Tiggeriet i Sverige

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det börjar bli mycket nu...
Idag skulle jag in på Apoteket och var tvungen att (med elrullen) verkligen köra runt en kille som satt mer eller mindre mitt i ingången. Dessutom höll han upp denna jäkla tidning som han med hög röst försökte pracka på mig.

Om nu denna olägenhet ska vara tillåten i Sverige så kan väl tiggeriet åtminstone hållas i därför upplåtna zoner - tiggarzoner - dit man kan välja själv om man vill gå för att gynna dem?!
Rökarna har ju sedan länge fösts ihop i rökrutor, men jag ser hellre rökare stå och puffa i entréer än dessa tiggare. De skrämmer ju fan bort folk, precis lika jobbiga som telefonförsäljare! :mad:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det börjar bli mycket nu...
Idag skulle jag in på Apoteket och var tvungen att (med elrullen) verkligen köra runt en kille som satt mer eller mindre mitt i ingången. Dessutom höll han upp denna jäkla tidning som han med hög röst försökte pracka på mig.

Om nu denna olägenhet ska vara tillåten i Sverige så kan väl tiggeriet åtminstone hållas i därför upplåtna zoner - tiggarzoner - dit man kan välja själv om man vill gå för att gynna dem?!
Rökarna har ju sedan länge fösts ihop i rökrutor, men jag ser hellre rökare stå och puffa i entréer än dessa tiggare. De skrämmer ju fan bort folk, precis lika jobbiga som telefonförsäljare! :mad:

Bra ide, de kan dela på rökrutorna!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan man inte NIX:a tiggarna?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag såg en rökare stå och puffa utanför entrén till Ica idag. Hen stod där glatt och fipplade med sin iPhone. Alltså hur fan har de råd med både cigaretter och iPhone. Dessutom så misstänker jag att hen kommit dit i en bil. Någon djävla måtta får det vara, varför skall jag betala i form av cancervård för att denne skall få förgifta sig själv och alla som går in i affären!! Speciellt när hen själv har råd med både bil, kläder cigaretter och iPhone..
Nä, förbjud rökning nu!!
:mad:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag tycker att ComHem återförsäljarna om möjligt är ännu mer irriterande än eu-immigranterna. Ni vet de som beter sig som värsta inkastarna utomlands på köpcentrum och affärsgator.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag såg en rökare stå och puffa utanför entrén till Ica idag. Hen stod där glatt och fipplade med sin iPhone. Alltså hur fan har de råd med både cigaretter och iPhone. Dessutom så misstänker jag att hen kommit dit i en bil. Någon djävla måtta får det vara, varför skall jag betala i form av cancervård för att denne skall få förgifta sig själv och alla som går in i affären!! Speciellt när hen själv har råd med både bil, kläder cigaretter och iPhone..
Nä, förbjud rökning nu!!
:mad:

Har nog "lånat" typ på zigenarvis lite pengar

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har nog "lånat" typ på zigenarvis lite pengar
Alla pengar jag någonsin lånat till zigenare har jag fått tillbaka, så de skall inte ha någon skit här :fakta

Däremot rökare...alltså hur många här inne har inte råkat ut för "Få låna en femtilapp, jag skall bara köpa lite cigg...Du får tillbaka dem så fort jag....[lägg till valfri; hittat en bankomat, fått lön, fått barnbidrag, fått pension, pantat lite burkar, lånat lite mera från andra, osv.]"...?
Alla har vi råkat ut för dessa parasiter i vårat samhälle. Nä förbjud rökarpacket nu!!

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Det borde väl inte vara så svårt för näringsidkarna att gå ut med högtryckstvätten och städa framför butiksentren lite då och då. Så här års blir det ju snabbt geggigt och då måste det vara ok och städa.

Smagatusk

Guest
Detta cirkulerar på Facebook. Skrämmande läsning.

Kronjhe Eriksson

December 12, 2014 · Skänninge ·

.

"Hej,
Jag har hållit käften tills nu, men det går inte längre. Jag är Ungrare från Rumänien (Transylvanien) som kom till Sverige efter murens fall, dvs. jan -90. Jag har sedan dess gått ut högstadiet, gymnasieskola, jobbat några årsom plåtslagare mm., åter gått på högskola (Chalmers), blivit ingenjör och jobbat som det sedan 2004. Mao. Betalat skatt sedan 1993, haft A-kassa i 6 veckor, även jobbat under högskolestudier. Nog om mig och nu till poängen.

I Rumänien var jag uppvuxen med Cig*nar*a som är här och tigger nu. Jag lovar, det är världens avskum! Där nere gjorde de allt annat än jobbade. De slogs, förstörde och mördade. T.ex. när gasen stängdes av för att de inte betalade räkningar då högg de ner träd på stans alléer.

