Nej kriminellfientligheten slår i taket, jag har inget emot dessa människor för vart de kommer ifrån eller något annat förutom det sätt de for runt Europa för att livnära sig på de metoder de använder sig av.
Ingen människa oavsett ursprung ska behöva möta främlingsfientlighet för att de är fattiga eller inte riktigt är som alla andra i Sverige, men det dessa pysslar med är inte acceptabelt när man ser, läser och hör så mycket om just denna grupp.
Sverige är knappast i behov av fler invandrare då det redan finns en del som vi behöver komma till rätta med med de som redan finns här, och självklart måste man ta in en liten del som är i stor behov av hjälp, men det är fan inte denna grupp som råkar kalla sig romer. Hade ett gäng iranier eller säg argentinare kommit till Sverige med denna inställning hade jag fortfarande tyckt att det de gör är fel. Men då hade kanske folk tyckt ännu värre om dessa då det verkar vara lite "förbjudet" att tycka illa om romer och detta älskar romerna, för då kan deras tiggeri få en starkare effekt när de vet hur effektivt det är på naiva människor.
Jag ex. har många vänner från Kurdistan, de har inget land och är utspridda i flera länder i centralasien. Dessa kurder kom med samma förutsättningar till Sverige och utseende mässigt påminer de om romer men hur kommer det sig att jag tycker de ändå har rätt till att vara i Sverige om du anser att jag är främlingsfientlighet? Är själv från ett land utanför EU, lovar att ge mig några dagar med romerna så håret och skägget skulle få växa lite och kläderna anpassas hade du inte heller sett skillnad på mig. Så nej, detta handlar inte om rasism eller något liknande som ni verkar vilja få det som, utan jag accepterar bara inte deras livsstil och vet med min bakgrund att Sverige är det land i världen som som accepterar dig och öppnar möjligheter för en så man kan bli människa igen och lyckas med livet oavsett vart man kommer ifrån tidigare. Men romer vill inte, så istället för att dalta med dem så kan man lagstadga så de får rätta sig i ledet eller flytta.
Jag respekterar er åsikt och utan människor som tänkte/er som er hade inte mina föräldrar fått hjälp och jag fått den möjligheten att lyckas i Sverige, men lär er för fan, för Sverige och eran egen skull att alla inte kommer hit av samma anledning och därför funkar det inte att vara blåögd eller naiv.
För Sverige är mer eller mindre idag stark pågrund av sin ekonomi, skiter det sig med den kommer det inte finnas mycket kvar i detta kalla land. Och då spelar det ingen roll hur många ni har försökt "hjälpa" när skeppet sjunker med alla.