Man (ALLA) skall sluta ge pengar. Sen är problemet ur världen. Min värld iaf.
Vad tror du tiggarna gör då då?
Man (ALLA) skall sluta ge pengar. Sen är problemet ur världen. Min värld iaf.
Vad tror du tiggarna gör då då?
Flyttar till Finland och tigger där istället
Vad vill du göra då? Bunta ihop dom och ha ihjäl dom?
Frågan obesvarad alltså.
Det ante mig.
Svara då.
va nyss nere på stan.
moderaterna stod och gjorde reklam, 10 meter ifrån satt där en sliten tiggare av utländsk härkomst..
blev en rätt sjuk kontrast.
Det är ju bara en helt naturlig följd av att moderaterna lyckats göra sverige till ett så framgångsrikt och lyckligt land
Knappas något som Moderaterna ska ta till sig. Sverige i jämförelse med bl. a andra fattiga europeiska länder har under lång tid haft det socialt och materiellt bättre. Något som går längre tillbaka än Borg och Reinfeldt skattesänkarfest som ju lyckats att tvärt om montera ner välfärden.
Knappas något som Moderaterna ska ta till sig. Sverige i jämförelse med bl. a andra fattiga europeiska länder har under lång tid haft det socialt och materiellt bättre. Något som går längre tillbaka än Borg och Reinfeldt skattesänkarfest som ju lyckats att tvärt om montera ner välfärden.
Såg en tiggartant som växlade pengar i en växlingsmaskin idag. Det gick nog ingen nöd på henne.....
Ingen som noterade min lätta sarkasm..?
Vi byggde vår välfärd på stålexport och industriell tillverkning med kvalitet av absolut världsklass. Många miljoner människors yrkeskunnande och hårda slit. Inget som verkar efterfrågas längre då toppolitikerna verkar tro att samma välstånd ska kunna skapas av ett tjänstesamhälle.
Dvs av människor som inte kan någonting och tillbringar sina yrkesliv på kontor. Vilka dessutom är ett fåtal av befolkningen. Det om något visar på dessa folkvaldas extrema världsfrånvändhet och oförmåga att styra ett land.
Det är på väg åt helvete och fort.
De nya moderaterna är samma gamla höger. Gynnar de redan rika och lånar till mer skattesänkningar. Om jag minns rätt lånar de idag 70 miljarder till skattesänkningar för de redan rika
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|