Under Ceausescus tid hade de alla förutsättningar, i alla fall lika mycket som den Ungerska minoriteten (jag). De fick gratis skola, vård och omsorg. De fick HELA NYBYGGDA stadsdelar gratis för att flytta från sina hyddor och försöka bli civiliserade. Vad gjorde de: Förstörde allt, sålde allt som gick att lossa (vitvaror, fönster mm.) och stack till sina hästvagnar igen.

Även nu i dessa tider försöker man ge de nya marklägenheter i bl.a. Tirgu Mures kommun men samma sak. De river allt och drar.
Ni kan tycka att jag är rasist men jag är uppvuxen med dem. Inte ens de hårda kommunisterna lyckades få pli på romerna. Notera: det finns vissa romer som sköter sig, vi kallade de ”kostymcig*nar*”. Även om de höll på med viss ljusskygg verksamhet så skötte de sig och var integrerade i systemet. Men de som är här och tigger, deras grundfilosofi är att leva på systemet.

Jag lovar, börjar man ge efter, ge de bostad mm. kommer de ALDRIG att integrera sig. Det kommer att bli kaos. Jag menar VARFÖR i helvete ska man skaffa 10 ungar när de inte kan ta hand om sig själva? Såfort det finns ett tak över huvudet, lite värme så ska de föda ungar. Sjukt! På kommunisttiden fick man extra ersättning för varje unge, gissa vilka som utnyttjade detta?

De är väldigt duktiga på att skylla på t.ex. att de har varit och är diskriminerade i Rumänien men de har haft och har precis samma förutsättningar till utbildning och jobb som alla andra. Inte minst under 80 talet, alla hade jobb som ville ha jobb. Visst, det var kanske helt meningslösa jobb men det fanns. Romerna jobbade aldrig, de rånade, tiggde, stal, mördade, söp och ställde till det.

De utnyttjar tom. deras egna barn för att komma åt pengar t.ex. genom att skicka ut de framför en bil. Nyligen blev en Ungersk motorcyklist slaktad i en by i Transylvanien bara för att han inte hann stanna framför en cige*na*unge som sprang ut på gatan. Ungen klarade sig med skrapsår! Men de var tvungna att DÖDA föraren, slå hans gravida flickvän/passagerare vilket orsakade missfall samt sticka ut ögonen på hans kompis som stannade med sin MC för att hjälpa till. SJUKT och OMÄNSKLIGT!

Jag har egentligen inget ont av de här så länge de inte ska ha MINA skattepengar. Jag betalar gärna för systemet för vanliga invandrare som jag, dvs. de som kommer att göra rätt för sig. Men jag vägrar acceptera att tiggarna ska hjälpas med bostäder och skattemedel. Jag lova, de kommer att ställa till det och kosta oss massa pengar om vi ger efter. Jag är jättetacksam att jag fick stanna här men jag jobbar hårt för att bidra till samhället, mina och dina ungar. De är framtiden! Tiggarna är inte framtiden!

Det är en sak att se hur media vinklar deras situation men det är en helt annan sak att ha levt med de! Mitt utlåtande kanske låter hårt men jag är övertygad om att fler från Rumänien kan hålla med mig!"..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De fick HELA NYBYGGDA stadsdelar gratis för att flytta från sina hyddor och försöka bli civiliserade. Vad gjorde de: Förstörde allt, sålde allt som gick att lossa (vitvaror, fönster mm.) och stack till sina hästvagnar igen.

Även nu i dessa tider försöker man ge de nya marklägenheter i bl.a. Tirgu Mures kommun men samma sak. De river allt och drar.

Jag vet inte om ni har sett den här dokumentären: https://www.youtube.com/watch?v=aHpYRgflzo8

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Mobilizera-säljare någon?

Jag vette fan vad företaget heter. De frågar varenda person som passerar om de har något av följande abonnemang. Rör sig om ComHem och Boxer och något till. Jag säger att jag har något av dem fast jag har det för att få vara ifred. De verkar känna igen mig allt oftare. Brukar köra med varningsfingret så fort de tittar åt mitt håll med ett bländande leende. De verkar fatta vinken numera vad beträffa mig. :ajjabajja

Tyckte någon sa att företaget i fråga inte fick vara kvar på köpcentret utanför stan på grund av att de upplevdes för aggressiva. Jag hoppas att de snart får tillsägelser av kringliggande butiker att deras säljmetoder inte är OK. Att man nästan har lust att vika av innan man passerar bara för att slippa se dem. Värre än tiggarna faktiskt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO