Tack och adjö

Status
Ej öppen för fler svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag håller med Torpalasses inlägg. Jag har fått på skallen ett antal ggr på SH jag med, bla av Twostrokeman, problemet den gången var ju att jag insåg att han hade rätt :mad: .......Fast jag är civing :mad:

:tummenupp Och jag har också haft fel. Senaste jag minns var nog 1976... :va

EDIT Med anledning av att jag fick ett minus på detta som måste jag nog förtydliga att det var ett skämt.

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Res på dig farbror.

Jag förstår att det är motigt och jobbigt just nu i ditt liv.
Det är också av den anledningen du inte orkar borsta av dig "de som vet bättre" och skratta åt dem som du brukar göra och ALLTID säger åt mig att göra.
Jag vet själv då jag gång på gång de senaste åren åkt på smällar som gjort att man inte orkar.
Det kallas för utmattningssydom och kommer som ett brev på posten ( ja mina brev har posten slarvat bort så telenor låst telefonerna för att göra mitt liv enklare) när det blir för mycket runt omkring.

Ta en paus, backa tillbaka och tänk på vad som är viktigt för dig.
Ta han dom det så kommer orken tillbaka.

Men det tar tid att komma igång efter en sådan förlust.
Jag vet :(

Du vet att du kan det du snackar om.
Det räcker väl.
Du har en stor skara fans här på SH och även jag är med i denna osynliga klubb.
Det är bara du som får porta mina toppar och då vill jag ju se dig glad när du gör det :)
Även om du muttrar när jag kommer med jobben.
Förövrigt ska det i större inconel ventiler i CBR1000 toppen som jag ska ha.

Jag slår en signal så fort Telenor orkar öppna telefonerna...

Kram på re.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Inge kul att läsa, men respekterar ditt beslut! Som sagt ibland behövs en paus när annat i livet kräver mer.

Men frågan är om du möt på denna attityd ute i verkliga livet när du mött dina hojvänner? Nä exakt det är bara på iNtErNet alla dessa personer blir som gudar när de sitter bakom skärmen.

Du är mycket respekterad och man väntar alltid på dina svar för du förklarar på ett språk som fastnar i huvudet och då inser man att du vet vad du pratar om. Du skippar all bla bla för att glänsa med fina yrkes ord beteckningar utan använder ett språk som är tillräckligt nödvändigt för att en person som inte pysslar med detta inom yrket förstår.

Jag hoppas att tyngden på dina axlar lättar lite efter att ha läst hur omtyck och respekterad du är.

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Tråkigt att höra doktorn.

Det var du som fick mig intresserad av ämnet olja, och med dina trådar la du dom fundamentala oljebitarna på plats för mig.

Men allt måste väl inte vara svart eller vitt?

Skit i SH ett tag, och framför allt dom som kritiserar och dementerar.

Det du gör, och det du lär ut, är något som du själv uppenbarligen brinner för. Sen finns det alltid dom som vet bättre, och framför allt bäst. Sällan är det lätt att vara ödmjuk när man är bäst.

Allting är ju också subjektivt. Allt du skriver är subjektivt - dock säkerligen ofta även vetenskapligt - men det är i slutändan upp till var och en att bedöma vad man själv vill suga in.

Ta en paus - men kom tillbaka!

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
En paus är en bra grej.
Ger en chansen att få lite perspektiv och kanske bry sig lite mindre nästa gång.

Passa på att lurka lite på forumet och ta det lite lugnt med postandet så blir snart SH som förr igen.

Varför är det alltid de bästa som försvinner:(

För ingen kommer ihåg idioterna som försvann.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Dom gångerna jag har behövt hjälp har du ställt upp oavsett var i världen du har varit. :tummenupp

Jag hoppas att du får ordning på det som är snett.

Om jag kan hjälpa till med något så hör av dig.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Jag känner mig lite träffad då jag är en dryg dj..... utan självdistans, varit chef och ingenjör för länge... om jag sagt något olämpligt i någon av dina trådar ber jag om ursäkt. Jag tycker inte att några sakfel här och där är hela världen forsätt skriv.... jag spyr ur mig grejer hela tiden och det blir fel då och då...... men om ingen skriver blir det ingen fart på forumet:krama

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Har hört folk på jobbet som läst doktorns oljetrådar... men som inte ens håller på med hojar.

