Det sorgliga är ju att det inte skulle spelat någon roll vem som ramlat, alla skulle skita i det oavsett.
En 37-årig man är anhållen för misshandel efter ett bråk med flera inblandade utanför en butik tidigare idag. En man är förd till sjukhus för skador i ansiktet.
På torsdagsförmiddagen kallades polis till Willys på Hästhagsvägen, efter att två män och en kvinna hade drabbat samman i ett bråk.
– Det blev vild fight, ingen har sparat på krutet om man säger så, säger Nils-Erik Svensson, inre befäl på Helsingborgspolisen.
En av männen fick föras till sjukhus för skador i ansiktet. Den andra mannen, 37 år gammal, greps tillsammans med kvinnan. Mannen anhölls senare. Alla tre ska vara bekanta med varandra sedan tidigare. Enligt polisen är bakgrunden till bråket en kamp om rätten att få sitta utanför butiken och tigga.
– Den anhållna mannen säger att detta är hans territorium. Han menar att där får absolut ingen annan sitta, säger Nils-Erik Svensson.
Det sorgliga är ju att det inte skulle spelat någon roll vem som ramlat, alla skulle skita i det oavsett.
Inte alla
Nej, en liten, liten del skulle reagera om det var ett barn som höll på och bli kidnappat.
Oavsett är det ett välkänt fenomen, såg du den gemensamma nämnaren?
Jag vill tro att flera skulle ha reagerat här i Sverige då jag vet att jag då skulle ha gjort det i bägge fallen.
Vad menar du med den gemensamma nämnaren?
Stad och mycket folk.
Lantisar bryr sig oftare i försök, så du är tydligen bonnläpp.
Haha, jo så kan det självklart vara.
Ja jag erkänner jag är en lantlolla som bor i storstaden. Jag är dock stolt över att jag efter närmare 15 år här ändå inte blivit kall och hård som många andra.
Det är dina första åren i livet som präglar dig, resten är bara utfyllnad på vägen till återvinning.
För några år sedan sändes en serie danska dokumentärer om hur psyket fungerar.Stad och mycket folk.
Lantisar bryr sig oftare i försök, så du är tydligen bonnläpp.
För några år sedan sändes en serie danska dokumentärer om hur psyket fungerar.
"Människodjuret".
Där iscensatte de bland annat en situation där en person ramlar ihop på gatan.
Den första personen som kommer fram reagerar (oftast).
Men om den första personen går förbi, så reagerar ingen annan.
Är det mycket folk i rörelse, så uppfattar man sig inte som först.
För några år sedan sändes en serie danska dokumentärer om hur psyket fungerar.
"Människodjuret".
Där iscensatte de bland annat en situation där en person ramlar ihop på gatan.
Den första personen som kommer fram reagerar (oftast).
Men om den första personen går förbi, så reagerar ingen annan.
Är det mycket folk i rörelse, så uppfattar man sig inte som först.
Fast bonntös blev jag först i mellanstadiet, men Stockholmare skulle säkerligen även kalla Norrköping för landet.
Det hela är faktiskt riktigt fascinerande, bara det finns andra så som gör samma sak finner vi det acceptabelt att göra lika/samma.
Utan eftertanke.
Människan är ett flockdjur.
Såg ett experiment där en grupp människor blivit tillsagda att springa ut genom en specifik dörr när ett larm gick.
Några personer som var en del av teamet sprang ut genom fel dörr, och flera stycken följde efter dem. Trots att de blivit tillsagda att INTE använda den dörren.
I en stressad situation gör man som alla andra helt enkelt.
Människan är ett flockdjur.
Såg ett experiment där en grupp människor blivit tillsagda att springa ut genom en specifik dörr när ett larm gick.
Några personer som var en del av teamet sprang ut genom fel dörr, och flera stycken följde efter dem. Trots att de blivit tillsagda att INTE använda den dörren.
I en stressad situation gör man som alla andra helt enkelt.
Nu minns jag inte, som vanligt, när det sker, men du kan ju vara ett undantag.
Skulle du söka dig ut ur stan när du får ungar (om du inte redan har dom)?
Har dom inte o det är inget som skulle bestämma min bosättning.
Enligt polisen är bakgrunden till bråket en kamp om rätten att få sitta utanför butiken och tigga.
– Den anhållna mannen säger att detta är hans territorium. Han menar att där får absolut ingen annan sitta, säger Nils-Erik Svensson.
http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2015/01/22/man-anhallen-efter-slagsmal-utanfor-matbutik/
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|