Tiggeriet i Sverige

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Dom på puben? Det finns alltid någon som inte förstår innebörden av ordet nej. Det tycker jag är störande.
Jämförelsen gör jag då jag hört många tycka det är störande att de som sitter utanför affären pratar med en när man passerar. Jag brukar säga hej och nej :) Inte en enda gång har de gått efter mig och tjatat.

Antar att du kommer få spader när vi får hejjare av den mer internationella karaktären.:D

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Antar att du kommer få spader när vi får hejjare av den mer internationella karaktären.:D

Hänger dom sig i jackan på en så man får dra omkring på dom?
Jag gillar inte folk i allmänhet :fakta

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du kommer snart att märka...

Om man inte gillar folk är nog krogen rätt jobbig.:hihi

Är det inte enklare om du talar om det? Du som vet.

Jag är inte på krogen i nån större utsträckning och undviker de dagar jag vet att avarterna fortfarande har råd att att roa sig. :3freak

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Är det inte enklare om du talar om det? Du som vet.

Jag är inte på krogen i nån större utsträckning och undviker de dagar jag vet att avarterna fortfarande har råd att att roa sig. :3freak

De kommer att bli bra mycket mer aggressivare i sitt arbete i takt med att lönsamheten att bara sitta sjunker, du kan räkna med klart efterhängsna och påträngande individer. Men även barn som tigger kommer att dyka upp i en större utsträckning.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
De kommer att bli bra mycket mer aggressivare i sitt arbete i takt med att lönsamheten att bara sitta sjunker, du kan räkna med klart efterhängsna och påträngande individer. Men även barn som tigger kommer att dyka upp i en större utsträckning.

Folk skulle inget gett från start.

Är det inte så att när barn tigger reagerar myndigheterna?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
De har börjat knacka dörr och tigga på kvällarna i Stockholomsområdet nu. Det är inte direkt mysigt att spendera sin afton springandes till dörren för att se vem som ringer på och avböja vänligt men bestämt.
Hittills har det bara hänt två gånger hemma hos oss, men med tanke på utvecklingen nere vid ICA så förväntar jag mig att det händer dagligen inom ett år.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
De har börjat knacka dörr och tigga på kvällarna i Stockholomsområdet nu. Det är inte direkt mysigt att spendera sin afton springandes till dörren för att se vem som ringer på och avböja vänligt men bestämt.
Hittills har det bara hänt två gånger hemma hos oss, men med tanke på utvecklingen nere vid ICA så förväntar jag mig att det händer dagligen inom ett år.

Fram för obligatorisk porttelefon i alla lägenhetshus. Det borde ändå införts för längesedan.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Folk skulle inget gett från start.

Är det inte så att när barn tigger reagerar myndigheterna?

Nej, det skulle de inte, men viljan att vara god överträffar ofta förståndet.

Myndigheterna reagerar ju knappt som det är nu när barn far illa...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

I södra Sverige har det vid flertal tillfällen förekommit tiggare som tagit sig in i bostäder och krävt pengar. Det är väl trevligt, koka Gevalia hela dagen.

Undrar när de ska begripa att svensken använda plastbiten för både parkering och smågodis.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Är det bara jag som inte är intresserad av att ge, men ändå inte stör mig på att folk tigger?
Det värsta de gör är att prata med mig. Ingen tvingar mig att ge något.

Jag gillar inte när folk är upp i ansiktet på en med bössor, namninsamlingar o annat skit. Det vore klart en fördel att slippa om tiggeri förbjuds. :rolleyes:

Jag är medveten om att det pratas mycket hur argsinta och påträngande vissa är, men har aldrig sett något som visar att det är så.

En kväll på puben drar med sig bra mycket mer påträngande och störiga individer. Kanske ska vi förbjuda dom istället. :3freak

Du är inte ensam, jag stör mig inte heller på de som sitter där och tigger. Jag stör mig på de som springer efter och ja det har hänt ett par ggr.

Det finns värre saker att störa sig på i denna värld än någon som sitter och skakar en kopp eller säger Tjena hej.

Nej, det skulle de inte, men viljan att vara god överträffar ofta förståndet.

Myndigheterna reagerar ju knappt som det är nu när barn far illa...

Jag vill tro att anledningen till att de inte använder barn till tiggeri i Sverige är för att de inte får och för att myndigheterna skulle reagera då.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag vill tro att anledningen till att de inte använder barn till tiggeri i Sverige är för att de inte får och för att myndigheterna skulle reagera då.

Yep, då skulle soc. sno arbetaren och en inkomst försvann för familjen, ungarna får tigga i länder där det är ok eller sy reebook eller så.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du är inte ensam, jag stör mig inte heller på de som sitter där och tigger. Jag stör mig på de som springer efter och ja det har hänt ett par ggr.

Det finns värre saker att störa sig på i denna värld än någon som sitter och skakar en kopp eller säger Tjena hej.

Det vill jag oxå tro, dessvärre anar jag att det bara inte kommit dit än.

Svårt när det finns så många olika sätt att använda barnen, det är inte bara apatiska ungar på en filt som står på paletten.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
I södra Sverige har det vid flertal tillfällen förekommit tiggare som tagit sig in i bostäder och krävt pengar. Det är väl trevligt, koka Gevalia hela dagen.

Undrar när de ska begripa att svensken använda plastbiten för både parkering och smågodis.

Har nu fått bevittna hur det rycks id örrar och vittjas brevlådor i en blekingsk industriort.

Rumänien, lite svepande, är väl världsetta på området skimming och plagierade kort. Åtminstone europaledande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Yep, då skulle soc. sno arbetaren och en inkomst försvann för familjen, ungarna får tigga i länder där det är ok eller sy reebook eller så.
Tror inte socialen skulle göra något alls, romerna gör som de vill och alla vill slippa rasiststämpeln till varje pris så de skulle få vara ifred. Precis som muslimerna som får gifta bort sina barn, könsstympa osv.

Alla är verkligen inte lika inför lagen.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Okej, tiggeriet finner inga gränser....

Nu har det tagit en ny vändning, man har börjat prångla ut nån jävla tidning och det formligen kryllar av romer som ska sälja denna skit. "Sofia" heter den, jag vet inte om det är rumänska textilförbundets medlemstidning eller vad fan det är men de metoder man använder börjar nu bli rejält integritetskränkande.

Tunnelbanan Sundbyberg i Stockholm, klockan runt 18.
7 minuter innan nästa södergående tåg kommer. På denna tid hinner en grupp om fyra romer trycka upp sagda blaska i nyllet på mig inte mindre än NIO gånger och ska ha pengar.
Jag avfärdar dom varje gång, för varje gång allt mer bryskt.
Trakasserierna fortsätter på tåget. Mellan Sundbyberg och Fridhemsplan, vilket tar ca 10 minuter, hinner samma grupp med ytterligare 6 närgågna försök. Den sista gången skriker jag nästan att hon ska fara åt helvete med sin jävla tidning, att jag inte är intresserad för 15 gången.

Vad i helvete, ska man behöva tåla sånt här?
Jag skiter i från vilket land människan kommer från, i inget civiliserat land ska någon behöva stå ut med såna här trakasserier oavsett från vem.
Jag kan dock aldrig erinra mig över att någon försökt sälja Situation Stockholm på samma sätt...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Säga vad man vill men han som textat videon har ju sammanfattat debatten rätt väl som florerar i samhället idag.

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Håller med, ser inte problemet, sluta ge och de försvinner. Vill ett litet fåtal fortsätta blir det mycket dyrare för dom eller så minskar hejjarna.

Fast den sista meningen är intressant, vad är det som gör individerna störande?

Problemet är inte som det ser ut idag, utan hur det kommer se ut i framtiden.
Och som med det mesta så är det enklare att styra skutan rätt nu än om 2 år när det ser ut som många andra länder i Europa med rån och stölder.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO