppskattar din gedigna kunskap äen om jag kanske sagt emot någon gång.
Hoppas att du finner tid och motiation till en come-back.
Snart.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...