Hoppas så klart på tidig come back.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Hoppas du menar "Tack och på återseende"........................................
Brukar själv inte bry mig om dom som "ifrågarsätter" på ett bryskt sätt och framför allt inte svara på deras påhopp. Har ett citat som jag brukar tänka på när jag kommer i diskussion med någon både verbalt och på något forum. "Ge dig aldrig in i diskussion med en idiot, han drar alltid ner dig till sin nivå och där kan du aldrig vinna för där är han expert"
Det finns vissa här på forumet som man tror på när dom gör sina kommentarer, allra hellst i teknikforumet, och Dr Bike är ju en av dessa. Så jag hoppas bara att det är en "timeout", vad är SH annars på väg? :(

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Måste även jag gå in och skriva en rad. Tycker dina trådar är toppen och du är jävligt pedagogisk och saklig. Att det uppstått massa jidder från folk som sitter och trycker på sina högskolepoäng är bara beklagligt.

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Kommer sakna dina inlägg med helt klart.

Såna som du har ju hjälpt mig varenda gång jag gått bet i mekandet så fan vad surt om om du drar.
Hoppas du får suget tillbaka snart, såna som du är guld värda för oss som kan mindre än dig men men har ett suga att lära oss mer.
Får respektera ditt beslut även om det suger för mig och många andra som uppskattar hjälpsamheten från dig och alla andra duktigare folk och som hjälper oss att förstå mer och kunna fixa saker själv istället för att få dyra räkningar från verkstaden.
Säger i alla fall stort tack för den hjälp du gett mig

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Tråkigt att höra, doktorn. Jag har alltid gillat dina trådar och inlägg. Dom är alltid lärorika ochh jag har löst en del problem med hjälp av dom.
Du får inte bara gå upp i rök, SH behöver dig!
Ha de bra ändå.................Per :squid

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Ta en "Timeoute" och kom tillbaka när det känns rätt, den här tråden har redan blivit lång och det beror på din popularitet.
Vi är många som väntar dig tillbaka....

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Det är väldigt tråkigt att det ska behöva bli så här.
Dr. Bike klarar sig nog väldigt bra utan oss. Men jag tycker att det är väldigt egoistiskt av "Oss" att förvänta oss att det finns en som ständigt ställer upp i vått och torrt. Helt idiellt.
Jag är nog lite av samma skrot och korn som Dr. Bike. Tycker om att hjälpa till. Ett tack fungerar väldigt bra som betalning. Tyvärr blir man inte rik på det. Men man lever gott på det ändå.
Men det är väldigt många gånger jag har låtit bli att svara, bara pga att risken för att bli påhoppad av besservissar. Utrycker man sig inte 100% rätt, stavar fel, eller på något annat sätt försöker ställa motfrågor för att få den som frågar att tänka själv. Så kommer det ofta någon vakt och påpekar felaktigheter. När det egentligen är menat att få TS att själv komma på och lösa problemet.

Ett stort pluss till dom som har skrivit i tråden och har tagit åt sig av kritiken som har dykit upp. Även "mobbare" kan vara tjusta.

Även om det här "bara" är Internet, så finns det personer med känslor bakom tangentborden.

Det är synd att Dr. Bike har kastat in handduken, men jag tycker ändå att han gör helt rätt.

Mats

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Trist, dina inlägg ligger på en väldigt bra nivå och har säkert hjälpt massor med folk även mig titt och tätt.

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Jag har aldrig varit aktiv i skrivandet, men desto mer har man läst Doktorns inlägg.
Ta det lugnt och kom tillbaka när du känner för det.

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
2021, BMW S1000R
Efter den lärorika konsumentinformationen från Dr_Bike om MC-oljor och marknadens duperande med olika förpackningar från samma tillverkare har då jag tjänat ett par hundralappar per säsong, vilket nu lär vara över tusenlappen. Jag är nog inte den enda som har tjänat på den upplysningen, det rör sig nog om väldigt många. Säkert så till den grad att BTs försäljningsstatistik på MC-olja har stigit riktigt märkbart.
Du borde vara värd att få en rejäl bonus från BT pga detta. Av mig ska du då få en oljebonusöl om du dyker upp på ”Ringen” i år igen.
Skriv gärna mer sådant nyttigt fortsättningsvis och sila de introverta ingenjörsstrebrarna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad