Du är medveten om att man behållt värnskatten
Undrar vem som yrar? Sist jag kolla beslöt moderata partistämman i höstas om slopad värnskatt
Du är medveten om att man behållt värnskatten
Vi byggde välfärden på frihandel. Varför skulle inte vi kunna rita och utveckla fartyg, bilar, lastbilar, IT med mera med produktionen där den är billigast?
Kruxet är väl att alla inte blir ingenjörer och dylikt, det är ont om de där mer praktiska jobben om man inte vill jobba med sörvis... det löser sig skall du se.
Vi byggde välfärden på frihandel. Varför skulle inte vi kunna rita och utveckla fartyg, bilar, lastbilar, IT med mera med produktionen där den är billigast?
Kruxet är väl att alla inte blir ingenjörer och dylikt, det är ont om de där mer praktiska jobben om man inte vill jobba med sörvis... det löser sig skall du se.
9 000 000 ingenjörer? Återkom när du har nåt vettigt att säga.
Så jävla typiskt ingenjörer att hävda att dom är lösningen på alla världens problem. No offence men ni är helt odugliga.
Så jävla typiskt ingenjörer att hävda att dom är lösningen på alla världens problem. No offence men ni är helt odugliga.
Själv är jag en enkel hantverkare, råkar bara snitta 35-40000 för att jag är bland dom skickligaste man kan hitta i min yrkesgrupp. Och hade jag valt att utbilda mig till ingetjör hade jag kunnat grunda det i hög grad teoretiska kunnandet med nåt ingen av er har. Praktiska hands-on förmågor.
Säger detta för jag har många vänner som är ingenjörer i flertalet områden.
En del designar åt petrokemin, andra pysslar med olika former av el. Gemensamt är att dom är helt hjälplösa utan en dator.
Själv är jag en enkel hantverkare, råkar bara snitta 35-40000 för att jag är bland dom skickligaste man kan hitta i min yrkesgrupp. Och hade jag valt att utbilda mig till ingetjör hade jag kunnat grunda det i hög grad teoretiska kunnandet med nåt ingen av er har. Praktiska hands-on förmågor.
Säger detta för jag har många vänner som är ingenjörer i flertalet områden.
En del designar åt petrokemin, andra pysslar med olika former av el. Gemensamt är att dom är helt hjälplösa utan en dator.
Oj då. Men tjänstesamhället handlar mycket om teknik och produktutveckling. Och då använder man datorn idag, inte minst för att man samarbetar i globala projekt.
Inget illa ment. Det är tråkigt hur andelen minskar av jobb med praktisk teknisk förmåga. Besvärliga tider för alla länder med hög BNP.
Frågan är vad vi hittar på istället. Automatiseringen kommer bara att öka, även av tjänstejobben. Finns inget trollspö att vifta med tyvärr.
Enkel lösning. Basinkomst åt alla och låter maskinerna sköta produktionen.
Kapitalismen avskaffas och ett ekonomiskt system som baseras på rättvis distribution av resurser införs. För vem som har en halv hjärna att tänka med tror på ett system som bygger på oändlig tillväxt när planetens resurser är ändliga? Och sen häcklar jag bara ingenjörer för att det är roligt! Har stor respekt för vad som går att åstadkomma med tankekraft och tekniskt snille.
Vissa av oss gillar att jobba och har inget att vinna på att stanna, kvar blir tiggarna, miljöpartisterna, kommunisterna och en och annan Sosse som undrade vad som hände. Resten kommer successivt lämna landet.
Jag hooppas medborgarlön också är ett häcklande, annars kan vi lägga ner sporthoj då ingen kommer ha råd med annat än en CB250, förutom politruckerna i MP. Själv är jag troligen ännu sämre än en ingenjör enligt dig (chefsjobb de senaste 8 åren) men tror helt klart på att tjänstesamhället är vägen till ökad tillväxt. Som du själv säger kan vi inte bara låta de praktsika människorna bygga saker hela tiden för då tar resurserna slut. kan vi istället köpa och sälja tjänster kan vi öka tillväxten (mer pengar till alla), skapa en grund för arbeten som passar även de utan utbildning och ha det allmännt bra i ett *ironi på* hemskt högerkapitalistiskt samhälle *ironi av*. Det är inte precis som att tjänstesamhället är något nytt och Sverige är bra på altt från TV-spel (Notch, Dice), musik (bla bla mafia o.s.v), banking, IT-tjänster etc. Alla förutsättningar finns för en ljusnande framtid.
Skall vi däremot ha basinkomst så tror jag de flesta kan räkna ut hur samhället mår. Vissa av oss gillar att jobba och har inget att vinna på att stanna, kvar blir tiggarna, miljöpartisterna, kommunisterna och en och annan Sosse som undrade vad som hände. Resten kommer successivt lämna landet.
Vänster folk är verkligen de nötter som du framställer det. De har aldrig sett om sitt hus, aldrig demokratiskt byggt upp landet, aldrig haft en solidarisk tanke med andra. Du verkar onekligen full sketen med bra ideèr
View attachment 400499
Vänster folk är verkligen de nötter som du framställer det. De har aldrig sett om sitt hus, aldrig demokratiskt byggt upp landet, aldrig haft en solidarisk tanke med andra. Du verkar onekligen full sketen med bra ideèr
View attachment 400499
Tanken med basinkomst är skitpengar att överleva på som ersätter försäkringskassa, akassa och soc, och frigör administrativ arbetskraft och resurser till mer skapande, uppfinnande arbeten som jag ser det. Som du ser det och som jag såg det innan jag såg fördelarna så är det helt förkastligt.
Sen säger jag inget ont om chefer OM dom har kompetensen och vidsynen som krävs för att ta upplysta beslut.
Men ge mig ett utförligt svar på hur din heliga tillväxtko ska fortsätta växa när resurserna vi använder tar slut. Jorden är varken platt eller oändlig och vi har inte teknologi för att kolonisera rymden än, vilket krävs för oändlig tillväxt. Snälla tänk ett steg längre än din näsa räcker.
Dessutom har det nuvarande ekonomiska systemet ett katastrofalt fel: varje tekniskt framsteg måste mjölkas klart och säljas färdigt innan nästa kan släppas till marknaden vilket hämmar den teknologiska utvecklingen på ett oacceptabelt sätt. Förstår du vad jag säger?
Alla nuvarande politiska alternativ leder bara djupare i fördärv.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari