Tack och adjö

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Finns ingen anledning tycker jag. Teknikforumet har regler och moderatorer som (förhoppningsvis) ser till att rätt nivå hålls på diskussionerna och att inga personangrepp sker. Det står fritt för alla att ge kritik och göra rättelser på andras inlägg som de anser vara felaktiga, så länge de uppfyller forumets regler. Följer de inte reglerna så skall inläggen modereras bort. Vid upprepningar så bannas användaren från teknikforumet.
Det verkar inte fungera .... :va

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det verkar inte fungera .... :va

Det finns moderatorer för teknik och mekhörnan och de kan vem som helst pm:a om man tycker saker och ting har spårat ur.

Synd att doktorn ska känna så, men som han säger så måste ju forumet var öppet annars blir det ju inget forum.

PM:a nån moderator så brukar det lösa sig.

Coach

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
2009, Aprilia Tuono Factory
Har inte tid att läsa hela denna tråden men efter att ganska sporadiskt ha använt forumet sedan jag blev medlem för snart ett år sedan har jag läst några inlägg du gjort Dr.Bike. Jag blir fan alltid imponerad av människor som tar sig tid, och det handlar om en hel del tid att skriva bra texter, för att hjälpa andra människor att få en uppfattning om vad man bör tänka på eller för att ge en bild av hur något fungerar. Och, jag blir alltid lika jävla trött på de som inte har den vanliga hövligheten att uttrycka sig respektfullt när man vill framföra sina tankar och synpunkter. Oftast skriver de själva inget konstruktivt på eget initiativ utan dissikerar det andra skrivit och argumenterar klumpigt kring något som kunde vara konstruktivt istället.

Det spelar nästan ingen roll vart man vänder sig idag när det gäller bland annat forum på nätet så finns det ett gäng som gör en annars trevlig upplevelse till något irriterande och tråkigt. Jag har själv lagt en massa tid i andra sammanhang och försökt att hjälpa och har själv råkat ut för de som enbart gillar att framföra kritik, som många gånger visar sig vara ogrundad eller handla om åsikter snarare än sunt förnuft och fakta. Himlen är inte rutig bara för att man vill att den ska vara det, som du skrev i oljetråden, tror jag det var.

Det är lätt att säga att man ska skita i dessa inlägg, och det är helt rätt, man ska skita i dessa inlägg, men det är fan varken lätt eller roligt! Det tar en massa energi och oavsett om man sitter face to face eller via ett forum så landar det i magen ibland och det känns som sagt inte kul alls. Sen kan man ha fel och vara ödmjuk som skribent men det är en annan sak.

Tråkigt att du stiger tillbaka och rent själviskt kan jag säga att jag tycker att du ska överväga att skriva det du tycker är kul att skriva, så ska i alla fall jag stötta dig på forumet de gånger jag kan.

Ha det gott!
/Coach

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Har inte läst hela tråden, men jag kan bara konstatera att det är mycket sorgligt att det gått såhär långt. Forumet kommer fortsättningsvis inte vara lika informations-/lärorikt.

Jag kommer garanterat skicka PM när jag stöter på patrull... :tummenupp

//KaliZ

trullen

Gult är skönt....right?
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX 750ES - 83, Honda VFR 800 -99
Tycker det är synd att du känner så. Som nån skrev, det kan vara expert-mek på Ducati eller en fjortis med en DT bakom skärmen som spyr ur sig, det får vi aldrig veta.
Jag lästa dina trådar om oljor som totalt nollställd och tyckte jag fick väldigt mycket kött på benen av dina trådar. väldigt pedagogiskt skrivet så att man förstod i jämförelse med andra trådar (överallt på nätet).

När du får lusten att skriva igen, gör det för du är uppskattad :tummenupp

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jag håller med coach. Och till Dr bike: Kom igen när du orkar. Jag tycker du skriver bra. Själv läser jag mycket mycket mer än jag bidrar.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
en "håll käften i 7 dagar" funktion hade varit najs här på forumet, då admins, trådägare, och kanske sektionsägare (mekhörna, lack och plast, etc) kan med ett klick få någon att inte kunna lägga in några inlägg för ett bestämt antal dagar. Jag tror att det här borde vara ganska enkelt att implementera. På de flesta forum och chattar förr fanns moderatorer, personer som är kända och accepterade av den större massan. Kanske dags att införa lite sånt, innan alla vettiga människor stänger av för gott ?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jättebra att du tar timeout,jag va trött på dina oljetråd...såååå duktig va du väl inte,eller så är svensken dum...natti natti :)

Sååå duktig och duktig...
Kunnig och vänligen delar med sig av sina kunskaper...
Till skillnad från spydiga inlägg där folk försöker visa sig duktiga genom att trampa ner den som skriver.

Det GÅR att diskutera på ett vuxet sätt även på SH.

Ta nu en skön bakfylla och läs reglerna om att man inte får skriva på fyllan... :tummenupp

Gabor

Guest
Vi är på SH, där det tyvärr för länge sedan är svårt att ha seriösa inlägg. Det finns mängder med de som lever sitt liv bakom tangentbordet men inte vet hur verktyg fungerar eller hur lite kunskap används praktiskt..

Beklagar DR Bike. Kan bara hålla med dig, synd att folk inte klarar av att lyssna å lära av de som kan.

Last edited by a moderator:

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
Jag missa trådens datum.... Nu hajja jag vad som skett......

jätte jätte tråkigt

Last edited:

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Va trist :( jag är en sådan som hellre lyssnar på någon som verkligen har erfarenhet än en som "läst" till sig det.
Förstår dig iaf men hoppas på en del tips iaf.
Fattar inte varför folk ska reta sig på att man vill hjälpa andra med sina erfarenheter och kunskap...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Va trist :( jag är en sådan som hellre lyssnar på någon som verkligen har erfarenhet än en som "läst" till sig det.
Förstår dig iaf men hoppas på en del tips iaf.
Fattar inte varför folk ska reta sig på att man vill hjälpa andra med sina erfarenheter och kunskap...

Efter ha läst Bikerbitch inlägg i denna tråd och följt länken, så bleknar denna tråd totalt...det är så tragiskt :-(

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Pga det tråkiga som hänt stängs denna tråden.
Hänvisar till tråden som BB och Thygod länkar till.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad