Testade en custom idag. En Suzuki Intruder VL800.
Det var väl bland det tråkigaste man kan göra.
Fattar inte tjusningen
Länge leve sporthojar
Tja alla glaga Thunderace ägare har solt min gamla husa och är lite sugen på en men vilket år ska man ta? har letat och i alla specar man hittar så har år 97 110nm i vrid och år 98 och uppåt bara 91nm?? 97 ska toppa 275 medans 98 bara toppar 255?? kan det stämma? mvh.
Så vitt jag vet så har T-ace enbart sålts i fulleffektsversion i Sverige. Det motsvarar 145 hk och 110 nm. I andra länder har de sålts i andra utföranden så det kan finnas lite variationer i tabeller på internet. Toppfarten på de svenska modellerna (1996-2001) ligger på ca. 260 km/h i verklig fart. Mätaren visar då dock 275 km/h.
Tro mig, fortare behöver man inte åka.
(Köpte själv en 00:a ny och den är då garanterat i fulleffektsversion. )
Vänta bara tills du får se vad du kommer att få betala i trafikförsäkring nästa år... då kommer den där Intrudern att verka mycket mer lockande ...
Är ny här.
Har bläddrat igenom tråden och funnit mycket intressant.
Är spekulant på en -99 Thunderace med mätarställning på 4400mil
Har nytt drivpaket och verkar fräsch.
4200-milaservicen finns det stämpel på.
Vet inte om ventilerna är kollade/justerade då, men det kanske ingår i den servicen.
Som jag förstått av tråden så är det normalt inte några större problem på denna hoj. Får väl ta en extra koll att packboxarna på framgaffeln är ok.
Det fanns ett inlägg om ett klonkande ljud vid lugnt körning. Det skulle komma från EXUP. Jag hörde ett sånt klonkande vid provkörningen men reagerade inte då.
Vad innebär det? Är det en justeringssak, eller innebär det problem och kostnader?
Hojen står på en bilfirma och dom begär 42000kr (efter prutning).
Vad tycker ni? Är det ett vettigt pris?
Har kollat runt på annonser, men inte lyckats få en klar prisbild.
Vad är det som avgör? Är det någon större skillnad prismässigt på t ex en -01:a jmf m en -99:a? Hur mycket avgör miltalet på priset.
Att skicket är viktigt förstår jag ju.
Vore tacksam för hjälp med mina funderingar.
Är ny här.
Har bläddrat igenom tråden och funnit mycket intressant.
Är spekulant på en -99 Thunderace med mätarställning på 4400mil
Har nytt drivpaket och verkar fräsch.
4200-milaservicen finns det stämpel på.
Vet inte om ventilerna är kollade/justerade då, men det kanske ingår i den servicen.
Som jag förstått av tråden så är det normalt inte några större problem på denna hoj. Får väl ta en extra koll att packboxarna på framgaffeln är ok.
Det fanns ett inlägg om ett klonkande ljud vid lugnt körning. Det skulle komma från EXUP. Jag hörde ett sånt klonkande vid provkörningen men reagerade inte då.
Vad innebär det? Är det en justeringssak, eller innebär det problem och kostnader?
Hojen står på en bilfirma och dom begär 42000kr (efter prutning).
Vad tycker ni? Är det ett vettigt pris?
Har kollat runt på annonser, men inte lyckats få en klar prisbild.
Vad är det som avgör? Är det någon större skillnad prismässigt på t ex en -01:a jmf m en -99:a? Hur mycket avgör miltalet på priset.
Att skicket är viktigt förstår jag ju.
Vore tacksam för hjälp med mina funderingar.
Gratulerar till ett klokt MC-val.
Är det möjligen så att cykeln har ett effektsystem då man tagit bort EXUP-en? (Alternativt dåligt inställd EXUP-spel.) Då försämras effekten vid låga varv. Cykeln brölar på låga varv men det händer "inte mycket".
Kör man som en pre-pubertal tonåring med hävdelsebehov????? haha kan man slanga så varför inte = avis? hehe
Haha, you don't wanna go there
Min årspremie på helförsäkring är ca 4 000 kr.
Gör mig en tjänst lurken. Kolla på den här sidan innan du åker iväg på bakhjulet. Jag börjar bli trött på att betala mer och mer i försäkring.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|