Jag kan inte svara för hur andra människor tänker men det finns ju även stora husvagnsläger där folk bor. Där bor inte bara rumäner eller dylikt.
Vissa människor vill jobba oavsett om de bor på gatan eller inte. Jag tror inte att tiggarna i Sverige tycker att det är guld & gröna skogar att sitta på gatorna i minusgrader för ett par kronor i en gammal pappmugg. Ni sitter där på era feta plånböcker och dömmer människor när ni själva fötts med en silversked i munnen i jämförelse mot många andra. Man blir förbannad av att höra hur jävla trångsynta vissa härinne är och man vill bara spy!
Sluta grina! Vad fan gör det er om det sitter en människa på ER gata? Är det så jävla farligt? Ni kanske blir smittade?
Jag säger det igen, hellre tiggare än rånare!
YipYip, detta var inte mot dig personligen.
Seså lugna dig.
För det första, hur vet du att alla härinne är födda med silversked i mun? Och om man är det, har man då inte rätt att tycka till om något annat än typ räntor, aktier och dylikt?
Om jag säger att jag själv är uppväxt i en familj med 2 helt vanliga arbetarföräldrar, den ena jobbade under min uppväxt på hotell och den andra som kommunal vaktmästare. Low class enough for ya? 2 syskon och hund hade vi också. Och första gången jag var utanför Norden var jag 18 år gammal och då inte med min familj utan med en idrottsförening. En resa vi betalade genom att jobba ihop pengarna tidiga helgmornar med att sälja frallor dörr till dörr och på torget. Första gången jag satt i ett flygplan var jag 19 då jag med den lön jag fick från att ha gjort lumpen åkte till Bulgarien.
Har jag då rätt att ställa frågan varför mängder med fransmän väljer att bo på gatan i Paris framför att bo i en mindre stad med BETYDLIGT lägre hyror?
Har jag rätt att inte tycka det är okej att rumänska medborgare fyller svenska gator allt mer?
Tom Varbergs station har tiggare utanför nuförtiden.
Så varför tror du själv att tiggarna allt oftare väljer Sverige att sitta i och frysa?
Själv tror jag att det beror på att de tjänar mer här eftersom folk inte tröttnat på dem än. Och att det är fullt tillåtet såklart.
Och ja jag håller med dig, hellre tiggare än rånare. Problemet är när folk tröttnar och slutar ge dem pengar, då börjar nog många med största säkerhet ta pengar istället. Inte många länder kvar att flytta till längre ju.