Är det fullkomligt orealistiskt att, som jag ser det, tro att de som är här skulle hitta på något annat om det inte lönade sig?
Antalet borde minska istället för att öka om det inte bar sig, den explosionen till antal vi sett tyder ju inte på att det går dåligt, speciellt denna årstiden.
Men det kanske bara är vad jag tror och sanningen är att de håller på att frysa ihjäl här på våra gator utan att få något tillbaka, jag kan bara inte sätta mig in i hur hårt dom har det.
Om en promille av besökarna på vårat lokala köpcenter langar fram en 10 var så landar deras dagsintäkt på 250 ungefär, då de sitter där 7 dagar i veckan så blir det 7500 i månaden, inte mycket men går att leva på och få lite över om man bor gratis.
Men, då de till och med sitter utanför den lokala konsumbutiken som kanske har en 100-del av antalet besökare så tror jag inte det är så få som ger något, i synnerhet då den kasse donerade kläder vart dumpad där dom brukar bli hämtade,(bara den resan kostar 35spänn enkel med en billig bil i soppa)allt borde vara av värde när man får så små intäkter per dag........
Eller kanske bara är jag som inte tror någon gör något utan ersättning och att överlevnadsinstinkten skulle ta över om man inte kunde leva på intäkterna, sanningen kanske är att dom dör ihjäl om vi inte räddar dom.
Eller är det som Rumäniens ambassadör sa, "vi måste lära dom att tigga inte är ett arbete"
Personligen skiter jag i vilket, dom stör inte mig förrän dom är på min tomt och då kommer jag se till att dom avlägsnar sig, ifrågasätter bara alla snyftande världsräddare.....