Detta cirkulerar på Facebook. Skrämmande läsning.
Kronjhe Eriksson
December 12, 2014 · Skänninge ·
.
"Hej,
Jag har hållit käften tills nu, men det går inte längre. Jag är Ungrare från Rumänien (Transylvanien) som kom till Sverige efter murens fall, dvs. jan -90. Jag har sedan dess gått ut högstadiet, gymnasieskola, jobbat några årsom plåtslagare mm., åter gått på högskola (Chalmers), blivit ingenjör och jobbat som det sedan 2004. Mao. Betalat skatt sedan 1993, haft A-kassa i 6 veckor, även jobbat under högskolestudier. Nog om mig och nu till poängen.
I Rumänien var jag uppvuxen med Cig*nar*a som är här och tigger nu. Jag lovar, det är världens avskum! Där nere gjorde de allt annat än jobbade. De slogs, förstörde och mördade. T.ex. när gasen stängdes av för att de inte betalade räkningar då högg de ner träd på stans alléer.
Under Ceausescus tid hade de alla förutsättningar, i alla fall lika mycket som den Ungerska minoriteten (jag). De fick gratis skola, vård och omsorg. De fick HELA NYBYGGDA stadsdelar gratis för att flytta från sina hyddor och försöka bli civiliserade. Vad gjorde de: Förstörde allt, sålde allt som gick att lossa (vitvaror, fönster mm.) och stack till sina hästvagnar igen.
Även nu i dessa tider försöker man ge de nya marklägenheter i bl.a. Tirgu Mures kommun men samma sak. De river allt och drar.
Ni kan tycka att jag är rasist men jag är uppvuxen med dem. Inte ens de hårda kommunisterna lyckades få pli på romerna. Notera: det finns vissa romer som sköter sig, vi kallade de ”kostymcig*nar*”. Även om de höll på med viss ljusskygg verksamhet så skötte de sig och var integrerade i systemet. Men de som är här och tigger, deras grundfilosofi är att leva på systemet.
Jag lovar, börjar man ge efter, ge de bostad mm. kommer de ALDRIG att integrera sig. Det kommer att bli kaos. Jag menar VARFÖR i helvete ska man skaffa 10 ungar när de inte kan ta hand om sig själva? Såfort det finns ett tak över huvudet, lite värme så ska de föda ungar. Sjukt! På kommunisttiden fick man extra ersättning för varje unge, gissa vilka som utnyttjade detta?
De är väldigt duktiga på att skylla på t.ex. att de har varit och är diskriminerade i Rumänien men de har haft och har precis samma förutsättningar till utbildning och jobb som alla andra. Inte minst under 80 talet, alla hade jobb som ville ha jobb. Visst, det var kanske helt meningslösa jobb men det fanns. Romerna jobbade aldrig, de rånade, tiggde, stal, mördade, söp och ställde till det.
De utnyttjar tom. deras egna barn för att komma åt pengar t.ex. genom att skicka ut de framför en bil. Nyligen blev en Ungersk motorcyklist slaktad i en by i Transylvanien bara för att han inte hann stanna framför en cige*na*unge som sprang ut på gatan. Ungen klarade sig med skrapsår! Men de var tvungna att DÖDA föraren, slå hans gravida flickvän/passagerare vilket orsakade missfall samt sticka ut ögonen på hans kompis som stannade med sin MC för att hjälpa till. SJUKT och OMÄNSKLIGT!
Jag har egentligen inget ont av de här så länge de inte ska ha MINA skattepengar. Jag betalar gärna för systemet för vanliga invandrare som jag, dvs. de som kommer att göra rätt för sig. Men jag vägrar acceptera att tiggarna ska hjälpas med bostäder och skattemedel. Jag lova, de kommer att ställa till det och kosta oss massa pengar om vi ger efter. Jag är jättetacksam att jag fick stanna här men jag jobbar hårt för att bidra till samhället, mina och dina ungar. De är framtiden! Tiggarna är inte framtiden!
Det är en sak att se hur media vinklar deras situation men det är en helt annan sak att ha levt med de! Mitt utlåtande kanske låter hårt men jag är övertygad om att fler från Rumänien kan hålla med mig!"..