Tappat suget

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
GuW skrev:
Ingen av er ska ha hoj helt klart, Sälj skiten och köp en läppstiftsfärgad bil med 19" fälgar istället, det är tydligt att det bara är ett posörtillbehör du behöver!

:rofl :hihi
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Inte för att vara taskig, men om du får knas med kroppen av att kratta och sånt, så bör du kanske inte börja hoppa fallskärm. Hoppen i sig är väl inte så farligt. Det är packningen av skärmen som sliter om du inte är bra i kroppen (så vida du bara strö hoppar lite :) ).

Visst, det går att leja bort packjobbet på de större hoppfälten men då kostar det.

Och sen var det pengarna... ca: 160 / hopp + 30-40 / packning... Inte svårt att bränna 2 - 4000 på en helg.

Det är dyrt att ha kul :7peta
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Drifter skrev:
Äh, låt henne göra som hon vill.

Vissa är mer intresserade och andra mindre, det är bara att acceptera. :fakta

Försvarar du henne för något jag inte ens sagt? Jag låter väl fan hon göra som hon vill? :huvet :huvet

Ursäkta för man yttrar sig för all del.

Lägger man upp en tråd på ett hoj forum får man väl ta att folk skriver att hon ska ska skita i att bara lägga ner, troligivs därför man skapar en sån tråd också.

:fatta!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
marandy skrev:
Jag kan inte hjälpa det, mitt sommarjobb som skulle hjälpa mej att avbetala duccen är så dött, så nu har jag till och med tappat suget på hoj. The bikelife is over for me...

Sviker gänget nu.. :S
Nu står det i din profil att du har en XR helt plötsligt, som också är till salu?

Sålde du Ducatin och köpte en XR men upptäckte efter 5 timmar att offroad inte var din grej heller och nu vill du sälja den också, eller har Ducatin helt spontant förvandlats till en XR?

Förvirrande...
 

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Markaryd
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Kan ju säga att jag med fått slita en del för min hojj även fast den inte är den dyraste men sedan kommer utrustning + försäkring o dyligt.
Jobbade varenda lördag samtidigt som jag gick i skolan sen stormen(jobbade i skogen då såklart, det var inte kul med all snö o kylan som var i vintras vill jag lova)Har även jobbat som en tok nu på sommarlovet . Snacka om att det tog udden på mig men nu så har jag bågen + utrustning men även ett litet lån kvar. Men som med allt annat handlar det om att prioritera, man kan ju inte gå o handla kläder o grejjer som man inte behöver etc.

Ta god tid på dig att bestämma dig så det inte blir någon impulssak så att du ångrar dig sen.

Ha det bra o kravla upp ur svackan
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Teo skrev:
Lätt! Do it! Kör AFF! :tummenupp

Kolla en till som hajar!
För 20000:- så har man så man kan hoppa hela sommaren och ha det gytt.
Och då ingår alla trevliga hopp kompisar och fester :tummenupp

Och man får åka lika fort som med kroppen, som bara Rossi kan med hojen :banana

Ska själv lägga min hoj på hyllan ett tag för att statsa järnet på hoppningen till vintern. :fatta!
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
NoicE skrev:
Jag älskar motorcyklar :kär
Så sant det du säger, har man kärleken till vind i håret så spelar det ingen roll.
Har man kärlek till avundsjuka blickar eller att polarna blir impade, då kan man
ju lika gärna køpa nått annat bling'igt...


Håller med dig och Oljekyld till 110 %

Antingen gillar man att köra hoj ...... Då anpassar man hojen efter ekonomin
och kör och har roligt med en äldre hoj som är billig i inköp och försäkring
Då slipper man den tunga ekonomi biten.............

Jag skulle så gärna ha en ny GSXR 1000 K5 men .......
Efter husköp och Knodd på G............... så blir de ingen .....

Så behåller jag min gamla skrutt hoj så har jag ju något att åka på
när solen tittar fram på vårkanten ......
En hoj på 2 hjul som får mig att lysa upp inombords varje gång jag vrider på rullen....................

marandy köp en billig hoj och njut av mc-åkandet istället för att mådåligt p.g.a. ekonomin..................... :tuttar

Eller du kanske bara vill stå och vara cool vid korvmojen .... med
slitna knäpuckar som du satt rondellen i ........... :hihi
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
GuW skrev:
En 02á som har gått 80mil???

Ingen av er ska ha hoj helt klart, Sälj skiten och köp en läppstiftsfärgad bil med 19" fälgar istället, det är tydligt att det bara är ett posörtillbehör du behöver!

80mil körde brorsan från MC butiken och hem, helgen därpå gjorde han första servicen...
Min hoj gick väl ungefär lika mycket första helgen jag hade den, och då jobbade jag till 13:00 den lördagen

det är ju inte jag som haft den, så varför gnälla på mej över att den inte gått längre? den är importerad från italien, så det är nån italiensk snubbe som inte kört längre än så. gnäl på honom du. min lilla 125.a har jävlar i det fått gå.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
sgtpepper skrev:
Nu står det i din profil att du har en XR helt plötsligt, som också är till salu?

Sålde du Ducatin och köpte en XR men upptäckte efter 5 timmar att offroad inte var din grej heller och nu vill du sälja den också, eller har Ducatin helt spontant förvandlats till en XR?

Förvirrande...
Nix, XR:en är en 125:a, haft den i över ett år. Men den är till salu nu, pga köp av större hoj. Förvirrande? neej, en ganska vanlig företeelse, enligt mej. Eller?
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
TooL skrev:
Håller med dig och Oljekyld till 110 %

Antingen gillar man att köra hoj ...... Då anpassar man hojen efter ekonomin
och kör och har roligt med en äldre hoj som är billig i inköp och försäkring
Då slipper man den tunga ekonomi biten.............

Jag skulle så gärna ha en ny GSXR 1000 K5 men .......
Efter husköp och Knodd på G............... så blir de ingen .....

Så behåller jag min gamla skrutt hoj så har jag ju något att åka på
när solen tittar fram på vårkanten ......
En hoj på 2 hjul som får mig att lysa upp inombords varje gång jag vrider på rullen....................

marandy köp en billig hoj och njut av mc-åkandet istället för att mådåligt p.g.a. ekonomin..................... :tuttar

Eller du kanske bara vill stå och vara cool vid korvmojen .... med
slitna knäpuckar som du satt rondellen i ........... :hihi

Har blivit tillrättavisad. det blir en billig cbr eller liknande, för ca 25000, så räcker pengarna till en resa också :) Se, så finurlig jag är! ;P
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
marandy skrev:
Har blivit tillrättavisad. det blir en billig cbr eller liknande, för ca 25000, så räcker pengarna till en resa också :) Se, så finurlig jag är! ;P

:tummenupp Göt att höra ..... du kommer ha minst lika roligt på den ....
CBR 600 e driftsäkra roliga .............
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
TooL skrev:
:tummenupp Göt att höra ..... du kommer ha minst lika roligt på den ....
CBR 600 e driftsäkra roliga .............

Har också hört det :) Honda är ett säkert kort! :tungan
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Jag tror jag vet lite var skon klämmer...

En sådan där dyr pryl ska man först drömma om och sedan börja spara pengar och medan man sparar slantarna på hög så letar man ständigt efter den perfekta hojen (i det här fallet). Sedan står man då slutligen en dag med pengar på fickan och hittat sitt drömobjekt. Sedan åker man och hämtar det och får lön för mödan med känslan av att antingen slänga upp den på släpet eller själv köra hem den.
Det ska vara lite slit och drömmande innan.

I ditt fall har du fått hojen på tok för tidigt och för enkelt. Inge kul att betala av något efteråt, eftersom längtanskänslan man har innan (drivkraften) man fått hojen inte längre är där då hojen står i garaget.

Därför tror jag att du tycker ditt sommarjobb suger för hårt.
Tro mig, många tycker ditt sommarjobb är soft med mycket sol på jobbet :banana, men visst, det kan vara :tråkad också.

Det är vad jag tror.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
goodspeed skrev:
Jag tror jag vet lite var skon klämmer...

En sådan där dyr pryl ska man först drömma om och sedan börja spara pengar och medan man sparar slantarna på hög så letar man ständigt efter den perfekta hojen (i det här fallet). Sedan står man då slutligen en dag med pengar på fickan och hittat sitt drömobjekt. Sedan åker man och hämtar det och får lön för mödan med känslan av att antingen slänga upp den på släpet eller själv köra hem den.
Det ska vara lite slit och drömmande innan.

I ditt fall har du fått hojen på tok för tidigt och för enkelt. Inge kul att betala av något efteråt, eftersom längtanskänslan man har innan (drivkraften) man fått hojen inte längre är där då hojen står i garaget.

Därför tror jag att du tycker ditt sommarjobb suger för hårt.
Tro mig, många tycker ditt sommarjobb är soft med mycket sol på jobbet :banana, men visst, det kan vara :tråkad också.

Det är vad jag tror.

Kan du ha jävligt rätt i! :)
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Padde skrev:
Försvarar du henne för något jag inte ens sagt? Jag låter väl fan hon göra som hon vill? :huvet :huvet

Ursäkta för man yttrar sig för all del.

Lägger man upp en tråd på ett hoj forum får man väl ta att folk skriver att hon ska ska skita i att bara lägga ner, troligivs därför man skapar en sån tråd också.

:fatta!

Lugn och fin, jag bara retas :arsele
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
marandy skrev:
Har blivit tillrättavisad. det blir en billig cbr eller liknande, för ca 25000, så räcker pengarna till en resa också :) Se, så finurlig jag är! ;P

Nu börjar det likna nåt :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top