Kan inte sh öppna en mektråd för trevligt folk som är lösenordskyddat dvs trevligt folk får bli inbjudna av ts som skickar ett lösen via pm..På det sättet kanske bra folk stannar kvar i forumet och kan hjälpa dom som behöver akut hjälp..Och är dom inte trevliga så ska det vara mycket enkelt att kicka ut dom ifrån den tråden,,,
Du menar en egen mektråd som fungerar som "en klubb för inbördes beundran" helt utan kritiker och avvikande uppfattningar än den "absoluta sanningen"?
Finns ingen anledning tycker jag. Teknikforumet har regler och moderatorer som (förhoppningsvis) ser till att rätt nivå hålls på diskussionerna och att inga personangrepp sker. Det står fritt för alla att ge kritik och göra rättelser på andras inlägg som de anser vara felaktiga, så länge de uppfyller forumets regler. Följer de inte reglerna så skall inläggen modereras bort. Vid upprepningar så bannas användaren från teknikforumet.
Generellt så är kritik (positiv som negativ) så gott som alltid berikande för trådarnas innehåll, även om jag har fått den uppfattningen att teknikforumet mer är inriktat på att hjälpa användare med teknikrelaterade problem än ett allmänt diskussionsforum.
I övrigt tycker jag det är precis det som är det stora problemet, nämligen att det ibland diskuteras ovidkommande saker som egentligen inte hör hemma i teknikforumet, däribland denna tråd...
Ska tillägga att jag inte kritiserar eller har kritiserat trådstartaren utan skriver bara i allmänna ordalag hur jag tycker teknikforumet ska fungera.