Har inte tid att läsa hela denna tråden men efter att ganska sporadiskt ha använt forumet sedan jag blev medlem för snart ett år sedan har jag läst några inlägg du gjort Dr.Bike. Jag blir fan alltid imponerad av människor som tar sig tid, och det handlar om en hel del tid att skriva bra texter, för att hjälpa andra människor att få en uppfattning om vad man bör tänka på eller för att ge en bild av hur något fungerar. Och, jag blir alltid lika jävla trött på de som inte har den vanliga hövligheten att uttrycka sig respektfullt när man vill framföra sina tankar och synpunkter. Oftast skriver de själva inget konstruktivt på eget initiativ utan dissikerar det andra skrivit och argumenterar klumpigt kring något som kunde vara konstruktivt istället.
Det spelar nästan ingen roll vart man vänder sig idag när det gäller bland annat forum på nätet så finns det ett gäng som gör en annars trevlig upplevelse till något irriterande och tråkigt. Jag har själv lagt en massa tid i andra sammanhang och försökt att hjälpa och har själv råkat ut för de som enbart gillar att framföra kritik, som många gånger visar sig vara ogrundad eller handla om åsikter snarare än sunt förnuft och fakta. Himlen är inte rutig bara för att man vill att den ska vara det, som du skrev i oljetråden, tror jag det var.
Det är lätt att säga att man ska skita i dessa inlägg, och det är helt rätt, man ska skita i dessa inlägg, men det är fan varken lätt eller roligt! Det tar en massa energi och oavsett om man sitter face to face eller via ett forum så landar det i magen ibland och det känns som sagt inte kul alls. Sen kan man ha fel och vara ödmjuk som skribent men det är en annan sak.
Tråkigt att du stiger tillbaka och rent själviskt kan jag säga att jag tycker att du ska överväga att skriva det du tycker är kul att skriva, så ska i alla fall jag stötta dig på forumet de gånger jag kan.
Ha det gott!
/Coach