Tack och adjö

Status
Ej öppen för fler svar.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Det var illa för dom som har mekintresse detta.

Ta en timeout å kom tillbaka .

Annars får du mina frågor via snigelposten...

Tycker det är bra när man kan få vettig kunskap utan massa fackuttryck.

Kommer att bli tomt.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Är övertygad om att dina inlägg uppskattas av en stor majoritet, det är all snö som gör folk kinkiga...

Hur går det med gaffelbens-meckandet förresten?

/Anders

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Trist att höra, men jag förstår ditt resonemang.
Hoppas du finner tid/motivation att återvända!

fredda78

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Fazer 600 -01 micron slip-on
I salut u

Tjena Doktorn, förstår att du ledsnar o backar undan, inge kul o bli stampad på när man gör o hjälper till så gött en kan, JAG är som jag skrivit till dig förr, jävligt imponerad av din kunskap ang Tribologi som är för icke vetande:
vetenskapen om ytor i glidande eller rullande kontakt och omfattar friktion, nötning och smörjning. Ordet kommer från grekiskans tribo, som betyder gnida.

håller med tidigare o kommande inlägg ang att jag tycker det är synd men respekterar ditt ställningstagande.

som jag ( en enkel man ) förstår så kommer du inte försvinna utan inte ge dig in i o lyfta tråden till förstående för oss som gärna läser o lyssnar på dina inlägg.

IF U DO, IM GONNA MISS U, ha rä gött hälsningar från värmlandsskogen tjing !!:Bugar:Bugar:Bugar

:hojcbr

Last edited:

namn

Guest
Ta dig all den tid du behöver och kom gärna tillbaka när DIN tid är mogen för det. kommer sakna ditt kunnande.
/ stefan

(med ditt goda uppförande borde du kunna komma ut efter halva tiden enligt svensk rättspraxis).

/// för att inte skapa missförstånd, så allt inom parantes, ska läsas som humor, inget annat///

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Riktigt tråkigt...

Det finns några få trådar jag följer med intresse, där bl.a. dina inlägg (tillsammans med ett fåtal andras), är vad jag anser vara den stora behållningen med Sporthoj.com. Dina inlägg kommer att saknas av enormt många i "min grupp", dvs vi som läser mer än vi skriver själva, eftersom du skriver på ett sätt som gör det både lättförståeligt och intressant.

Hoppas du snart "back on track" igen :tummenupp

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
du får inte lämna oss för gott

den där tuffa jargongen folk har .måste hänga ihop med dålig självkänsla. brukar vara typisk femton åringar att vara sådana, vissa bär med sig loser-mentalititen upp i åldern.det verkar som att man inte klarar av att visa sina lite känsliga "töntiga för vissa " sidor, och att det ända som gäller är att köra snabbt, att kunna svara tilbaks med ett snabba vitsiga svar , lyssan på tuff musik, aldrig love ballads, inte visa sig svag, jag tycker själv att det är ett tecken på svaghet att inte våga visa sig svag, att man faktiskt tycker om backstreet boys,, osv

och vissa förstår inte att det faktiskt är en annan människa man talar med, och att man måste visa lite finkänslighet. behandla folk med respekt. man kanske inte fick lära sig hemmifrån?? då alla bär sina brister,o hur tuff någon än påstår sig vara, svider det allltid at få kritik.
Jag föredrar att servera kritik bra ett bra sätt, då chansen är mycket större att personen tar det till sig. sen finns det tusen sätt att servera det dåligt. vilket innebär att person tar det till sig mindre bra, vilket inte är bra om "MAN VILL DEN PERSONENS BÄSTA" vilket inte alla vill, huvudtanken för dom är att GLÄNSA med sin otroliga smarthet o kvickhet.

vill iallafall säga att jag alltid uppskattat dina "kompetenta" inlägg o trådar, och svar jag fått när jag undrat över något. du har ju fått guru status åtminstone av mig, jag tror inte jag är ensam om et.
du är en av orsakerna till att man är inne på sporthoj stup i kvarten, och att sporthoj förlorar lite utav sin glans ifall du bailar av tåget

rick

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Det är jävligt 2010 att ta livet av sig "på" internet.

Säger som de flesta, synd att detta har påverkat dig, men det är trots allt bara internet.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Detta är internet, inte världen. Som ett form av tvspel bara. Vuxna människor ska inte behöva ta åt sig av kommentaren på ett forum vars enda medlemskrav är tillgång till dator och minst ett finger eller nästipp eller blåsrör.

Men du är säkert duktig på mek och borde kunna skita i folk. Det är bara hot om stryk som känns lite kymigt här på sporthoj, men i övrigt är det bara att skita i det man inte pallar med.

Last edited:

Kneedrag

Guest
inte bra

Neeej jag vill inte :(, blir för många småvalpar kvar här ju. Det behövs mogna människor här.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Tråkigt Dr. Bike att det har tagit en sådan här vändning. Det är vanligt att de som tar initiativ som du gör för att skapa en levande dialog blir hårt utsatta av de som gör det lätt för sig, sitter och granskar allt i detalj och klurar i hopp om att hitta saker att slå ner på i brist på egna ideér och kreativitet.

Kör du på som vanligt och låt dig inte nedlås så här lätt. Vi har ju lärt känna varandra och inte alltid varit helt överens, men då tagit det oss emellan och redit ut det som man ska göra istället för att kasta skit på varandra inför öppen ridå.

Sluta sura och deppa och håll ut så är allt snart som vanligt igen :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Du kan inte lämna bara för några fås återkommande klagande. Be om hjälp isåfall. Du gör mer gott än du eventuellt skulle göra "skada", vilket jag inte tror du gör. Utan någon tycker sig vara mer lärd än dig och du tar åt dig, det är fel! Låt dom ha deras åsikt och dras inte in i sandlådedebatter.

Vad som fått mig att vilja fortsätta driva SH vidare är att jag vet att för varje medlem som inte är nöjd, finns det tusen andra som är det. Och jag tror det är så i ditt fall oxå.

Så ignorera dom, rapportera deras inlägg. Du är en bra tillgång för teknikforumet!

Med tanke på responsen i den här tråden tycker jag du ska göra en kovändning och inse att det inte är så farligt och att du är mer uppskattad än du anar. Seså, welcome back ;)

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Kan bara hålla med alla och dig!
Trist att vuxna människor kan vara så jävla kaxiga bakom ett tangetbord o trycka ner någon till fotknölarna.
Men dom känner väl att dom växer som människor av sin lilla handling men det är tvärtom.
Våga vara dig själv utan att trampa på folk runtomkring dig, det är jävligt svårt tydligen.

Respekterar o förstår ditt beslut till 100%.

Klättra upp på livets stege o gör det som du själv mår bäst av. SH finns kvar o saknar dig under tiden.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Din kunskap kommer att saknas av många, ta lite timeout och sluta läsa dom inlägg som får ditt blod att koka..

Tack så jävla mycket för oljetrådarna, dom har hjälp mig mycket!!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tror att det blir jobbigt för dig att försvinna utan att göra folk besvikna.. Kan jag inte längre söka i dina trådar för svar så kommer din inkorg vara bombfull på en kvart. Är det inte lättare att svara publikt då? ;)

Uppmaning till Swedie:

Kan inte Dr B få ett eget forum istället, där han är admin själv och kan blocka alla som bidrar med sandlåde-debatter? Så länge den regeln är officiell och öppen så vet alla som läser att oppositionen är despotiskt utesluten, och kan därmed ta ställning till om man vill lyssna på visdomarna eller inte.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Kan bara hålla med, man får inte ta åt sig så mycke av tokeri skrivelserna

Jag är väl också en flitig skribent i teknik och turboforumen
och som totalt saknar utbildning , Inte helt lätt att hålla reda på dom korrekta utrycken

Ska man skriva NM eller Nm när man talar om korrekt moment på en topplocksbult som saknar gängor eftersom man felaktigt benämner den som " bult"

Sånt där är ju bara trams, Möjligen kan det roa nån stackars ingenjör
på nån välbetald konstruktionsavdelning att sitta å håna oss "outbildade"

Vad spelar det för roll, Konstigt nog så är det sällan dom välutbildade som tillhör toppen i nån form utav motortrimning eller hojbygande

Nu pratar vi ju inte F1 nivå utan vanlig folklig hobby utövning

Visst undrar man väl ibland om folk ut i landet tycker man är dryg
när man kommer med vissa inlägg, Men va fan de får man väl se som deras problem

Offtast kan man glädja många eller lyckas hindra en del från att göra samma dyra misstag som man själv gjort under sin ungdom ( nu pratar vi motorrelaterat:D)

Nä Doktorn stå på dig:yoparty

Vem ska man annars argumentera med ( eller imot ) här på forumet

Föresten så tycker jag att du har druckit på tok för lite öl Här i verkstan
:fyllisar , Trots inbjudningar:D Kom förbi så bjuder jag

Nä våren kommer nog nu snart å då ska vi lägga gummirök:banana

( nu blir de bara gnistor när man börnar ner till asfalten:va)

M.V.H Peter

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag håller med Torpalasses inlägg. Jag har fått på skallen ett antal ggr på SH jag med, bla av Twostrokeman, problemet den gången var ju att jag insåg att han hade rätt :mad: .......Fast jag är civing :mad:

Så jag tycker man får ha lite skinn på näsan (iaf i sakfrågor) annars är risken stor att man betraktas som lite divig.

Däremot ska man ju inte tolerera personliga påhopp, rasistiska inlägg mm

Tror att det blir jobbigt för dig att försvinna utan att göra folk besvikna.. Kan jag inte längre söka i dina trådar för svar så kommer din inkorg vara bombfull på en kvart. Är det inte lättare att svara publikt då? ;)

Uppmaning till Swedie:

Kan inte Dr B få ett eget forum istället, där han är admin själv och kan blocka alla som bidrar med sandlåde-debatter? Så länge den regeln är officiell och öppen så vet alla som läser att oppositionen är despotiskt utesluten, och kan därmed ta ställning till om man vill lyssna på visdomarna eller inte.

Dr Bike har ju inte skrivit att han ska försvinna, jag har läst förstainlägget flera ggr och det står inte att han tänker säga upp kontot. Däremot står det att han bara tänker svara i sina egna trådar, och då är man ju medlem, annars går det inte att svara :va
För mig känns därför hela tråden diffus.

Kom igen DrBike, upp med hakan. Vi ska ju mixtra med min fjädring i sommar! Man kan inte vara vän med alla brukar jag säga. :krama

/J

Last edited:

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag Tillhör en av dom som läser Dr bikes inlägg lite extra noga för att man vet att han kan det han pratar om.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj