Tack och adjö

Status
Ej öppen för fler svar.

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Om du inte tänker skriva här, då får du flytta till mitt garage eller ja numera vardagsrummet som får agera garage för hur ska jag annars få ihop min hoj?!?!? :S

Vem ska då hjälpa till?

Hur tänkte du nu?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
tråkigt men även jag förstår dig.... Alldeles för många okunniga personer som inte gör annat än smutskastar andra och klagar på allt....
Tycker du ska ta dig en funderare på ditt beslut och överväga andra alternativ även om jag respekterar det du väljer.

Jag är iaf en av dom (många) som kommer sakna dina utförliga förklaringar och smarta tips och knåp som hjälpt många här på sh!

Visst att folk har olika åsikter och olika kunskaper men vi är väl vuxna (iaf dom flesta) och borde kunna föra en vettig diskussion utan att trampa på varandras tår?!

Jag har själv tröttnat lite och har därför trappat ner på mina inlägg pga av det men jag läser många ändå och om det verkligen inte givits några vettiga svar eller förklaringar så kan jag anstränga mig för att hjälpa andra, för jag kommer oxå behöva hjälp sen någon gång...!

Vad du än beslutar att göra så förstår jag dig!

Hoppas bara att du kommer tillbaka med lite vettiga inlägg!

Mvh Fredrik

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Men sammantaget kommer jag nu dra ner på mina engagemang här,

Tråkigt,

Som auktoritet inom sitt område, så får man nog stå ut med både ris och ros.

Angående kunskap, tycker jag mig finna en hel del sådant. Som en avstickare kan jag väl nämna att de som har införskaffat formell kunskap i form av högre utbildning brukar gilla att ifrågasätta och kritiskt granska, dvs opponentskap är ju en del av vetenskaplig metodik. Dock skall det ske i god ton och trist när det går överstyr.

Hursomhelst,
Så anser jag att ni är en ypperlig och utmärkt skribent, en bland de bästa här på detta forum, som kan beskriva problem och lösningar rätt så målande.

Att ni väljer att avstå som skribent kommer göra detta forum betydligt andefattigare.

/Badger

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nu tycker jag doktorn ska ta ska ta å göra som patienten ordinerat:
-Ignorera sorlet och högtravandet och inse att vi är många som uppskattar dina klokheter!

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Kan inte sh öppna en mektråd för trevligt folk som är lösenordskyddat dvs trevligt folk får bli inbjudna av ts som skickar ett lösen via pm..På det sättet kanske bra folk stannar kvar i forumet och kan hjälpa dom som behöver akut hjälp..Och är dom inte trevliga så ska det vara mycket enkelt att kicka ut dom ifrån den tråden,,,

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Trist & synd att folk inte bara kan lyssna & ta emot utan att visa att de "är nåt" förstår om man tröttnar dock så är det synd för det är alltid kul att läsa nåt som är skrivet av en som vet vad han talar om.

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
GSXR 750
Jag tycker du ska fortsätta skriva. Jag tycker dina trådar är bland det intressantaste här på forumet. Skriver jag någon gång nåt så är det för att jag gärna vill lära ut men jag har aldrig haft orken att skriva så mycket som du gör. Bry dig inte så mycket om vad folk tycker. Vi ska ju kunna lära av varandra och ventilera idéer. Då är både positiv och negativ kritik bra. Erland.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag tycker du ska fortsätta skriva. Jag tycker dina trådar är bland det intressantaste här på forumet. Skriver jag någon gång nåt så är det för att jag gärna vill lära ut men jag har aldrig haft orken att skriva så mycket som du gör. Bry dig inte så mycket om vad folk tycker. Vi ska ju kunna lära av varandra och ventilera idéer. Då är både positiv och negativ kritik bra. Erland.

Jag instämmer!!

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Kan inte sh öppna en mektråd för trevligt folk som är lösenordskyddat dvs trevligt folk får bli inbjudna av ts som skickar ett lösen via pm..På det sättet kanske bra folk stannar kvar i forumet och kan hjälpa dom som behöver akut hjälp..Och är dom inte trevliga så ska det vara mycket enkelt att kicka ut dom ifrån den tråden,,,

Du menar en egen mektråd som fungerar som "en klubb för inbördes beundran" helt utan kritiker och avvikande uppfattningar än den "absoluta sanningen"? ;)

Finns ingen anledning tycker jag. Teknikforumet har regler och moderatorer som (förhoppningsvis) ser till att rätt nivå hålls på diskussionerna och att inga personangrepp sker. Det står fritt för alla att ge kritik och göra rättelser på andras inlägg som de anser vara felaktiga, så länge de uppfyller forumets regler. Följer de inte reglerna så skall inläggen modereras bort. Vid upprepningar så bannas användaren från teknikforumet.

Generellt så är kritik (positiv som negativ) så gott som alltid berikande för trådarnas innehåll, även om jag har fått den uppfattningen att teknikforumet mer är inriktat på att hjälpa användare med teknikrelaterade problem än ett allmänt diskussionsforum.
I övrigt tycker jag det är precis det som är det stora problemet, nämligen att det ibland diskuteras ovidkommande saker som egentligen inte hör hemma i teknikforumet, däribland denna tråd...

Ska tillägga att jag inte kritiserar eller har kritiserat trådstartaren utan skriver bara i allmänna ordalag hur jag tycker teknikforumet ska fungera.

Bifogat

• Mekforumregler.JPG
    Mekforumregler.JPG
    40.8 KB · Visningar: 65

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Jag vet att det är mycket snö nu och hoppas lust kommer tillbaka till våren. I annat fall tack för den hjälp man fått under den här tiden!

//Dafe

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...