"Hej heeeej". Det är så osvenskt med folk som hejjar på nåt vis. Visst blir man glad!?
Ja, tom full i skratt.
"Hej heeeej". Det är så osvenskt med folk som hejjar på nåt vis. Visst blir man glad!?
Jag förutspår att inom några år är det fel att kalla tiggare för tiggare. Då kommer de att heta insamlare eller självförsörjare eller nåt sånt. Tiggare kommer att vara rasistiskt då det för tankarna direkt till romer.
Kom ihåg var ni läste det först.
Hur dum får man vara egentligen som beställer ett jobb som uppenbarligen kostar mer än så? Det är nästan så att de får skylla sig själv.
Vad anser du vara ett rimligt pris när outbildade zigenare gör jobbet svart med stulet material?
Eller så var det precis så beställaren såg på saken....Nu är du antingen:
1. Ironisk.
2. Fördomsfull.
3. Rasistisk.
Marie Louise Jansson är den vidrigaste typen av människa jag vet.Nu jämställs visst även insamlingar till förmån för cancersjuka barn som tiggeri
Saxat ur lokalblaskan:
Florica fick inte tigga med svenskarna
En butik i Varberg lät i helgen privatpersoner samla in pengar till cancersjuka barn inne i lokalerna. Samtidigt fick Florica, som samlade in pengar för att kunna ge sina barn mat och överleva vintern, hålla sig utanför.
När P4 Hallands Muhamed Ferhatovic pratar med Florica berättar hon att det var kallt och blåsigt i lördags. Hon ville gå in i butiken och värma sig och tigga pengar samtidigt som de andra samlade in pengar till cancersjuka barn. Det fick hon inte.
Enligt P4 sa butikspersonalen att kunderna inte vill ha henne där.
Kunden Marie Louise Jansson försvarade dock Florica.
"Jag reagerade när jag kom hit. Florica fick inte tigga i butiken tillsammans med andra som tiggde pengar till cancersjuka barn. De fick stå i värmen men inte Florica, det tycker jag är rasistiskt."
"Kommuner borde kunna ge romerna någonstans att bo, men också bör vi ha en humanare inställning till romerna och faktiskt hjälpa dem. Vi kan se fattigdom på tv och på olika galor, men vi vågar inte se fattigdomen i verkligheten", säger Marie Louise Jansson.
Jag blir ytterst nyfiken på människor som tar alla möjligheter att påvisa hur goda dom är.Marie Louise Jansson är den vidrigaste typen av människa jag vet.
Marie Louise Jansson är den vidrigaste typen av människa jag vet.Nu jämställs visst även insamlingar till förmån för cancersjuka barn som tiggeri
Saxat ur lokalblaskan:
Florica fick inte tigga med svenskarna
En butik i Varberg lät i helgen privatpersoner samla in pengar till cancersjuka barn inne i lokalerna. Samtidigt fick Florica, som samlade in pengar för att kunna ge sina barn mat och överleva vintern, hålla sig utanför.
När P4 Hallands Muhamed Ferhatovic pratar med Florica berättar hon att det var kallt och blåsigt i lördags. Hon ville gå in i butiken och värma sig och tigga pengar samtidigt som de andra samlade in pengar till cancersjuka barn. Det fick hon inte.
Enligt P4 sa butikspersonalen att kunderna inte vill ha henne där.
Kunden Marie Louise Jansson försvarade dock Florica.
"Jag reagerade när jag kom hit. Florica fick inte tigga i butiken tillsammans med andra som tiggde pengar till cancersjuka barn. De fick stå i värmen men inte Florica, det tycker jag är rasistiskt."
"Kommuner borde kunna ge romerna någonstans att bo, men också bör vi ha en humanare inställning till romerna och faktiskt hjälpa dem. Vi kan se fattigdom på tv och på olika galor, men vi vågar inte se fattigdomen i verkligheten", säger Marie Louise Jansson.
Marie Louise Jansson är den vidrigaste typen av människa jag vet.
Inte ett skvatt.Nu är du antingen:
1. Ironisk.
2. Fördomsfull.
3. Rasistisk.
Exakt, de allra vidrigaste människorna är de som försöker hjälpa andra som har det riktigt eländigt.
/IRONI MODE OFF
Hjälpa med hjälp av andras egendom? Butiksägaren är den som äger rättigheter och bestämmer över sina lokaler.
Marie Louise äger på samma sätt rätten att i sitt eget hem släppa in vem hom vill.
Hon kan såldes hjälpa genom att ge tiggaren gratis bostad i sitt eget hem, inte bråka över andras lokaler.
Det där kan ju inte riktigt stämma eftersom man inte får utesluta en viss grupp från att tex handla i en affär. Personligen gör jag stor skillnad på tiggeri för egen vinnings skull och för en organisation som samlar in åt tex forskning, hjälparbete osv.
Eller:Nu är du antingen:
1. Ironisk.
2. Fördomsfull.
3. Rasistisk.
Trams, ställer upp på bild och allt, så hon kan visa väninnorna i stallet hur god hon är.Exakt, de allra vidrigaste människorna är de som försöker hjälpa andra som har det riktigt eländigt.
/IRONI MODE OFF
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |