Jag tror de som vill förbjuda tiggeriet har inte tänkt igenom vilka usla alternativ tiggarna har. Jag är alltså stark motståndare till att förbjuda tiggeri. Vad har folk tänkt sig att straffet ska vara?
Böter?
Jag tror de som vill förbjuda tiggeriet har inte tänkt igenom vilka usla alternativ tiggarna har. Jag är alltså stark motståndare till att förbjuda tiggeri. Vad har folk tänkt sig att straffet ska vara?
Böter?
hehe Precis. Tyvärr ganska ologiskt och inte helt enkel korrelation. Blir till att tigga för att betala böterna! Inte helt lätt det där.
Stympning?
Får man bedriva gatuförsäljning utan tillstånd?
Så länge de inte belamrar markytan är det fritt. Se alla mobilnätsföretag, elnätsföretag mm som försöker pracka på dig ett nytt avtal när du besöker stan i solskenet..
Vilket i så fall gör att dom kan sälja en liten blomma för att komma förbi ett eventuellt förbud.
Helt meningslöst med andra ord.
Alldeles så, det finns mer än en lag som behöver översyn.
Vilket i så fall gör att dom kan sälja en liten blomma för att komma förbi ett eventuellt förbud.
Sen innebär ju det att man nästan måste jobba för att plocka blomman eller masa sig till affären och köpa den. Så det lär nog inte inträffa.
Sen innebär ju det att man nästan måste jobba för att plocka blomman eller masa sig till affären och köpa den. Så det lär nog inte inträffa.
Man kanske kan sno en?
Ja, konstigt nog visas det ju på ett enastående entreprenörskap och rejäl arbetsflit bara det man gör är olagligt. Konstigt det där.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|