Okej, tiggeriet finner inga gränser....
Nu har det tagit en ny vändning, man har börjat prångla ut nån jävla tidning och det formligen kryllar av romer som ska sälja denna skit. "Sofia" heter den, jag vet inte om det är rumänska textilförbundets medlemstidning eller vad fan det är men de metoder man använder börjar nu bli rejält integritetskränkande.
Tunnelbanan Sundbyberg i Stockholm, klockan runt 18.
7 minuter innan nästa södergående tåg kommer. På denna tid hinner en grupp om fyra romer trycka upp sagda blaska i nyllet på mig inte mindre än NIO gånger och ska ha pengar.
Jag avfärdar dom varje gång, för varje gång allt mer bryskt.
Trakasserierna fortsätter på tåget. Mellan Sundbyberg och Fridhemsplan, vilket tar ca 10 minuter, hinner samma grupp med ytterligare 6 närgågna försök. Den sista gången skriker jag nästan att hon ska fara åt helvete med sin jävla tidning, att jag inte är intresserad för 15 gången.
Vad i helvete, ska man behöva tåla sånt här?
Jag skiter i från vilket land människan kommer från, i inget civiliserat land ska någon behöva stå ut med såna här trakasserier oavsett från vem.
Jag kan dock aldrig erinra mig över att någon försökt sälja Situation Stockholm på samma sätt...