Tiggeriet i Sverige

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Bättre att göra som i Paris (om jag inte minns fel), där borgmästaren sade: vi diskriminerar ingen, här får alla sova under broarna, fattiga som rika.

I Paris står massor med lägenhetshus tomma för att folk inte har råd att betala hyrorna och istället bor folk på gatorna i tält mitt inne i stan. Bland annat i rondeller mm.
Nu menar jag inte "uteliggare" utan dessa människor har jobb och vissa av dem går till sitt jobb i kostym från tältet till sitt fina kontor. Det är tydligen bättre att ha så höga hyror att ingen har råd att bo där än att sänka hyrorna och få fullbelagt på nolltid.

Jag tog imot en ros av en tjej och gick iväg rätt
fort. Jäklar vad hon kom efter fort. Och jag som trodde
hon gav mej rosen

Det gjorde jag oxå i Barcelona och blev rånad på köpet. Hellre tiggare än rånare.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Bättre att göra som i Paris (om jag inte minns fel), där borgmästaren sade: vi diskriminerar ingen, här får alla sova under broarna, fattiga som rika.

Är det inte bättre att man har det svenska systemet som det är tänkt?

Att svenska medborgare, som arbetar, skyddar svenska medborgare, som INTE arbetar, från att behöva sova utomhus?

Funkar dock dåligt när det kommer en hel massa rumäner hit som inte arbetar. Då måste vi ju samtidigt ta hit massa rumäner som jobbar och betalar för sina landsmän. Och då kan vi lika gärna bara annektera rumänien, Putin style!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Påminner mig om pundaren jag såg som bar 20-liters gasflaskor över ett tvåmetersstaket, enastående bedrift.

En bekant anställde nästan bara ungdomsbrottslingar i produktionen på företaget, visst slogs det sönder en del i ren ilska, men satan vad dom hade energi, och jobbade som vettvillingar gjorde dom.

För att inte tala om kabeltjuvar. Det måste vara en jäkla massa jobb och slit för lite skrotvärde.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
I Paris står massor med lägenhetshus tomma för att folk inte har råd att betala hyrorna och istället bor folk på gatorna i tält mitt inne i stan. Bland annat i rondeller mm.
Nu menar jag inte "uteliggare" utan dessa människor har jobb och vissa av dem går till sitt jobb i kostym från tältet till sitt fina kontor. Det är tydligen bättre att ha så höga hyror att ingen har råd att bo där än att sänka hyrorna och få fullbelagt på nolltid.
Hmm, det där har jag aldrig sett.
Tycker att det är betydligt mindre lösa/hemlösa folk i Paris jämfört med Sthlm (centrala Paris/Sthlm).
Nu har vi tiggare i princip överallt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hmm, det där har jag aldrig sett.
Tycker att det är betydligt mindre lösa/hemlösa folk i Paris jämfört med Sthlm (centrala Paris/Sthlm).
Nu har vi tiggare i princip överallt.

Jag både såg dem och fick berättat för mig av lokalbefolkningen hur det är så den källan räcker för mig. :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag både såg dem och fick berättat för mig av lokalbefolkningen hur det är så den källan räcker för mig. :D

Frågan är då: Hur kan man stanna kvar på ett jobb i Paris om man tvingas bo på gatan?

Är det 100% arbetslöshet i hela resten av Frankrike eller?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Frågan är då: Hur kan man stanna kvar på ett jobb i Paris om man tvingas bo på gatan?

Är det 100% arbetslöshet i hela resten av Frankrike eller?

Jag kan inte svara för hur andra människor tänker men det finns ju även stora husvagnsläger där folk bor. Där bor inte bara rumäner eller dylikt.
Vissa människor vill jobba oavsett om de bor på gatan eller inte. Jag tror inte att tiggarna i Sverige tycker att det är guld & gröna skogar att sitta på gatorna i minusgrader för ett par kronor i en gammal pappmugg. Ni sitter där på era feta plånböcker och dömmer människor när ni själva fötts med en silversked i munnen i jämförelse mot många andra. Man blir förbannad av att höra hur jävla trångsynta vissa härinne är och man vill bara spy!
Sluta grina! Vad fan gör det er om det sitter en människa på ER gata? Är det så jävla farligt? Ni kanske blir smittade?
Jag säger det igen, hellre tiggare än rånare!

YipYip, detta var inte mot dig personligen.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag kan inte svara för hur andra människor tänker men det finns ju även stora husvagnsläger där folk bor. Där bor inte bara rumäner eller dylikt.
Vissa människor vill jobba oavsett om de bor på gatan eller inte. Jag tror inte att tiggarna i Sverige tycker att det är guld & gröna skogar att sitta på gatorna i minusgrader för ett par kronor i en gammal pappmugg. Ni sitter där på era feta plånböcker och dömmer människor när ni själva fötts med en silversked i munnen i jämförelse mot många andra. Man blir förbannad av att höra hur jävla trångsynta vissa härinne är och man vill bara spy!
Sluta grina! Vad fan gör det er om det sitter en människa på ER gata? Är det så jävla farligt? Ni kanske blir smittade?

De kriminella organissationerna tackar för ditt bidrag.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är det inte bättre för alla om ligorna öppnar ett 90-konto som folk kan ge allmosor till. Då slipper hunsade stackare sitta på gatan och frysa.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Seså lugna dig.

För det första, hur vet du att alla härinne är födda med silversked i mun? Och om man är det, har man då inte rätt att tycka till om något annat än typ räntor, aktier och dylikt?

Om jag säger att jag själv är uppväxt i en familj med 2 helt vanliga arbetarföräldrar, den ena jobbade under min uppväxt på hotell och den andra som kommunal vaktmästare. Low class enough for ya? 2 syskon och hund hade vi också. Och första gången jag var utanför Norden var jag 18 år gammal och då inte med min familj utan med en idrottsförening. En resa vi betalade genom att jobba ihop pengarna tidiga helgmornar med att sälja frallor dörr till dörr och på torget. Första gången jag satt i ett flygplan var jag 19 då jag med den lön jag fick från att ha gjort lumpen åkte till Bulgarien.

Har jag då rätt att ställa frågan varför mängder med fransmän väljer att bo på gatan i Paris framför att bo i en mindre stad med BETYDLIGT lägre hyror?
Har jag rätt att inte tycka det är okej att rumänska medborgare fyller svenska gator allt mer?
Tom Varbergs station har tiggare utanför nuförtiden.

Så varför tror du själv att tiggarna allt oftare väljer Sverige att sitta i och frysa?

Själv tror jag att det beror på att de tjänar mer här eftersom folk inte tröttnat på dem än. Och att det är fullt tillåtet såklart.

Och ja jag håller med dig, hellre tiggare än rånare. Problemet är när folk tröttnar och slutar ge dem pengar, då börjar nog många med största säkerhet ta pengar istället. Inte många länder kvar att flytta till längre ju.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Fullt friska människor ska inte tigga. De ska jobba. Knacka på affären eller restaurangen och fråga om de kan putsa fönstrena för ett par hundra. Skotta snö eller whatever. Att inte göra nåt men ta emot pengar är okej om du är så handikappad att du inte kan utföra en arbetssyssla och inte får någon hjälp på annat sätt. Lägg därtill att de styrs av internationella ligor och att de är jävligt klåfingriga på sin "lediga" tid så finns verkligen inget försvar för tiggeriet.

Att det ska vara så jävla viktigt för folk att känna sig duktiga och rättrådiga så att de blir helt omdömeslösa... :rolleyes:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fullt friska människor ska inte tigga. De ska jobba. Knacka på affären eller restaurangen och fråga om de kan putsa fönstrena för ett par hundra. Skotta snö eller whatever. Att inte göra nåt men ta emot pengar är okej om du är så handikappad att du inte kan utföra en arbetssyssla och inte får någon hjälp på annat sätt. Lägg därtill att de styrs av internationella ligor och att de är jävligt klåfingriga på sin "lediga" tid så finns verkligen inget försvar för tiggeriet.

Att det ska vara så jävla viktigt för folk att känna sig duktiga och rättrådiga så att de blir helt omdömeslösa... :rolleyes:

Som tillägg har Rumänien lägre arbetslöshet än Sverige. Men mycket lägre löner.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Jag må vara född med en silversked i munnen, men det har jag att tacka mina förfäder, då dom har gett mig förmånen att födas till ett rimligt liv.

Det var för övrigt ingen slump, det var generationer av hårt arbete och motgångar, skall jag nu ha dåligt samvete för min envisa och hårt arbetande släkts framgångar?

Låter inte rimligt i mina öron, det låter som ett hån mot alla som har fått oss dit vi är idag.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har länge undrat över vart paradiset ligger, men nu vet jag..

Grymt inlägg :rolleyes:

Då tycker jag att du skall flytta.
Men om man definierar "paradiset" som en plats med låg arbetslöshet, låga löner, låga levnadskostnader och låg levnadsstandard så har man inte stora pretentioner.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Då tycker jag att du skall flytta.
Men om man definierar "paradiset" som en plats med låg arbetslöshet, låga löner, låga levnadskostnader och låg levnadsstandard så har man inte stora pretentioner.
Tyckte bara att det tills idag varit spännande att paradiset e mystiskt oupptäckt. Men efter att Du tokhyllar Rumänien så känns livet plötsligt en aning mer innehållslöst.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO