Jag har inget svar på det nej.
Trasor? De tiggare häromkring har inga trasor på sig, de är hela och rena och har ordentligt med kläder o filtar, och iPhones.
Jag försöker förstå hur det funkar men det kan nog bara de själva svara på.
Olika här, på landsbygden verkar trasiga kläder och skor trigga givarviljan, tråkigt nog för hon som lämnade kassen med kläder så vart det inte pengar i den, ombyte sker bakom butiken.
Är en ny på posten nu så hon kanske inte fick lika mycket efter den manövern, eller så har dom bara rullande schema, är inte där så ofta och lägger inte märke till dom men tjejen har utsikt från jobbet.
I stan ser dom lite mindre tärda ut, troligen beror det på antalet personer som kan ge.
Ju fler som passerar desto mindre viktigt verkar det bli att vara luggsliten, kvantitet före kvalité....
Min gissning är att antalet kommer minska framåt hösten, som vilken annan ny marknad som helst så blir det gärna en överetablering till en början men när allt har satt ( ) sig så kommer det vara färre som finns här, de attraktiva platserna kommer vara hårt reglerade av organiserade kedjor medans de oorganiserade som kommer på egen hand får hållas i utkanterna. Cynisk? NäääääH