Jag ser ingen logik i vaf du skriver.
Ingen bra idé att cementera ett beteende för att sen försöka "arbeta" bort det. Finns ingen annan väg än att stoppa det här och hålla Rumänien och inte minst eu ansvariga, 100% konsekvent.
Hur man ska motarbeta fusk och/eller överutnyttjande av ett sjukförsäkringssystem är en helt annan sak. Icke jämförbart alls.
Jag jämför inte problemen, jag jämför lösningen. Inte så komplicerat att förstå vad jag menar om man vill, men jag kan förtydliga;
Ett problem (tiggeri/folk utnyttjar sjukförsäkringssystemet) löses med en drastisk åtgärd (förbjuda tiggeri/avskaffa sjukpenning) utan att man löst grundproblematiken (integrera romer i Rumänien/förbättra utredningsprocessen av sjuka).
När man har en lösning på plats kan man förbjuda för då finns ett alternativ, men jag tycker inte det är ok att göra det i omvänd ordning.
Men vi behöver inte hänga upp oss på mina metaforer
Är det någonting Rumänien borde fokusera på så är det en ordentlig utredning av vad det är för skum skaka-förvridna-ben-sjukdom som romer drabbas av
kunde inte låta bli...
Tycker hon svarar som en skyldig människa.
Det där är så verklighetsfrånvänt att jag nog avstår vidare diskussion.
Man kan inte jämföra tillämpningen av ett inhemskt, av invånarnas skattemedel uppbyggt skyddsnät med cementerandet av ett beteende som baseras på skuldbeläggande av tredje part. I samma sekund man låter det fortgå har man ansvarsbefriat en nation som på något outgrundligt vis lyckats bli medlem i europeiska unionen. Tillika har man från svenskt håll befriat eu från det ansvar medlemsländerna både förbundit sig att axla och dessutom tagit bra betalt för att sköta.
Det är Rumäniens och eus sak att lösa. Det enda vi kan bidra med är att konsekvent peka på det. Varje åtgärd bortom det är att skjuta oss själva i sank och ge bränsle åt en fullständigt ohållbar företeelse.
och har man bestämt sig för för att inte förstå vad jag menar spelar det ändå ingen roll vad jag skriver
Jag skrev att jag inte jämför problemen och du svarar att problemen inte går att jämföra
Som sagt, det var en metafor som syftade på det (för mig) orimliga i symptombehandling innan man tagit hand om orsaken. Kan nog inte bli tydligare, och har man bestämt sig för för att inte förstå vad jag menar spelar det ändå ingen roll vad jag skriver, så låt oss släppa det
Det värsta är inte om man bestämt sig för att inte förstå...
fferkofta
Det värsta är inte om man bestämt sig för att inte förstå...
Har du gjort det där? Skönt sätt att starta en konversation: Din sopa.
Kan också vara lite trixigt att se vem som quotar vemDubbelnegationer är trixiga, det medges.
Kan också vara lite trixigt att se vem som quotar vem
Hur är det med tiggarna som utger sig att vara dövstumma?
Vilka rättigheter har de?
Är det bedrägeri när de visar sig inte vara dövstumma?
Rimligtvis inte, såvida man inte har ett plakat "hjälp till operation" eller tydligt använder sin "skada" till en fördel på något sätt.Hur är det med tiggarna som utger sig att vara dövstumma?
Vilka rättigheter har de?
Är det bedrägeri när de visar sig inte vara dövstumma?
Rimligtvis inte, såvida man inte har ett plakat "hjälp till operation".
Tycker du? Var då t ex?
Och skicka notan till hemlandet. de må vara Indien eller Rumänien. Mina skattepengar ska gå till riktiga männinskor.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|